Cieciorka - zawsze twarda ?

1. Data: 2010-12-11 09:19:03

Temat: Cieciorka - zawsze twarda ?
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam cieciork.
Na opakowaniu stoi "po uprzednim namoczeniu gotować 10 min". Moczylam
cieciorkę jakieś 4 godz. Ugotowałam i ZONK - twarda jak surowy groch. Po
1 godzinie gotowania już mniej twarda - jak niedogotowany groch. PO 1,5
zjedliśmy to twarde dziadostwo, bo już byliśmy wściekle głodni.
To nasze pierwsze doświadczenie z cieciorką. To to tak ma, że jest
twarde czy coś zrobiłam nie tak?

E.

2. Data: 2010-12-11 10:00:38

Temat: Re: Cieciorka - zawsze twarda ?
Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zjedliśmy to twarde dziadostwo, bo już byliśmy wściekle głodni.
> To nasze pierwsze doświadczenie z cieciorką. To to tak ma, że jest twarde

Na pewno nie ma, bo np. puszkowana cieciorka jest przecież miękka (fakt,
nie rozciapciuje się jak groszek, ale też nie trzeba tego jakoś specjalnie
rozgryzać). Natomiast to gotowanie przez 10 minut wydaje mi się stanowczo
za krótkie. Ale dziwię się, że nawet po 1.5 godzinie była twarda.
Moczenie nie ma tu nic do rzeczy, bo chodzi bardziej o "wypłukanie" jakichś
tam inhibitorów enzymów, cycuś.

Pozdrawiam
JW

3. Data: 2010-12-11 10:01:35

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"E." <e...@o...pl> wrote in message
> [...]
> zjedliśmy to twarde dziadostwo, bo już byliśmy wściekle głodni.
> To nasze pierwsze doświadczenie z cieciorką. To to tak ma, że jest twarde

Było namoczyć wieczorem.
Albo dodać odrobinę kwaśnego węglanu sodu.
Albo kupić szybkowar.
Albo zemleć na mąkę.
Albo nakarmić tym kury.
Albo przestać eksperymentować.

4. Data: 2010-12-11 13:59:58

Od: Tomasz (Jenot) Stafiński <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"E." <e...@o...pl> wrote:
> [...]
> 1,5 zjedliśmy to twarde dziadostwo, bo już byliśmy wściekle głodni.
> To nasze pierwsze doświadczenie z cieciorką. To to tak ma, że jest

Prawdopodobnie za krótko moczyłaś. Ja zawsze moczę przez noc - minimum
12 godzin, objętościowo jest jej około dwukrotnie więcej a miękka jest i
bez gotowania.

Btw - polecam falafle z cieciorki w sezamowej panierce z sosem
czosnkowo-jogurtowym :)

Jenot

5. Data: 2010-12-11 18:38:59

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Albo przestać eksperymentować.

A jakieś sensowne mądrości napisać umiesz? Czy tylko dzieci płodzić?

E.

6. Data: 2010-12-11 18:40:52

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz (Jenot) Stafiński pisze:

> Prawdopodobnie za krótko moczyłaś. Ja zawsze moczę przez noc - minimum
> 12 godzin, objętościowo jest jej około dwukrotnie więcej a miękka jest i
> bez gotowania.

Dzięki za info. Sugerowałam się opisem na opakowaniu. Po 4 godzinach
moczenia nie specjalnie zwiększyla objętośc więc pewnie tu tkwił błąd.
Może jeszcze kiedyś spróbuję, acz mąż raczej będzie mocno protestował ;)

E.

7. Data: 2010-12-11 19:56:52

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"E." <e...@o...pl> wrote in message

> A jakieś sensowne mądrości napisać umiesz? Czy tylko dzieci płodzić?
>
> E.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak ja dużo umiem.

8. Data: 2010-12-11 20:38:47

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Strączkowe tak mają: jak się nie namoczy wystarczająco długo,
i zacznie gotować, to ten błąd jest już nie do naprawienia,
i taka niedomoczona jest ciężko strawna.

A cieciorka jest smaczna i ładna. Nadaje się też zdaje się do dekoracji.

9. Data: 2010-12-11 22:11:12

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i taka niedomoczona jest ciężko strawna.
>
> A cieciorka jest smaczna i ładna. Nadaje się też zdaje się do dekoracji.

I wody musi być duuuuuuuużo np 4 razy tyle co fasoli,
żeby nie zabrakło jak będzie pęcznieć,
jak zabraknie, to też tego błędu już nie naprawisz.

10. Data: 2010-12-12 00:42:36

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

E. wrote:

> [...]
> zjedliśmy to twarde dziadostwo, bo już byliśmy wściekle głodni.
> To nasze pierwsze doświadczenie z cieciorką. To to tak ma, że jest

Cieciorki lepiej nie jeść, bo jest niejadalna, a niektóre gatunki są
trujące. To, co przypomina groch nazywa się ciecierzyca. A ciecierzycę
trzeba moczyć długo, przynajmniej przez noc, ewentualnie wymienić wodę.

Waldek

Frytki i frytkownica
Do Jana
SPRZECIOR