Doktorat -- na czym polega

1. Data: 2008-11-01 12:49:22

Temat: Doktorat -- na czym polega
Od: Mariusz Sebastian <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy dobrze myślę:
- doktorat składa się z dwóch obszarów,
- pierwszy obszar to wynalezienie nowej "rzeczy", np. nowego
twierdzenia matematycznego i napisane pracy doktorskiej,
- drugi obszar to praca dydaktyczna,
?

Bardzo chcę zrobić doktorat z informatyki. Niestety uświadomiłem to
sobie teraz, gdy termin przyjmowania na studia doktoranckie minął 15
września (politechnika gdańska). Będę dzwonić w poniedziałek i się
dowiadywać o ew. możliwości rozpoczęcia studiów jeszcze w tym
semestrze, ale szanse marne.

Czy jest sens skupiać się nad pierwszym obszarem doktoratu (tj. na
wynalezieniu czegoś nowego) pomimo nieprzyjęcia na studia jeszcze w
tym semestrze (przyjmę się od następnego)? Czy wynalezienie czegoś
nowego bez związku z uczelnią pozwala przyśpieszyć doktoryzowanie się?
Wydaje mi się, że trudno będzie mi wytrzymać jeden rok czekając na
rozpoczęcie studiów doktoranckich i chciałbym już teraz zacząć coś
robić. Nie chcę jednak, żeby to było czysto amatorskie i aby poszło na
marne..

Mariusz

2. Data: 2008-11-02 08:23:13

Temat: Re: Doktorat -- na czym polega
Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Sebastian napisal:
> [...]
> - pierwszy obszar to wynalezienie nowej "rzeczy", np. nowego
> twierdzenia matematycznego i napisane pracy doktorskiej,

Zle myslisz. Doktorat z dydaktyka ma tylko tyle wspolnego,
ze uzyskujesz pewne uprawnienia do prowadzenia zajec, a i to
po zaliczeniu kursu dydaktycznego i praktyki w ramach studiow
doktoranckich - to te kilkadziesiat godzin, o ktorych uznanie
za stosunek pracy szla kilka lat temu batalia na UWr, czy PWr.

Doktorat trzeba rozpatrywac w dwoch aspektach:
faktycznym i formalnym. Od strony faktycznej pomoze
ci promotor, od strony formalnej - skup sie na wymaganiach
i zacznij od dokladnego przestudiowania wymagan, ktore
sa opisane na stronach www.ck.gov.pl , a w szczegolnosci:
http://www.ck.gov.pl/index.php?option=com_content&vi
ew=article&id=11&Itemid=25
http://www.ck.gov.pl/index.php?option=com_content&vi
ew=article&id=18&Itemid=31

Jacek

3. Data: 2009-01-08 19:33:38

Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doktorat można uzyskać na kilka sposóbów, jednym z nich są studia
doktoranckie (badania, pisanie doktoratu publikowanie, chodzenie na zajęcia
dla doktoranów i prowadzenie zajęć dla studentów). Przeczytaj ustawę o
tytule i stopniach naukowych oraz ustawę o szkolnictwie wyższym.

Szkolna 'nomenklatura'
materiały dydaktyczne, przyroda, przygotowanie do życia w rodzinie
Anioł Pański w szkole
Targi Edukacyjne 3D
[spam] Trójwymiarowe Targi Edukacyjne ACI