Do "paprykarzy" :-)

1. Data: 2012-12-19 21:57:42

Temat: Do "paprykarzy" :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://kucharz.wieszjak.pl/konserwowanie/310221,Mary
nowana-papryka-nadziewana-serem-owczym.html

Ostatnio zajadam się kupnym produktem, moje późne odkrycie - a tu proszę,
prościzna do zrobienia w sezonie, jeno przygotowac sobie zaplecze
surowcowe, a właśnie teraz czas na zakup nasion, oczywiście w moim od lat
sprawdzonym i ulubionym www.tomatogrowers.com :-)

Ciekawe, jak długo taki przetwór da się przechować w ciągu zimy - ktoś
robił?
--
XL a może macie preferencje odmianowe co do nasion? - podpowiedzi mile
widziane

2. Data: 2012-12-20 12:38:57

Temat: Re: Do "paprykarzy" :-)
Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> surowcowe,
>
> Ciekawe, jak długo taki przetwór da się przechować w ciągu zimy - ktoś

Do następnego lata, o ile wcześniej nie zjesz ;)
Ser owczy można też zastąpić serkiem fromage.
Zamiast zalewy octowej można zastosować delikatną oliwę lub łagodny olej (wg
uznania i własnego smaku) - w tym wypadku używamy wcześniej marynowanej
papryki.

Pozdrawiam,
JBP

3. Data: 2012-12-20 13:02:38

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawdzonym i ulubionym www.tomatogrowers.com :-)
>
> Ciekawe, jak długo taki przetwór da się przechować w ciągu zimy - ktoś
W węgierskim kramie na Kleparzu czasem jest ten specyjał. Kupiłem go raz,
tylko raz na Targach Smaku, oj, to już nie dla mojej wątroby...
pozdr
Stefan

4. Data: 2012-12-20 20:49:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Dec 2012 13:38:57 +0100, JBP napisał(a):

> Do następnego lata, o ile wcześniej nie zjesz ;)

No to super :-)

> [...]
> uznania i własnego smaku) - w tym wypadku używamy wcześniej marynowanej

Dokładnie taki mam zamiar. Sam przepis upewnił mnie tylko, że z tym serem
można paprykę zapasteryzować - bądź co bądż ser to białko i miałam obawy...
Już zanim znalazłam przepis, "wydedukowałam" organoleptycznie, ze ta
papryczka wcześniej musiała być właśnie zamarynowana, potem napełniona
serkiem i dopiero wtedy zalana oliwą. No i nawet wymyśliłam, że w razie
"nieprzechowalności" sera zapasteryzuję papryczkę w zalewie octowej samą,
bez nadzionka, a np dzień przed użyciem nadzieję i wymienię zalewę na oliwę
:-)

--
XL

5. Data: 2012-12-20 20:56:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Dec 2012 14:02:38 +0100, Stefan napisał(a):

> W węgierskim kramie na Kleparzu czasem jest ten specyjał. Kupiłem go raz,
> tylko raz na Targach Smaku, oj, to już nie dla mojej wątroby...

U nas jest tylko w "Piotrze i Pawle" i to różne rodzaje, cóż za bogactwo -
a ponieważ pierwszy i zarazem jedyny sklep "P&P" w Kielcach otwarto dopiero
niedawno przy okazji powstania galerii "Korona", to i miałam okazję dopiero
niedawno skosztować tego specjału. Musze powiedzieć, ze samodzielna
konsumpcja całego kolejnego słoika/pudełka owegoż nie przyprawiła mnie o
żadne dolegliwości poza poczuciem niespełnienia z uwagi na cenę. Moje
zamiłowanie do przetworów, pogląd iż nie świeci garnki lepią, no i
łakomstwo spowodowały, że od nowego sezonu na papryczkę z serkiem
przeznaczę specjalną półkę na regale w piwnicy, bo chętnych w domu będzie
na nią dosyć :-)
--
XL

6. Data: 2012-12-20 21:46:50

Od: Anai <Anai@na_gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.12.2012 22:57, Ikselka pisze:

> [...]
>
> Ostatnio zajadam się kupnym produktem, moje późne odkrycie - a tu proszę,
> prościzna do zrobienia w sezonie, jeno przygotowac sobie zaplecze

No właśnie... Tylko skont tu ofczy ser wzionć? ;)

--
Pozdrówki
Anai

***** Moje słit focie: http://infobot.pl/r/26aE *****
******* http://annape.digart.pl/digarty/ *********
"...dla mnie dobroczyńcy zwierząt są jak jacyś chrześcijanie. Wszyscy
tak radośni i pełni dobrych intencji, aż po pewnym czasie człowieka
korci, żeby pójść w świat i odrobinę sobie pogwałcić i poplądrować. Albo
kopnąć kota..." J.M. Coetzee Hańba

7. Data: 2012-12-23 22:49:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Dec 2012 22:46:50 +0100, Anai napisał(a):

nowana-papryka-nadziewana-serem-owczym.html

> No właśnie... Tylko skont tu ofczy ser wzionć? ;)

O, właśnie, zapomniałam nadmienić, że ten "owczy" tutaj traktuję raczej
baaaardzo wariacyjnie - moje tendencje smakowe zdecydowanie zmierzają w
stronę krowiego - chyba feta zmiksowana z mascarpone, jakieś takie kremowe
serowokrowie nadzienie w każdym razie :-D

--
XL

8. Data: 2012-12-25 07:30:17

Od: uciu <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak na marginesie - spróbujcie sobie słodkich papryczek nadziewanych
serem z kauflanda... kupuje się je na dkg/kg w dziale, gdzie mają serki
w plasterkach/sałatki itp. Cena 4x lub 5x za kg (w zależności od promocji)
Nigdzie i nigdy nie jadłem lepszych nadziewanych papryczek, a te ze
słoiczków tez nie są tak dobre. To tylko moja opinia i mojej rodziny:)

uciu

9. Data: 2012-12-26 10:18:20

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

moje tendencje smakowe zdecydowanie zmierzają w
> stronę krowiego - chyba feta zmiksowana z mascarpone,

O tak, feta to wybitnie krowi ser ;-)

> jakieś takie kremowe
> serowokrowie nadzienie w każdym razie :-D

Znaczy - mascarpone z odrobiną fety.
J.

www.kontestacja.com

10. Data: 2012-12-26 18:40:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Dec 2012 11:18:20 +0100, krys napisał(a):

> moje tendencje smakowe zdecydowanie zmierzają w
>
> O tak, feta to wybitnie krowi ser ;-)

https://www.hipernet24.pl/nowy/prodinfo.php?item_id=
5048
Skład: "...., (...), mleko, ..., (...)"
To mówisz, że to owcze mleko? Hmmm, skoro tak, to ani chybi z mleka
specjalnych polarnych owiec, rasa tzw "lodowa", co to trawę spod szreni od
św. Michała (29 września) aż do wiosny wygrzebuje kopytkami na hali...
:->

> Znaczy - mascarpone z odrobiną fety.

Tak samo, jak feta z owcy...
--
XL

lavender
Polowanie na dudki :-)
Zwalczanie nornic
No i zima :-(
Jakiś krzaczek na słabą kamienistą ziemię?