Do kardiologa

1. Data: 2005-05-27 19:42:35

Temat: Do kardiologa
Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mężczyzna lat 69, bez nadwagi, o niskim ciśnieniu, niepalący, z prawidłowym
cholesterolem (górna granica), trafił w lutym na Oddział Kardiologi na podstawie
bólu w piersiach i EKG.
Po koronografii wykonano angioplastykę GPZ z implantacją stentu.
Leczenie poszpitalne obejmowało 5 leków, w kwietniu zostały w niewielkim stopniu
zmienione i teraz wygląda to tak:
Metocard 1 tabl. rano (50mg), 0,5 tabl. wieczorem (25mg)
Ifapidyn 2 x 1 tabl.
Inhibace 1 tabl. rano (0,5 mg)
Simvacard 1 tabl. wieczorem (40 mg)
Polocard 1 tabl. wieczorem (75 mg)

24 maja była robiona próba wysiłkowa - opis: Próba wysiłkowa dodatnia z dużą
rezerwą wieńcową (10.1M, obniżenia ST w 3 odpr., bez bólu w klp.)

Niskie ciśnienie ciągle opada, od kilku dni oscyluje w granicach (95-92) - (62-
58), przy niskim pulsie, ok. 60-55.

Chciałam zapytać: co sądzić o próbie wysiłkowej, przy jakich dolnych granicach
ciśnienia i pulsu wzywać pomoc?

Wizyta u kardiologa zaklepana na 3 czerwca.

Serdecznie pozdrawiam!
Marianka

2. Data: 2005-05-28 13:50:56

Temat: Re: Do kardiologa
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 May 2005, Marianka wrote:

> Chciałam zapytać: co sądzić o próbie wysiłkowej, przy jakich dolnych granicach
> ciśnienia i pulsu wzywać pomoc?

zakladajac, ze proba byla wykonana prawidlowo to oznacza ona, ze nadal
przy wysilku nastepuje niedokrwienie miesnia sercowego. Z tego wzgledu
wskazane jest utrzymanie leczenia wiencowego (jw.) oraz siegniecie
do wyniku koronarografii i przeanalizowanie go wspolnie z prowadzacym
kardiologiem

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2005-05-28 13:57:30

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję!
Marianka

Ultrasonograf ATL 3500
chirurg plast. we Wroclawiu
Kilka trudnych tematów...
Oponiak-szukamy neurologa, neurochirurga
[SM] - widzenie kolorow