Dopuszczalne nierownosci scian

1. Data: 2004-10-22 06:53:16

Temat: Dopuszczalne nierownosci scian
Od: "Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie sa normy okreslajace maksymalne nierownosci scian dzialowych z
pustakow ceramicznych?
Deweloper w moim mieszkaniu postawil sciane ktora na odcinku 2.5m dlugosci
odbiega ok. 4cm od normalnej (nie ma kata prostego miedzy scianami)
Inna scianka o dlugosci 1m odbiega ok. 2-3cm od normalnej.

Jakie sa wytyczne Polskich Norm w tym temacie?

--
Tomasz Bogacz

1. Data: 2004-10-22 07:52:28

Temat: Re: Dopuszczalne nierownosci scian
Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bogacz wrote:
> Jakie sa normy okreslajace maksymalne nierownosci scian dzialowych z
[...]
SKANDAL, = łata 2m przyłożona do ściany poziomo pionowo czy na skos nie
powinna odstawać więcej jak 2, 3 mm, a pionowość na całej wysokości
kondygnacji podobnie 2 .. 3 mm, co na dzisiejsze standardy nie jest
nijakim osiągnięciem.
/nie mam pod ręką _warunków technicznych wykonastwa_ i tak sobie z głowy
gadam/ ale jak jest mocno inaczej to niech ktoś mnie poprawi.

--
ryhoo
r...@p...spam

1. Data: 2004-10-22 08:12:08

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@q...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> /nie mam pod ręką _warunków technicznych wykonastwa_ i tak sobie z głowy
> gadam/ ale jak jest mocno inaczej to niech ktoś mnie poprawi.

To o czym piszesz to troche inna sprawa = odchylenia od plaszczyzny.
Mi tutaj bardziej chodzilo o to ze nie ma kata prostego miedzy
"prostopadlymi" do siebie scianami, co w efekcie daje przy koncu sciany te
3-4cm odchylki od normalnej.

TB

1. Data: 2004-10-22 08:55:47

Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bogacz wrote:
> [...]
Tu się nie wypowiem, bo to może być problem lub nie. Może niezgodność z
projektem ale problemu jako takiego nie ma, co do funkcji i eksploatacji
pomieszczeń. Trzeba by to widzieć i wiedzieć czy ta niedokładność może
być uciążliwa i obniżać standard użytkowy?
8-o
--
ryhoo
r...@p...spam

1. Data: 2004-10-22 09:12:52

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomieszczeń. Trzeba by to widzieć i wiedzieć czy ta niedokładność może
> być uciążliwa i obniżać standard użytkowy?

Jezeli jest to np w lazience gdzie chcemy zabudowac wanne narozna o
wiekszych gabarytach taka rozbieznosc moze rodzic problem. To samo moze byc
w kuchni z tym ze blat mozna przyciac i/lub zamaskowac listwa przyscienna a
wanny sie nie da :)

1. Data: 2004-10-23 21:24:58

Od: "piotr" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JJAAGG" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> byc
> w kuchni z tym ze blat mozna przyciac i/lub zamaskowac listwa przyscienna

Ot i dochodzimy do dyskusji w rodzaju:
"To co że pana nowe auto ma lekko wgnieciony bok?! My naprawdę nie możemy
zwrócić Panu przedpłaty."
Sprawa oczywista. Ma być równo i koniec. Ja odbierałem mieszkanie i powiem
szczerze nie dałem się "wyportkować. Deweloper wie że ma oddać produkt
spełniający określone standarty. Nie daj się. Oni tylko liczą na takich co
boją lub wstydzą się walczyć o swoje.
Powodzenia
PS
Nawet jak odebrałeś mieszkanie to masz czas na zgłoszenie usterek a nawet
jeśli ten czas minął to obowiązuje go rękojmia za wady.

1. Data: 2004-10-24 09:16:34

Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr wrote:
> Użytkownik "JJAAGG" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [.....]Nawet jak odebrałeś mieszkanie to masz czas na zgłoszenie
usterek a
> nawet jeśli ten czas minął to obowiązuje go rękojmia za wady.
Pytanie tytuowe zostało nie tak postawione, to po pierwsze.
Powinno być - dop. odchyłki, niedokładności z dokumentacją proj.
Często przesunięcie ścianki o kilka cm nie ma istotnego znaczenia, ale
niekiedy brak 1 cm czy nieliniowość ma fatalne skutki w eksploatacji
pomieszczeń. Decyzja należy do inwestora!
8-o

--
ryhoo
r...@p...spam

kupno nowego mieszkania
Poznań kawalerka
Ekspres cisnieniowy raz jeszcze
odpis od podatku
Gdzie w Trojmiescie dostane Aceton lub jego odpowiednik?