Do czego przydaje się teściowa?

161. Data: 2002-06-29 13:56:18

Temat: Re: Pieniądze od rodziców było: Do czego przydaje się teściowa?
Od: "Blanka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
news:afka7g$nic$1@korweta.task.gda.pl...
> Poza tym nie każda firma wymaga od
> pracownika założenia konta.

Firma nie ma prawa zmuszać pracownika do założenia konta w banku.

--

Blanka

b...@p...onet.pl

162. Data: 2002-06-29 14:15:54

Od: Alex Jańczak <o...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiedzieć czemu b...@p...onet.pl napisał(a) na grupę:

> Firma nie ma prawa zmuszać pracownika do założenia konta w banku.

Pewnie, że nie ma prawa, ale spróbuj nie założyć :)
Będziesz pensję odbierać w kasie w siedzibie firmy (np. w innym mieście
- ja tak miałam jak pracowałam w Prokomie w Szczecinie) z opóźnieniem i
głupimi uwagami albo wcale :>

Olka
--
**/|_/|*******************************
*( oo_ Olka(głupia[TM]) }:->[=3 *

163. Data: 2002-06-29 14:46:51

Od: "Blanka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alex Jańczak" <o...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Będziesz pensję odbierać w kasie w siedzibie firmy (np. w innym mieście
> - ja tak miałam jak pracowałam w Prokomie w Szczecinie) z opóźnieniem i

Za opóźnienie są karne odsetki.
Znajomemu było wygodnie dostawać pieniądze do łapy. Kiedy nie chciał wpłat
na konto zaproponowano mu czek z realizacją w odległym rejonie Warszawy w
kasie która jest czynna w godzinach pracy. Powiedział, że zgoda jeżeli będą
go zwalniać u szefa na pół dnia w każdym miesiącu (do kasy są kolejki). I
zaznaczył, że będzie się odwoływał od każdego opóżnienia.

--

Blanka

b...@p...onet.pl

164. Data: 2002-06-29 15:08:23

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Blanka" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> Za opóźnienie są karne odsetki.

Zgoda, tylko pokaż mi pracownika, któremu zależy na danej pracy i który
zdecyduje się wystąpić o te odsetki.

> Znajomemu było wygodnie dostawać pieniądze do łapy. [ciach]

Znajomemu można pogratulować, że ma w pracy takie układy, że to on może
stawiać warunki. Zwykle jest odwrotnie: "Nie podoba ci się? To pa-pa. Na
twoje miejsce czekają już inni chętni." Jako tłumaczka współpracuję z
kilkunastoma firmami i tylko jedna z nich (dosłownie - jedna) przesyła
honoraria dokładnie w terminie określonym w umowie. I co mam zrobić?
Pożegnać się ze wszystkimi i w ogóle zostać bez środków do życia?
Anka

165. Data: 2002-06-29 18:41:09

Od: "Blanka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> Znajomemu można pogratulować, że ma w pracy takie układy, że to on może
> stawiać warunki. Zwykle jest odwrotnie: "Nie podoba ci się? To pa-pa.

W tym przypadku to nie była akurat kwestia dobrych układów. On zarządał
decyzji na piśmie łącznie z wykładnią prawną. Pracuje w dużym molochu
administracyjnym, gdzie pani jak większość urzędników panicznie bała się
podejmowania decyzji, którą musiałaby podpisać. Tu faktycznie nie zaistniała
sytuacja, że od tego zależało być albo nie być w pracy.

Jasne, że nie.

--

Blanka

b...@p...onet.pl

166. Data: 2002-06-29 18:58:16

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zaistniała
> sytuacja, że od tego zależało być albo nie być w pracy.

W molochu to się faktycznie da zrobić, bo droga od szefa do księgowej jest
daleka. W małej firmie takie stawanie okoniem raczej nie przejdzie:)
Anka

167. Data: 2002-06-29 19:27:43

Od: "Nixe" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alex Jańczak tak oto pisze:

> Pewnie, że nie ma prawa, ale spróbuj nie założyć :)

A jak to jest w drugą stronę? Tzn. pracownik chce mieć pieniądze przesyłane
na konto, a firma odmawia. Ma prawo odmówić, czy nie?

Maja

168. Data: 2002-06-29 19:30:38

Od: "Nixe" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka tak oto pisze:

> Ale nie przesadzajmy, że wszyscy żyją w skrajnej nędzy i trzeba im
> pomóc bo na rynku ciężko.
> Oczywiście, że ciężko (ale czy tym samym rodzicom nie jest ciężko) ?

A jeśli jednak NIE jest im ciężko? Tym rodzicom of kors.

Maja

169. Data: 2002-06-29 19:33:08

Temat: Re: Pieni?dze od rodziców było: Do czego przydaje się te?ciowa?
Od: "Nixe" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka tak oto pisze:

> Ale to już raczej jej problem

No i ona rozwiązuje go w taki sposób, że korzysta z pomocy finansowej
rodziców :-))

> a nie norma, nad która powinnyśmy teraz dyskutować.

Norma nie, ale jeden z powodów, dla których "ciągnie" się pieniądze z
rodziny. A o takich powodach m.in. teraz dyskutujemy.

Maja

170. Data: 2002-06-29 19:58:29

Od: Marzenka <m...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Jun 2002 20:58:16 +0200, podpisując się jako "Miranka"
<a...@s...pl>, napisałeś (aś) :

>W molochu to się faktycznie da zrobić, bo droga od szefa do księgowej jest
>daleka. W małej firmie takie stawanie okoniem raczej nie przejdzie:)
>Anka

Mam małą prośbę - jak już dokładnie zjedziemy z tematu to zmieniajmy o
proszę.....ułatwimy sobie i innym życie.
Dzięki

WITAM WSZYSTKICH
CFV1: pl.rec.uroda (glosowanie)
prośba o promocję witryny non profit