Frytki i frytkownica

1. Data: 2010-12-11 00:15:31

Temat: Frytki i frytkownica
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem od znajomego 10kg surowych, mrożonych frytek, takich w jakie zaopatruje się
większość barów
szybkiej obsługi. Jednak pomimo kilku prób nie udało mi się ich odpowiednio
przyrządzić, z
piekarnika smakują okropnie, a z kolei po wrzuceniu na wrzący olej smażą się bardzo
bardzo długo, a
koniec końców i tak są blade, a do tego wewnątrz jest pełno oleju... Smakują gorzej
niż najtańsze
frytki z biedronki! W czym tkwi sekret ich odpowiedniego przyrządzenia? ,,Jak to jest
zrobione" że
wszędzie smakują wyśmienicie? Pierwsza myśl to frytkownica, ale czemu tam mają
wychodzić lepiej niż
w zwykłym garnku, temperatura oleju jest wyższa, a może odpowiednio stopniowana?

2. Data: 2010-12-11 01:37:58

Temat: Re: Frytki i frytkownica
Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 Dec 2010 01:15:31 +0100, vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>
wrote:

> [...]
>takich w jakie zaopatruje się większość barów szybkiej obsługi.
>W czym tkwi sekret ich odpowiedniego przyrządzenia? ,,Jak to jest zrobione" że

Chyba na wyspach Bergamutach. W moim Matriksie mrożone frytki smakują
co najwyżej średnio.

--
Maciej Bójko
m...@g...com

3. Data: 2010-12-11 07:11:19

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-12-11 01:15, niebożę vcore wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
> oleju... Smakują gorzej niż najtańsze frytki z biedronki! W czym tkwi
> sekret ich odpowiedniego przyrządzenia? ,,Jak to jest zrobione" że

Żeby frytka smakowała, trzeba by zacząć od tego:
1/ Weź ziemniaka...

A Ty być może popełniłeś jeszcze drugi błąd: wrzuciłeś może i do
wrzącego oleju zbyt dużo naraz i olej przestał być wrzący.

Qra

4. Data: 2010-12-11 09:03:39

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

U mnie to wygląda tak.
Włączam frytkownicę i zaczynam obierać kartofle. Zanim zostaną obrane i
pokrojone olej osiąga właściwą temperaturę. Wrzucam w zależności od ilości i
ustawionej temperatury na 10 do 20 minut. Frytkownica jest cały czas
odkryta, żeby woda jak najszybciej parowała. Wyciąg kuchenny pracuje z
wydajnością 100-150 litrów na sekundę.

Mrożone prefabrykaty mają sporo chemii. Nie wiem ile kosztują, ale chyba
drożej od ziemniaków? Ciekawe ile tam jest ziemniaka w tych frytkach z
fabryki?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

5. Data: 2010-12-11 09:05:08

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-11 01:15, vcore pisze:
> [...]
> wszędzie smakują wyśmienicie? Pierwsza myśl to frytkownica, ale czemu
> tam mają wychodzić lepiej niż w zwykłym garnku, temperatura oleju jest

Pewnie kwestia oleju. Dobra frytura kosztuje wiecej niz nawet najdrozszy
olej ze sklepu.

6. Data: 2010-12-11 09:28:22

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał
w wiadomości news:4d033ec3$0$20995$65785112@news.neostrada.pl...
> Pewnie kwestia oleju. Dobra frytura kosztuje wiecej niz nawet najdrozszy
> olej ze sklepu.

W czym w użytku domowym i częstej zmianie jest lepsza od oleju rzepakowego?

W Makro możesz sobie zobaczyć beczki z fryturą dla gastronomii. Wątpię czy
bary zaopatrują się w innym miejscu w "dobrą" wersję. :)

7. Data: 2010-12-11 10:04:37

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
> [...]
> i ustawionej temperatury na 10 do 20 minut. Frytkownica jest cały czas
> odkryta, żeby woda jak najszybciej parowała. Wyciąg kuchenny pracuje z

To jakasić wujowa ta frytownica, no chyba, że ma pojemność ze trzydzieści
litrów.
Frytuje się w temp 175°C - to optymalna temperatura.
No chyba, że interesuje ciebie smak akrylanów.

8. Data: 2010-12-11 10:05:29

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message

> Pewnie kwestia oleju. Dobra frytura kosztuje wiecej niz nawet najdrozszy
> olej ze sklepu.

Prócz frytury najlepszy jest olej palmowy do smażenia.

9. Data: 2010-12-11 10:13:43

Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-11 10:28, Jan Werbinski pisze:

> W czym w użytku domowym i częstej zmianie jest lepsza od oleju rzepakowego?
>
> W Makro możesz sobie zobaczyć beczki z fryturą dla gastronomii. Wątpię
> czy bary zaopatrują się w innym miejscu w "dobrą" wersję. :)

Wiesz, mozna kupic maslo i "cos" z napisem maslo na opakowaniu. Jedno
drugiemu nie jest rowne. Przy dobrej fryturze roznica w smaku frytek
jest kolosalna. A gdzie kupuja bary to nie wiem, ja sie od Makro
odcialem, bo nawet ich swieze ryby przyjezdzaja na hale jako mrozone.

10. Data: 2010-12-11 12:49:46

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> litrów.
> Frytuje się w temp 175°C - to optymalna temperatura.
> No chyba, że interesuje ciebie smak akrylanów.

A ja smażę w różnych temperaturach i co mi zrobisz?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Do Jana
SPRZECIOR