Do Jana

1. Data: 2010-12-10 18:29:23

Temat: Do Jana
Od: "andro" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Drogi Panie Janie wracając do pańskich wywodów wychodzi, że niepotrzebnie
woził Pan swojego wieprza do rzeźnika bo i tak dostanie to co wszysy w
sklepach, czyli : E iles tam, żelatynę,haminę A<B>C>D>E>F> i te inne G. O
wiele prosciej byłoby w biedronce zrobić zakupy bo towar ten sam a zachodu
niewiele. Rozumiem, szpan przed sąsiadami. Jednak może trafić sie taki jak
ja i rozpozna kto Pan zacz, pozdrawiam. andro-hodowca swinek na własne
przetwory( rok w rok).

2. Data: 2010-12-10 18:47:07

Temat: Re: Do Jana
Od: panta_rei <j...@c...to.znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.12.2010 andro <k...@o...eu> napisał/a:

Polecam uwadze (znaczy przeczytać, zrozumieć i zastosować)!

http://www.outlook.pl/articles/others/outlook_expres
s_poprawna_konfiguracja.htm
http://www.grzegorz.net/oe/config.php

Pozdrawiam!
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
N:54°22'18" E:19°49'31" jid:panta_rei(at)jabber.org

3. Data: 2010-12-10 21:37:23

Od: "Roman K." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co mogę ugotować?

4. Data: 2010-12-10 23:48:24

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taki jak ja i rozpozna kto Pan zacz, pozdrawiam. andro-hodowca swinek na

Kupuję świniaka u rodzinki. Każdy świniak ma zastrzyki ze szczepionkami i
zjada paszę. Oni tego nie ukrywają. Po co?
Wędliny robi się z użyciem saletry itp, ale to nie to samo co w sklepach.
Sam smak mówi bardzo wiele. Po drugie tutaj nie chodzi o to, żeby było dużo
kilogramów po nastrzykiwaniu. Kto spróbował domowych wędlin, ten wie o co
chodzi. Ja od wielu wielu lat nie kupuję wędlin w sklepach.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

5. Data: 2010-12-11 01:36:24

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szczepionkami i
> zjada pasz&#234;. Oni tego nie ukrywaj&#177;. Po co?
> W&#234;dliny robi si&#234; z u&#191;yciem saletry itp, ale to nie to samo co w
sklepach.
> Sam smak mówi bardzo wiele. Po drugie tutaj nie chodzi o to, &#191;eby by&#179;o
du&#191;o
> kilogramów po nastrzykiwaniu. Kto spróbowa&#179; domowych w&#234;dlin, ten wie o co

> chodzi. Ja od wielu wielu lat nie kupuj&#234; w&#234;dlin w sklepach.
>
> --
> Jan Werbi&#241;ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Dlaczego uzywają szkodliwej i wycofanej z przemysłu saletry a nie peklosoli,
czyli soli z dużo bezpieczniejszym środkiem nitrującym.

6. Data: 2010-12-11 08:57:23

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> Dlaczego uzywają szkodliwej i wycofanej z przemysłu saletry a nie
> peklosoli,
> czyli soli z dużo bezpieczniejszym środkiem nitrującym.

Nie wiem czego używają teraz. Pisałem o świniobiciach przed laty.

7. Data: 2010-12-11 09:53:21

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego uzywają szkodliwej i wycofanej z przemysłu saletry

A kto Ci powiedział, że wycofanej?
Azotany cały czas z powodzeniem są stosowane jako środki konserwujące w
przemyśle wędliniarskim.
Szkodliwej? Tak samo jak peklosól :)

> a nie peklosoli, czyli soli z dużo bezpieczniejszym środkiem nitrującym.

Peklosól ma_dokładnie_te same azotany, co saletra i dodatkowo zwykłą sól.
Różnica w działaniu jest jedynie taka, że jak peklujesz saletrą, to sam
musisz pilnować proporcji tak, żeby nie przedawkować. W peksoli masz
"fabrycznie" ustalone proporcje azotanów i soli, więc nawet jeśli się
walniesz w odmierzaniu, to co najwyżej mięso nie będzie się nadawało do
zjedzenia (będzie za słone), więc siłą rzeczy się nie zatrujesz :) Przy
saletrze trzeba uważać, ale jeśli się człowiek trzyma ściśle przepisu, to
spokojnie da się to zrobić. W końcu ludzie nie od wczoraj peklują mięso :)

Pozdrawiam
JW

8. Data: 2010-12-11 09:56:54

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał

> Nie wiem czego używają teraz. Pisałem o świniobiciach przed laty.

Spoko, używa się dokładnie tego samego.
Smacznych wędlinek życzę :)
Mój dziadek jak zabijał świnię, to wykorzystywał ją praktycznie w całości
do samego końca (proszę się nie doszukiwać drugiego dnia ;-), więc były i
wędliny i kiełbasy w jelitowych osłonkach i goloneczki i głowizna i nawet
chyba z uszu coś się robiło, ale głowy teraz nie dam.

Pozdrawiam
JW

9. Data: 2010-12-11 10:09:34

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jagna W." <w...@a...eu> wrote in message
> "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

Różnica polega na tym, że stosowano saletrę potasową, a w peklosoli
saletrę amonową dlatego, że saletrę potasową z dobrym skutkiem można
zastosowac do pirotechniki, oraz użyć jako półproduktu do produkcji innych
hukowych zastosowań.

10. Data: 2010-12-11 11:57:16

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna W. wrote:

i nawet
> chyba z uszu coś się robiło, ale głowy teraz nie dam.

Salceson. Pakowany w swiński żołądek.

J. zjadłabym, ale nie domowego się brzydzę;-)

SPRZECIOR
Świnia!!!
SMAKUJE MOJE SLEDZIE...
przepisy świąteczne