Do dziewczyn robiących na widełkach - pomóżcie

1. Data: 2005-11-22 12:08:44

Temat: Do dziewczyn robiących na widełkach - pomóżcie
Od: "Katarzyna " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam widełki, mam opis (z widełek i z forum) ale chyba jestem za tępa :-(
Nie wiem jak trzymać widełki, czy mają być nieruchomo czy może się obraca
je... Na dokładkę powiem wam, że jestem leworęczna a na szydełku robię prawą
ale przy wszelkich zmianach mam trochę problemów. A może macie gdzieś bardzo
łopatologiczny opis albo filmik?
POzdrawiam Kasia

2. Data: 2005-11-22 12:33:51

Temat: Re: Do dziewczyn robiących na widełkach - pomóżcie
Od: "Nuna" <n...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A'propos widełek - czy można je gdzieś dostać w sieci?
Oglądając te wszystkie cuda zapragnęłam też zmierzyć się z tym tematem ;)
Kiedyś,gdzieś na zachodnich stronkach widziałam wersję z regulowanym
położeniem ramion.Czy coś takiego można u nas dostać?

Nuna

3. Data: 2005-11-22 12:53:51

Od: "Katarzyna " <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy w sieci to nie wiem - bo też nie znalazłam. Ja kupiłam w normalnej
pasmanterii (w Bielsku-Białej) - dokładnie takie jak mówisz - dwa druty a
między tym dwie plastikowe "poprzeczki" z możliwością regulacji rozstawu
ramion.Firma nazywa się "Prym" - niemiecka, z tyłu opis: niemiecki,
angielski, francuski Po zaglądnięciu na stronę okazuje się że to producent
szydełek i drutów inox). Cena tez nie zbijająca z nóg - 9,90.
Ale co z tego że mam jak nie potrafię sobie poradzić z rozpoczęciem robótki.
Pozdrawiam Kasia

4. Data: 2005-11-22 13:17:35

Od: "Wioletta Jarosz" <n...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasiu, znalazłam taką oto pomoc:

www.teddys-handarbeiten.de/xhak-gab-grund.htm

Mam nadzieję, że choć troszkę pomoże.
Nuna

5. Data: 2005-11-22 13:26:48

Od: "Wioletta Jarosz" <n...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wypatrzyłam jeszcze linkę podawaną wcześniej przez dziewczyny:

http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?RubrID=85530

Powodzenia!
Ps. Mam nadzieję, że ustrzelę te widełki gdzieś w Krakówku!

6. Data: 2005-11-22 13:45:44

Od: "OLUSIA" <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
prawą
> ale przy wszelkich zmianach mam trochę problemów. A może macie gdzieś

Witam! Nie zniechęcaj się, bo takie ładne rzeczy tym narzędziem się robi. Jak
ze wszystkim - kwestia wprawy. Ja się sama nauczyłam i tyle, co mogę
powiedzieć to tak: Robisz uszko z supełkiem w połowie szerokości widełek i
zakładasz je na (patrząc od Twojej strony) lewy drut (odnogę) widełek. [Dwa
wąsy wiszą w dół, bo wówczas naturalne gięcie widełek utrzymuje stałą
szerokość roboty]. Na początek ruchomą poprzeczkę możesz zdjąć - ona
zabezpiecza przed zsuwaniem.
Czyli tak - masz uszko i wkładasz szydełko od prawej do lewej w to uszko, a
luźną nitką owijasz jakby widełki - tzn. od swojego biustu do przodu - tam
już czeka haczyk szydełka i wciągasz nitkę w uszko, oraz robisz normalny
półsłupek.
Odwracasz widełki i robisz to samo jakby po drugiej stronie. Uszka muszą
powstawać rónomiernie na każdym wąsie widełek, dlatego trzeba je po każdym
nowym uszku odwracać.
Musisz podedukować z rysunkiem, bo dla mnie to jest jasne, a dla Ciebie
trudne. Oczywiście mówię o szydełku w prawym ręku.
> Powodzenia.
OLUSIA

7. Data: 2005-11-22 18:55:56

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OLUSIA" <o...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Musisz podedukować z rysunkiem, bo dla mnie to jest jasne, a dla Ciebie
> trudne. Oczywiście mówię o szydełku w prawym ręku.

No to jeszcze jeden
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=69724&o
b=0

Dorota (Wrocław)

8. Data: 2005-11-22 18:59:05

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://photo.163.com/openalbum.php?username=oywyx&_d
ir=%2F14295266
Tutaj też są widełki
Dorota (Wrocław)

9. Data: 2005-11-23 07:34:40

Temat: Hurra! Udało mi się!
Od: "Katarzyna " <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po długich bojach - połączonych z oganianiem się od rodziny pchającej się do
komputera udało mi się zacząć robótkę! Wygląda bardzo fajnie! Dzisiaj idę
kupić włóczkę na szalik :-)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc Kasia

KAmizelka damska
Gdzie we Wroclawiu sklep z koralikami
[<wow>] Kartki oloicznosciowe wykonywane recznie
czapka z daszkiem [szydełko]
(szydełko) prośba o wzór