Dobro kobiety???

261. Data: 2012-02-17 13:08:17

Temat: Re: Dobro kobiety???
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 13:36:32 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
393,Papiez__Prezerwatywy_dopuszczalne__w_konkretnych
_przypadkach_.html

> Otóż to.
> Np wkładka domaciczna raczej nie ma szans na zaakceptowanie przez kościól,
> z powodu swego działania - de facto zabijającego(sic!) zarodek także
> poprzez umiemożliwienie mu zagnieżdżenia się... Jesli kobieta nie POWINNA
> zachodzić w ciążę ze względu na stan swojego zdrowia, wkładka domaciczna
> stwarza problem, zachodzi wybór między życiem kobiety i dziecka... Trudna
> sprawa i nie wiem, jakie rozwiazanie w tym przypadku może zaproponować KK.

Ale...

Kard. J.Wyszyński:

,,Mamy swój obraz świętości i dlatego tak trudno jest nam pogodzić się z
prawdą, że świętość jest współżyciem z Chrystusem, zespoleniem i obcowaniem
z Nim na miarę naszych możliwości. Zawsze jednak z udziałem zaparcia się
samego siebie, z ciężarem własnego życia, który jest lżejszym lub cięższym
krzyżem każdego z nas(..) Każdy z nas zwycięża siebie według własnej miary
i możliwości. Ale Bogu to wystarcza, ponieważ On dla każdego z nas ma
odmienną miarę i niezwykłą wyrozumiałość(...)"

"(...)Świętość to nie to samo co bezgrzeszność. Warto sobie to nie tylko
uświadomić ale i z pokorą przyjąć. A z pokorą przyjąć - tzn., że trzeba
zrezygnować ze swojej koncepcji świętości. Bardzo często zdarza się, że
świętość mylona jest z bezgrzesznością, nieskazitelnością, z idealną
czystością. Zdarza się nie rzadko, że ktoś przyjmuje Komunię Świętą tylko
zaraz po spowiedzi?! Po dwóch, trzech dniach już do Komunii Świętej nie
idzie. Dlaczego? Ponieważ czuje gdzieś wewnątrz swego serca, że tylko
nieskazitelny może dostąpić tej łaski - a tylko zaraz po spowiedzi czuje
się taki. Otóż jest to ogromny błąd i wiąże się on z błędnym pojmowaniem
świętości. Logika tego błędnego wnioskowania mówi tak: ponieważ tylko
święty może przyjąć komunię Świętą, a święty to ktoś bezgrzeszny, to
ponieważ nie jestem bezgrzeszny nie mogę przyjąć Komunii Św. W tym
rozumowaniu tylko pierwszy wniosek jest prawdziwy - że Komunię Świętą może
przyjąć tylko osoba święta. Następne są już fałszywe - czyli nieprawdziwe.
Rozumienie świętości jest fałszywe. Otóż najprostszą definicją Świętości
jest ta: ,,Świętym jest ten, kto trwa w łasce uświęcającej - czyli ma w
sobie życie Jezusa Chrystusa Zmartwychwstałego". A więc innymi słowy: trwa
w Chrystusie, a Chrystus w nim. A to wcale nie oznacza bezgrzeszności."
--

XL warto szukać mądrego kapłana

262. Data: 2012-02-17 13:40:27

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawa i nie wiem, jakie rozwiazanie w tym przypadku może zaproponować KK.

Jak Ci się uda, to pogadaj sobie z kimś, kto był na misji np w Afryce, gdzie
gwałty na zakonnicach są czymś powszechnym. One mająna wiele rzeczy
dyspensę.

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

263. Data: 2012-02-17 13:50:26

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):
> Dnia Fri, 17 Feb 2012 03:07:23 -0800 (PST), Nemezis napisaďż˝(a):

> A dlaczego juďż˝ z niďż˝ nie jesteďż˝?
> --
>
> XL

Wyprowadziłem się ,a ona wyjechała studiować chemię.

264. Data: 2012-02-17 14:03:41

Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 13:37, Ikselka pisze:

> No ale Bóg się nie zepsuł - co z tego, że "kolporter" czasem nawala...

boga się nosi w sercu a nie na ustach. to tyle w kwestii używania Boga
jako argumentu w dyskusjach.

265. Data: 2012-02-17 14:04:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2012 14:40:27 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
>

> Jak Ci się uda, to pogadaj sobie z kimś, kto był na misji np w Afryce, gdzie
> gwałty na zakonnicach są czymś powszechnym. One mająna wiele rzeczy

Pewnie tak - pojęcie wyższej potrzeby... No ale nie sądzę, żeby wkładki.
Prędzej tabletki.
No bo na zabijanie w OBRONIE WLASNEJ dyspensy raczej nie trzeba.
--

XL

266. Data: 2012-02-17 14:06:26

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:

> Jak Ci się uda, to pogadaj sobie z kimś, kto był na misji np w Afryce,
> gdzie gwałty na zakonnicach są czymś powszechnym. One mająna wiele
> rzeczy dyspensę.

W tym przypadku najlepsza byłaby dyspensa na maczetę.

Qra

267. Data: 2012-02-17 14:10:54

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie tak - pojęcie wyższej potrzeby... No ale nie sądzę, żeby wkładki.
> Prędzej tabletki.
> No bo na zabijanie w OBRONIE WLASNEJ dyspensy raczej nie trzeba.

W obronie własnej to by dostawały pozwolenie na broń. Tabletki nie są w
obronie własnej, wszak w razie czego mogą urodzić i wychować w ochronce przy
misji. Zwolennicy zaostrzenia wiadomej ustawy w Polsce takie właśnie
rozwiązania proponują zgwałconym kobietom, dziecko przecież niczemu
niewinne.

Agnieszka

268. Data: 2012-02-17 14:19:53

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 14:05, Ikselka pisze:
> Ale ja MAM program.

No to startuj.

Ewa

269. Data: 2012-02-17 14:23:49

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 14:08, Ikselka pisze:
> XL warto szukać mądrego kapłana

Może warto, ale czy trzeba 3 razy cytować w jednym wątku? A może nawet
więcej...

Ewa

270. Data: 2012-02-17 14:41:46

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lut, 13:59, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> To Twój dowód na nieskuteczność metod naturalnych?
> 3333-)

Ich dowod.

> Nie dopuszczasz, że można CHCIEĆ mieć dzieci?

Chcieli miec dwoje...

Whitney
Pytania?
Róża