Do Kawoszy i nie tylko

1. Data: 2002-08-07 08:52:59

Temat: Do Kawoszy i nie tylko
Od: j...@c...com (joanna-chata) szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Jakis czas temu pisalam o powstajacym kawowym serwisie. Zawiadamiam
potencjalnych zainteresowanych ze rozwija sie on dosc preznie,
szczegolnie opowiesci ludzi znanych jaka pija kawe...

Natomiast brakuje nam nadal ciekawych przepisow na kawe i wszystko z
nia zwiazane, szukalam w archiwum, ale prawie nic nie znalazlam (kurcze
pieczone, moze zle szukalam, ale juz nie wiem jak...). No i tu prosba
do tych, ktorzy znaja jakowes tajniki sztuki kawowej o uzyczenie ku
wspolnemu dobru :)

A tak w ogole to zapraszam wszystkich serdecznie na nasza wirtualna
kawe:

www.kawa-online.com

JoAnna Bukalska
j...@c...com
www.hiszpania-online.com

1. Data: 2002-08-07 13:34:42

Temat: Re: Do Kawoszy i nie tylko
Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejeczka;-)))

Jako czołowy kawosz muszę sie odezwać;-))) Przepisów podawanych było sporo,
sama podawałam chyba z 15 możliwości robienia pysznej kawki. Poszukaj
googlem, na pewno znajdziesz multum przepisów, a tutaj jest link:
http://groups.google.com/groups?hl=pl&inlang=pl&lr=&
ie=ISO-8859-2&scoring=r&
as_drrb=q&q=kawa+group%3Apl.rec.kuchnia

Pozdrawiam,

Kaliope (maniaczka kawy)

1. Data: 2002-08-07 14:14:22

Temat: Re[2]: Do Kawoszy i nie tylko
Od: j...@c...com (joanna-chata) szukaj wiadomości tego autora

7 sierpnia 2002, 15:34, napisales:
K> Hejeczka;-)))

K> Jako czołowy kawosz muszę sie odezwać;-))) Przepisów podawanych było sporo,
K> sama podawałam chyba z 15 możliwości robienia pysznej kawki. Poszukaj

Dzieki wielkie bo juz myslalam, ze tu panuje kawowa abstynencja ;-)

JoAnna Bukalska
j...@c...com
www.hiszpania-online.com
www.kawa-online.com

1. Data: 2002-08-07 17:36:49

Temat: Re: Re[2]: Do Kawoszy i nie tylko
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Aug 2002 16:14:22 +0200, j...@c...com
(joanna-chata) wrote:

>Dzieki wielkie bo juz myslalam, ze tu panuje kawowa abstynencja ;-)
>

>--
>Pozdrawiam
>JoAnna Bukalska

powinna, ja od parwie 3 lat powinnam nie pic kawy ze wzgledu na
cisnienie, ale jak nikt nie patrzy, to ten tego...ale ja
najbardziej lubie taka w mojej duzej HERBACIANEJ granatowej
filizance, najchetniej jawajska albo Nowa Gwinea, nasypana, zlana
woda, odczekana...nic mi wiecej nie chce smakowac..a juz te
smakowe kawy, to gorsze niz kawa z cukrem... jakos nigdy sie nie
przekonam ;)

zycze powodzenia zerwisowego

Krysia

P.S. Posiadam rowniez slabosc do tortow i ciastek kawowych i
kogla mogla z kawa rozpuszczalna....hhhmmmm i bardzo dawnych
lodow Calypso - tylko czekoladowe i kawowe....dziecinstwo sie
przypomina
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-07 18:51:13

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:i...@4...com..
.
> [...]
> kogla mogla z kawa rozpuszczalna....hhhmmmm i bardzo dawnych
> lodow Calypso - tylko czekoladowe i kawowe....dziecinstwo sie

wiesz, ja tez do niedawna myslalam, ze posiadam do nich slabosc, do tych
lodow komunistycznych znaczy, ale po wyprobowaniu jakis czas temu,
stwierdzilam z obrzydzeniem, ze moje wspomnienie z dziecinstwa mocno sie
omylilo co do smaku owych specjalow i zdegustowana powedrowalam do sklepu po
lody z zielonej budki, oooo

wkn

1. Data: 2002-08-07 18:57:53

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>omylilo co do smaku owych specjalow i zdegustowana powedrowalam do sklepu po

bo dziecinstwa nie nalezy testowac...wracac do takiej dawnej
rzeczywistosci, bo wlasnie sie czlowiek rozczaruje...ja np.z
lezka w oku wspominam Ciechocinek..moj ojciec chrzestny tam
mieszkal w takim niesamowitym drewnianym duzym domu..wspomnienia
mam wrecz namacalne i pamietam ostatni raz jak tam bylam i obok
juz staly bloki...a za pare lat wyniesli sie do Bydgoszczy i domu
juz daaawno nie ma (ze 35-7 lat!)...i moze dobrze, bo zostaly mi
najlepsze wspomnienia.

