Dom za 20 000 zł

261. Data: 2010-09-27 10:58:54

Temat: Re: Dom za 20 000 zł
Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4ca04462$1@news.home.net.pl...

> Widzisz, a ja wziąłem rozsądny kredyt i nie muszę przeliczać snu na
> złotówki.

Ja też nie muszę. Ale jak chcę to mogę. W obu przypadkach samopoczucie mam
wyśmienite.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

262. Data: 2010-09-27 11:03:49

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4ca04ada$1@news.home.net.pl...

> Nie padło, bo nigdy nie zakładałem budowania się w USA ani w Chinach.

Padło, bo nie chodziło tylko o założenie budowania się, ale porównanie
rynków.

> Kłamiesz.

Nie odróżniasz dopuszczania możliwości klęski od założenia pewności jej
wystąpienia.
Takie tam uproszczone postrzeganie świata. Częsty błąd u moich rozmówców.
:-)

> Ja biorę. I mój wniosek jest taki, że należy korzystać póki można, a nie
> czekać do emerytury na własne 4 ściany.

Tak samo myślę. Różnimy się realizacją.

> To twoje założenia - chciałeś kupować dom za odłożone oszczędności.
> Teraz nagle te oszczędności na tom to "mała część".
> [ciach]

Chciałem? Czy po prostu rozmawiamy o tym, że można.
Tobie ciągle się wydaje, że ja nie rozmawiam o problemie (czasem wyrywkowo
dając przykłady z mojego dośwadczenia), tylko o sobie.

> Parametr jest idiotyczny. Innego nie podałeś. Kropka.

Nie mam potrzeby. Ten model coś mówi, a dociekliwy znajdzie potrzebne info
sam.

> Nie udawaj teraz tajemniczego wszechwiedzącego. Widziałeś samochody i na
> tym się oparłeś.

Nie tylko to. Widziałem też jak mieszkają po kilka osób, nawet sam tak
mieszkałem podróżując. Myślę, że za następne pokolenie lub dwa oni będą
znacznie bogatsi od Polaków.

> Bo tam mieszkania darmo dają - nie będziesz musiał brać kredytu, a na
> bilet to może już sobie uskładałeś ;>

Ale po co?

263. Data: 2010-09-27 11:05:55

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Np ludzie brali kredyt na 90-100% inwestycji,
Bo kredyt trzeba brać z głową, tylko idiota bierze na 100%.

To im to powiedz.
Tak samo idiota nie uwzględnia co się stanie z kredytem w razie poważnych
problemów życiowych.

kiedy frank był po 2 zł, a
> teraz frank po 3 zł, a cena ich nieruchomości spadła o 30%.
Nie słyszałem żeby nowowybudowany dom staniał o 30%, raczej na dzień dobry
o tyle drożeją w stosunku do kosztów wybudowania.
--------------------

Bo jeszcze trwa bańka spekulacyjna. Ale kończy się.
Ceny wywoławcze a transakcyjne u wykonawców coraz bardziej się rozjeżdżają.

264. Data: 2010-09-27 11:16:13

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> Daj spokój. Nie lubię tekturowych mebli :D
> Poza tym większość produktów Ikei mnie się nie podoba.

To odwrotnie jak u mnie. Piwnicę nawet sobie urządzę ich meblami.

> Choćbyś niewiem ile perfum wylał i gipsówek porobił to i tak stary budynek
> jest starym budynkiem.
> Porządki i remonty to tylko takie perfumowanie brudnego du....ska :)

Widziałem stare budynki i wiem że można je przywrócić do świetności.
Oczywiście jeżeli fundamenty są zdrowe, nie ma wilgoci itp.

> Z Okęcia w godzinę można dotrzeć do wielu miast i stolic Europy. Przecie
> to tylko kwestia organizacyjna i chęci. Tylko jakie to ma znaczenie ?
> Niestety Ty jednak nie widzisz "drugiej strony medalu". Otóż mieszkając w
> większym mieście o wiele łatwiej jest robić interesy, łatwiej skończyć
> dobrą szkołę i łatwiej jest znaleźć dobrą pracę, jeżeli ktoś nie chce
> samodzielnie prowadzić interesów.

To prawda, ale kosztuje to 1/4 życia (czasu wolnego) w korkach. Czy warto?
Na studia można się dostać równie łatwo z każdego miasta o ile ma się głowę
i parę groszy na akademik. To zaciera różnice w wykształceniu.
Z Tegel dotrę do większej ilości miast na świecie i to za niższą cenę. W
dodatku mogę niedaleko zaparkować samochód bezpłatnie na kilka miesięcy
(sprawdziłem wielokrotnie), czego nie mógłbym zrobić w Warszawie bez utraty
kół.

