Doktorat

1. Data: 2003-10-12 13:32:51

Temat: Doktorat
Od: "Monika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem studentem czwartego roku Zarządzania i Marketingu systemem zaocznym.
Chciałbym rozpocząć pisanie pracy doktorskiej, aby po skończeniu studiów być
o te kilka lat do przodu. Proszę o pomoc i podpowiedź czy jest to możliwe, a
może ktoś z grupowiczów mógłby mi w tym pomóc? Mam tu na myśli kogoś kto
mółby mi przekazać co i jak mam robić abym mógł swoje plany doprowadziź do
szczęśliwego końca.

Stanisław

2. Data: 2003-10-13 22:42:00

Temat: Re: Doktorat
Od: "apple" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A co z magisterką???

IMO zeby napisac doktorat musisz zostac przyjety na studia doktoranckie albo
zatrudniony na etacie asystenta.

apple

3. Data: 2003-10-16 08:46:13

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> IMO zeby napisac doktorat musisz zostac przyjety na studia doktoranckie albo
> zatrudniony na etacie asystenta.

Nie trzeba. Można z zewnątrz, ale wtedy trzeba się liczyć z opłatami

SZ

4. Data: 2003-10-17 08:15:08

Temat: Re: Doktorat /dlugie/
Od: "Beata " <r...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
> mółby mi przekazać co i jak mam robić abym mógł swoje plany doprowadziź do

Witaj,
najwygodniejsza forma pisania doktoratu sa jednak studia doktoranckie-
musialbys sie wiec zorientowac, czy na twojej uczelni cos takiego jest
organizowane. Zakladam, ze wiesz, co chcesz pisac- tzn, jakim tematem chcesz
sie zajac i jestes w stanie madrze teraz zaczac tak, by potem mialo to
ewentualna wartosc i zostalo wykorzystane przy skladaniu calej pracy. Droga
wyglada tak- zostajesz przyjety na studia doktoranckie, w trakcie studiow
uczestniczysz w zajeciach przewidzianych dla twojego roku - i tu roznice
miedzy uczelniami sa duze- w jednych - pisze na podstawie studiow
humanistycznych na UG- masz zajecia co dwa tygodnie przez dwa dni i
ewentualnie wykorzystuja cie do zajec ze studentami; w toku innych studiow
moze byc inaczej - musialbys sie dowiedziec dokladnie o tryb i przebieg
studiow. W trakcie nauki otwieraja ci przewod doktorski, promotor razem z
toba stara sie o recenzenta, praca zostaje zaakceptowana przez rade wydzialu,
recenzja, obrona- doktor:-)
Ma to same plusy - po pierwsze- za nic nie placisz, a oplaty przy robieniu
doktoratu poza uczelnia sa kosmiczne - w teorii powinienes placic za
wszystko - za kazde spotkanie z promotorem, recenzje, otwarcie przewodu,
wreszcie obrone- a sa to spore kwoty. W wielu uczelniach - o ile nie
pracujesz zawodowo- dostajesz stypendium doktoranckie podczas studiow i
oczywiscie- nie placisz za nic w trakcie robienia doktoratu. Maksymalnie
studia trwaja 4 lata i koncza sie obrona. Jesli chcesz sobei pisac cos teraz-
pisz, potem sie przyda - jesli jestes dobry, to mozesz sobe napisac caly
doktorat, a potem postudiowac spokojnie i w wyznaczonym czasie go zlozyc na
uczelni, albo w kawalkach pokazywac promotorowi :-)
Moja dobra rada praktyczna: ZANIM bedziesz zdawal na studia doktoranckie
gdzies, idz na te uczelnie, wybierz sobie ktoregos profesora z tych, ktorzy
maja doktorantow i zapytaj go, czy nie zechcialby ewentualnie poprowadzic
twojego doktoratu, bo sie na te studia wybierasz. Jesli masz interesujacy
zakres tematyczny - nie powinno byc problemu, a to miedzy innymi potem od
tego wlasnie profesora bedzie zalezalo, czy cie na te studia w ogole przyjma:-
)
Wytrwalosci ci zycze - i pytaj, jak cos jest niejasne:-)

pozdrawiam,
Beata

5. Data: 2003-10-17 18:46:03

Od: "Monika" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję serdecznie za dokładną podpowiedź. Moja uczelnia nie ma prawa
prowadzić studiów doktoranckich ponieważ ma za mało profesorów, w związku z
tym musiałbym je robić na innej uczelni np. na AE w Krakowie. Sęk w tym, że
nikogo tam nie znam. Czy w takim wypadku musiałbym ponosić te wszystkie
koszty.

6. Data: 2003-10-17 21:55:16

Od: "Beata " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika <a...@a...pl> napisał(a):

> Dziękuję serdecznie za dokładnš podpowiedŸ. Moja uczelnia nie ma prawa
> prowadzić studiów doktoranckich ponieważ ma za mało profesorów, w zwišzku z
> tym musiałbym je robić na innej uczelni np. na AE w Krakowie. Sęk w tym, że
> nikogo tam nie znam. Czy w takim wypadku musiałbym ponosić te wszystkie
> koszty.

Witaj,
Nie jest istotne, w ktorym miescie podejmujesz studia doktoranckie- jesli sie
dostaniesz, robisz doktorat bezplatnie jako uczestnik studiow - analogicznie
jak czlowiek z Lublina moze studiowac w Krakowie - o ile go tylko stac na
dojazdy:-)Ale poszukac sobie profesora wczesniej na tamtej uczelni i
zainteresowac go planowanym przez Ciebie tematem- szczerze doradzam.
Wytrwalosci,
Beata

wracam
hospitacja
Potrzebuję pomocy- konfiguracja komputera!!!!
Konspekty lekcji chemii
nadpobudliwosc psychoruchowa ADHD