Tak samo jest na pewno z lodami ;)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-08 07:39:58

Od: "mike_cz" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i tu prosba
> do tych, ktorzy znaja jakowes tajniki sztuki kawowej o uzyczenie ku
> wspolnemu dobru :)

Moja zona ostatnio zachwyca sie kawa, która przyzadzam w nastepujacy sposób:
Do duzej filizanki (kubek arcoroc) wlewam porcje mocnego espresso,
do tego taka sama ilosc likieru kahlua. Uzupelniam to mocno spienionym
mlekiem.
Na wierzch porcja bitej smietany i posypka z czekolady.

BTW: http://www.beerliquors.com/buy/liquors/kahlua.htm

mike

1. Data: 2002-08-08 08:19:49

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisala:

> [...]
> woda, odczekana...nic mi wiecej nie chce smakowac..a juz te
> smakowe kawy, to gorsze niz kawa z cukrem... jakos nigdy sie nie

Zgadzam sie - kawa ma byc "bez wszystkiego" (okreslenie znajomego
dziecka). I w dodatku w kubku. jedyne odtepstwo robie dla kawy u Araba :-)

> [...]
> kogla mogla z kawa rozpuszczalna....hhhmmmm i bardzo dawnych
> lodow Calypso - tylko czekoladowe i kawowe....dziecinstwo sie

Lody capucino - niebo w gebie! A kawy capuccino nie lubie :-o

Krycha

1. Data: 2002-08-08 09:19:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 08 Aug 2002 10:19:49 +0200, Krystyna Chiger
<k...@p...pl> wrote:

>Zgadzam sie - kawa ma byc "bez wszystkiego" (okreslenie znajomego
>dziecka). I w dodatku w kubku. jedyne odtepstwo robie dla kawy u Araba :-)

ta fylyzanka to u mnie nowosc, w pewnym sensie...postanowilam byc
elagancka dama do kay...poza tym, jako z eto filizanka herbaciana
to duza, tomialam na mysli piszac, ze herbaciana. ale norma to
kubek...w sumie zadnych innych filizanek nie uzywany, chamy
niemyte ;))))
kawa u Araba, jaka pilam to dobre ale niestety slodkie...
a najlepsza, jaka mnie postawila na nogi to w jakims takim barze
w Mediolanie, po zacienionej stronie ulicy, wiecej sie placi, jak
sie chce usiasc, mniej na stojaka, wokol faceci a la podejrzany
weisniak z odleglej od cywilizacji wsi gdzies na poludniu
Wloch...a jacy mili byli!!!!!!!!
ta kawka byla w naparstku, ale po niej i upal bym, ni niestraszny
i te kilometry, ktore na piechote przeszlam...smak prawie jeszcze
czuje.....

>Lody capucino - niebo w gebie! A kawy capuccino nie lubie :-o
>
>Krycha

ooo, tak, za to tez nie lubie kawy paciukino..czasem sa lody
i/albo kremy do tortow z kawa ziarnista...i wtedy wysiadam,
czarny usmiech nie do usuniecia...

a te rozne fiki miki w psotaci zarnek kawy do zagryzania, a to
powleczone czekuladom a to posypane kakauem? Mnie to w gole nie
lezy

Krysia..

P.S. Maria wspomniala/przypomniala o kawowych
slimaczkach/ciasteczkach Basi..Zapomnialam Joannie Kawie napisac,
ze oprocz bezow to ja moge drobne ciasteczka piec, jakos wychodza
bez zarzutu, chyba przpeis basin wart popelninia!!!
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-08 10:40:00

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisala:

> [...]
> to duza, tomialam na mysli piszac, ze herbaciana. ale norma to
> kubek...w sumie zadnych innych filizanek nie uzywany, chamy

W fylyzankach to u mnie mozesz barszczyk dostac. Do kawy i herbaty
nie lubie, bo za szybko stgnie.

> kawa u Araba, jaka pilam to dobre ale niestety slodkie...

Tak, ale to jedyna kawa, ktora musi byc slodka i z zielskiem :-)

> [...]
> sie chce usiasc, mniej na stojaka, wokol faceci a la podejrzany
> weisniak z odleglej od cywilizacji wsi gdzies na poludniu

Podejrzani faceci czesto bywaja interesujacy ;-)

> ta kawka byla w naparstku, ale po niej i upal bym, ni niestraszny
> i te kilometry, ktore na piechote przeszlam...smak prawie jeszcze
> czuje.....

To co w niej bylo?

> ooo, tak, za to tez nie lubie kawy paciukino..czasem sa lody
> i/albo kremy do tortow z kawa ziarnista...i wtedy wysiadam,
> czarny usmiech nie do usuniecia...

Kremy owszem, ale raczej bez tortow.

> a te rozne fiki miki w psotaci zarnek kawy do zagryzania, a to
> powleczone czekuladom a to posypane kakauem? Mnie to w gole nie
> lezy

Nic z czekolada i kakauem mi nie lezy. Ale gdzies w swiecie jadlam
imitacje ziaren kawowych z likierem kawowym w srodku, mniam!

> [...]
> ze oprocz bezow to ja moge drobne ciasteczka piec, jakos wychodza
> bez zarzutu, chyba przpeis basin wart popelninia!!!

Może - jakoś do ciasteczek mnie nie ciągnie. Dojrzewają jabłka,
gruszki i sliwki - cos z nimi musze zrobic.

Krycha

Starka
brytling czyli rybka-frytka
creme fraiche