lavender

1. Data: 2012-12-09 13:10:43

Temat: lavender
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,

lawendę w donicach - zostawić na zimę na balkonie, czy wstawić do
pomieszczenia (ok 18 oC)
(możliwości zadołowania brak).

dzięki

2. Data: 2012-12-09 14:30:49

Temat: Re: lavender
Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-09 14:10, yapann pisze:
> hej,
>
> lawendę w donicach - zostawić na zimę na balkonie, czy wstawić do
> pomieszczenia (ok 18 oC)
> (możliwości zadołowania brak).

Nieprecyzyjne zapytanie bo sąu nas w handlu dostepne różne gatunki lawendy
od całkowicie nieodpornych do takich , które powinny sobie nawet
poradzić bez okrycia w zacisznym miejscu na balkonie.
Nieprecyzyjne pytanie bo nie podajesz gdzie ten balkon, nie tylko w
jakim rejonie Polski ale również na jakiej wysokości.
Przy tych najbardziej odpornych pozostawienie na balkonie na jakiejś
styropianowej podstawce, dopieszczenie owinieciem agrowłoknina jest nie
tylko zdecydowanie prostsze ale również lepsze niz pomieszczenie z 18st.
w plusie
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

3. Data: 2012-12-09 14:47:37

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
północ polski., wysoko - czasem wietrznie, strona słoneczna.

ale szczerze - co da jakiś styropian (a nawet agro) - temepratura penetruje
tak czy siak
Rrozumiem że Nie mam jej podlewać w tym czasie (bo by mróz chwycił
korzenie)?

nie wiem jaka odmiarna ale różę parkową w doncy trafił pierwszy szlag po
pierwszych mrozach , a lawenda jak nówka, więc chyba odmiana wytrzymała..

4. Data: 2012-12-09 15:33:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Dec 2012 15:30:49 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> pozostawienie na balkonie na jakiejś
> styropianowej podstawce, dopieszczenie owinieciem agrowłoknina

Mówisz, że w ubranku roślince na balkonie będzie zdecydowanie cieplej?
333-)
(by XL)

5. Data: 2012-12-09 15:37:30

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
> tylko zdecydowanie prostsze ale również lepsze niz pomieszczenie z 18st.

a co się stanie różą (raczej wątłą), którą potrzymam do kwietnia w 18oC i
wystawię na balkon?

6. Data: 2012-12-09 16:06:36

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 9 grudnia 2012 16:33:32 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> Dnia Sun, 09 Dec 2012 15:30:49 +0100, Tadeusz Smal napisaďż˝(a):

> M�wisz, �e w ubranku ro�lince na balkonie b�dzie zdecydowanie cieplej?

A chochoły? Przecież czemuś służyły... I skoro pod śniegiem roślinkom też jest
cieplej, niż bez niego...

Ania

7. Data: 2012-12-09 16:49:44

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-09 16:33, Ikselka pisze:

> Mówisz, że w ubranku roślince na balkonie będzie zdecydowanie cieplej?
> 333-)
:)
Napewno zaciszniej a przez to cieplej .
Co zime mam do okrycia sporo doniczek min z lawendami
i robi różnice czy je się okryje i czym się je okryje.
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/
http://facebook.com/trawki

8. Data: 2012-12-09 16:52:59

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ania napisała:

> A chochoły? Przecież czemuś służyły...

A chochoły służyły przede wszystkim temu, by roślince było zimniej.
W pogodny dzień, gdy słońce świeci i ogrzewa badyla.

> I skoro pod śniegiem roślinkom też jest cieplej, niż bez niego...

...to oznacza, że grzeje je ciepło z głębi ziemi, gdzie wciąż jest stała
temperartra około 10°C.

Nałożenie roślince ubranka, to jeszcze co innego -- ma na celu zwiększenie
stałej czasowej układu. Tak samo jak zadołowanie. Ale tutaj zamiast
zwiększać pojemność cieplną, powiększamy rezystancję. Efekt jest podobny
-- amplituda wahań dobowych spada, utrzymuje się temperatura bliska średniej
wielogodzinnej.

Tak, sztuka gacenia ma złożoną podbudowę teoretyczną. Nie w każdym przypadku
naukowe wyjaśnienie jest jednakie.

Jarek

--
Ubrałem się, w com ta miał,
sam twój tatuś na mnie wdział,

9. Data: 2012-12-09 17:28:09

Temat: Odp: lavender
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" właśnie kończy doktorat:

> [...]
> zwiększać pojemność cieplną, powiększamy rezystancję. Efekt jest podobny
> -- amplituda wahań dobowych spada, utrzymuje się temperatura bliska

Jarku, my tu proste ogrodniki, niekśtałcune na rubych ksionczkach ;-) Ale
karpium karpiarum trza okrywać. Pewnie i tak zmarznie, ale przynajmniej
nauka nie ucierpi;-)

zdroofka Johnny

10. Data: 2012-12-09 19:11:15

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Ale karpium karpiarum trza okrywać. Pewnie i tak zmarznie, ale
> przynajmniej nauka nie ucierpi;-)

Hejka. Jak roślinka w zimie jest otulona to oddaje ciepło a jak nie jest
otulona i wieje to wiatr odrywa ciepło. ;-) Takie odrywanie ciepła zazwyczaj
żle się kończy. :-(
Pozdrawiam paranaukowo Ja...cki

Polowanie na dudki :-)
Zwalczanie nornic
No i zima :-(
Jakiś krzaczek na słabą kamienistą ziemię?
Żywy płot