> Osobiście współczuję Ci, że mieszkasz w Żarach lub też w okolicach Żar. To
> jest typowa zaściankowa mieścina, o której zapomniał świat, rząd, a nawet
> sam Bóg :D Tylko dzięki otwarciu granicy z Niemcami trochę się ruszyło,
> ale i tak jest to zadupie, na którym rządzą mafie.

Dawno tu nie byłeś. Powstało sporo dużych zakładów przemysłowych i jest
ssanie na pracę. Brakuje ludzi. Zysk z granicy, to lata '90, a nie
teraźniejszość.

> Jeżeli chodzi o Żary, Żagań, Bolesławiec, Węgliniec to dość dobrze znam te
> miasta jak i okolice Przewóz, Potok, Łęknica, Lubsko oraz bliżej Zielonej
> Góry: Babimost, Kargowa, Linie, Wojnowo. Bywałem dość często w tamtych

Widzisz nie dostrzegasz różnicy pomiędzy tymi miastami. Mieszasz zabiedzone
pipidówy, gdzie stoją puste rudery, skąd uciekają ludzie z miastami które
kwitną.

> stamtąd pouciekała do większych miast. Sam chętnie uciekłbym ze swojego

Pouciekała. Ale już wielu wróciło.

> miasta, które uważam za troszkę większą wiochę :D

Wiocha fakt. Wystarczy samochodem pojeździć. Co ciekawe jest coraz gorzej.

Jedyne co mi się nie podoba to klimat, ale w Warszawie jest jeszcze zimniej.

265. Data: 2010-09-27 11:18:15

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.09.2010 12:56, Jan Werbiński pisze:

> Odnosisz się do danych historycznych. Nikt nie wie co będzie w
> przyszłości. Na danych historycznych, to każdy jest mądry i wie jak
> łatwo było zarobić na akcjach.

Ty mówisz, że wiesz. Schiza?

[ciach]

> Przeczytaj sobie warunki dobolokaty Inteligo i nie opowiadaj takich
> zabawnych rzeczy.

Sam przeczytaj... a, przepraszam, ty się uczepiłeś tego domu za 20
tysięcy ;->

Ale normalny człowiek, który nie chce mieszkać w budzie dla psa tylko w
domu mającym minimum z 80m2 powierzchni (a to jest i tak malutki domek)
będzie potrzebował w jakiejś w miarę dobrej okolicy 100-200 tysięcy na
samą ziemię i jakieś 200 tysięcy na dom (i to budowany w dużej mierze
samodzielnie!)

Swoją szosą oszukałeś (albo sam nie zrozumiałeś) - oprocentowanie mają
niższe, tylko niby wychodzi "takie jak" 5% (z podatkiem).

> Można ale płacąc ewentualny podatek

I kalkulacje szlag ci trafia.

> lub czekając na prawdopodobną w
> długim okresie zmianę przepisów.

Albo na Godota.

[ciach]

> Można mieć lokaty np 20000 w Inteligo. To nie jest unikanie, tylko
> zgodne z prawem płacenie jak najmniejszych podatków. Płacenie jak
> najmniejszych podatków jest szlachetne, prospołeczne, obywatelskie i
> rozsądne.

Będziesz się tłumaczyć przed fiskusem ;->

Pamiętaj, że w przypadku US jest to decyzja administracyjna, od której
możesz ewentualnie się odwoływać. Ale zapłacić musisz i tak.

> Błędnie np założyłeś istnienie limitu 1000 zł na lokatę.

Czytać też nie umiesz...

[ciach]

> Biedaku? Znamy się? Nie przypominam sobie abym miał przyjemność.

Rozwiąż swoje problemy, to będziesz miał przyjemność ;->
[ciach]

> Cierpliwości.

To samo mówili ci, co obiecywali dobrobyt dla wszystkich (i to zarówno
komuniści jak i kapitaliści).

> Myślę, że w sytuacji, kiedy nie chce Ci się odszukać danych to zamiast
> przyznać się do lenistwa najlepiej jest zaprzeczyć ich istnieniu. To
> wygodne. :-)

Skoro ty powołujesz się na jakieś dane, to musisz znać ich źródło. Albo
kłamiesz.

[ciach]

> U mnie też, ale najlepsze czasy już minęły.

Tak, i oczywiście, panie wszechwiedzący, ty wiesz że już nigdy nie
wrócą? ;->
[ciach]

> Nie muszę.

No, jak się ma bogatych rodziców... ;->

> Ale po co?

Żebyś mógł się rozkoszować tym swoim rajem.

266. Data: 2010-09-27 11:18:55

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.09.2010 12:58, Jan Werbiński pisze:

> Ja też nie muszę. Ale jak chcę to mogę. W obu przypadkach samopoczucie
> mam wyśmienite.

Ja też, i co mi zrobisz?

267. Data: 2010-09-27 11:24:35

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

> No to powyżej to szczyt bańki kredytowej.

A kto kupuje waluty na dołku? Ja miałem najpierw w CHF, potem w PLN (jak
CHF był po niecałe 2zł) a teraz z powrotem przewalutowane na CHF po
kursie w okolicach 3zł i z marżą, o ile pamiętam, 0,7 - w każdym razie
na pewno poniżej 1.

I zamiast ciułać przez następne 15 lat - mam dom już teraz kosztem
bardzo taniego czynszu za mieszkanie spółdzielcze.

> Aha, żeby nie było to ja w życiu kilka kredytów wziąłem. Mam nadzieje
> nie brać ich więcej, chyba że inwestycyjne.

No coś takiego! TY? Kredyt? Przecież wtedy płacisz dwukrotnie!

268. Data: 2010-09-27 11:26:08

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.youtube.com/watch?v=QEwzbHJNkwg ;)

269. Data: 2010-09-27 15:18:59

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widziałem stare budynki i wiem że można je przywrócić do świetności.
> Oczywiście jeżeli fundamenty są zdrowe, nie ma wilgoci itp.

Taki budynek nigdy nie będzie nowym budynkiem i nigdy mu nie dorówna
izolacyjnością jak i jakością wykończenia.
Z reguły po kilkudziesięciu latach izolacja pozioma już nie spełnia swojego
zadania, a z resztą jak może spełniać skoro to była zwykła tekturowa papa.
Dom taki może ładnie wyglądać, ale zawsze będzie miał jakieś "ale". A to za
zimno, a to grzybki na ścianch, a to myszy i szczury, a to pękanie - tak jak
ktoś mądry już powiedział "stare to są dobre wino i skrzypce" :)

> To prawda, ale kosztuje to 1/4 życia (czasu wolnego) w korkach. Czy warto?
> Na studia można się dostać równie łatwo z każdego miasta o ile ma się
> głowę i parę groszy na akademik.

Ha ha ha, a jednak trzeba się przeprowadzić do tego miasta i w nim mieszkać.
Akademik z resztą do najtańszych rozwiązań nie należy.

> [...]
> Widzisz nie dostrzegasz różnicy pomiędzy tymi miastami. Mieszasz
> zabiedzone pipidówy, gdzie stoją puste rudery, skąd uciekają ludzie z

Oststnio w Żarach byłem 2 lata temu.
Które z nich kwitną ?
Żary ?
No może fakt, że trochę się zmieniło przez ostatnie kilkanaście lat.
Nareszcie porobili drogi, ale nadal jest bieda i ludzie mają kłopoty z pracą
za godziwe pieniądze, a do kwitnięcia jeszcze daleko.
Akurat mieszkają tu moi znajomi, z którymi jesteśmy w kontakcie bliższym jak
z rodziną, dlatego znam problemy.

> Pouciekała. Ale już wielu wróciło.

Ci co pouciekali już nie powrócili. Ci co przybyli to są mieszkańcy
okolicznych, upadających wiosek. Ludzie nie idą w kierunku wsi i lasów, lecz
wręcz przeciwnie, uciekają ze wsi do miast za pracą, płacą i mieszkaniem.
Jak więc widać ekspansja idzie w prze3ciwnym kierunku niż uważasz.

270. Data: 2010-09-27 16:37:44

Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> Niezupełnie.
>
> Jest różnica między urbanistyką a architekturą. Niestety realnie cel
> zniknął a środek stał się celem.
>
> M.

Nie mówimy tu o planach zabudowy tylko o pozwoleniu na użytkowanie. Nie ma ono nic
wspólnego z urbanistyką tylko ma na celu upodlenie obywatela przez carskim
urzednikiem.

plyta gazowa - gwarancja
czy zmywarka Bosch SMV 50E30EU ma rackmatic?
cieknąca lodówka gorenje
Miedz Millbera - co to jest?
przedmiot w pralce