Drażliwa skóra

1. Data: 2009-01-19 13:38:21

Temat: Drażliwa skóra
Od: wojto83 <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od jakiegoś tygodnia mam dziwny problem ze skórą.
Skóra na lewej nodze oraz z lewej strony pleców (tak od wysokości
nerek w dół) stała się strasznie drażliwa. Obojętnie co założę to mam
uczucie jak by mi ktoś wbijał igły w skórę (podobne odczucie jak boli
skóra podczas grypy). Nie towarzyszy temu żadne zaczerwienienie ani
żadne widoczne zmiany na skórze - tylko to drażniące uczucie.
Słyszałem już tysiąc wersji : najbardziej popularne to atopowe
zapalenie skóry albo oznaki nadchodzącej łuszczycy :(. Tylko dlaczego
mam to tylko z lewej strony ciała.
Może wy macie jakiś pomysł?

2. Data: 2009-01-19 13:59:28

Temat: Re: Drażliwa skóra
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojto83 <w...@o...pl> writes:

> [...]
> Słyszałem już tysiąc wersji : najbardziej popularne to atopowe
> zapalenie skóry albo oznaki nadchodzącej łuszczycy :(.

Od lekarza to slyszales czy od przypadkowych osob?

Jako kolejna przypadkowa osoba moge tylko jeszcze zasugerowac
ewentualnie początek półpaśca.

MJ

3. Data: 2009-01-19 14:09:53

Od: wojto83 <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Sty, 14:59, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> Od lekarza to slyszales czy od przypadkowych osob?
>
> Jako kolejna przypadkowa osoba moge tylko jeszcze zasugerowac
> ewentualnie początek półpaśca.
>
> MJ

Od przypadkowych osób - do lekarza idę jutro.
Ale jesteś już kolejną osobą która mówi, że to może być półpasiec.

4. Data: 2009-01-19 15:41:46

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wojto83 wrote:

> Od przypadkowych osób - do lekarza idę jutro.
> Ale jesteś już kolejną osobą która mówi, że to może być półpasiec.

i dobrze mówi, to niemal na pewno idzie od nerwów nie od samej skóry.

5. Data: 2009-01-19 17:22:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Jan 2009 05:38:21 -0800 (PST), wojto83 wrote:

> [...]
> Słyszałem już tysiąc wersji : najbardziej popularne to atopowe
> zapalenie skóry albo oznaki nadchodzącej łuszczycy :(. Tylko dlaczego

Czyli masz przeczulicę/alodynię w tej okolicy, co może świadczyć o
zajęciu przez jakiś proces korzenia nerwu rdzeniowego bądź zwoju
czuciowego.
Półpasiec wchodzi w grę, ale możliwości jest więcej. Proponuję poszukać
sensownego neurologa. Trzeba to sprawdzić.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

6. Data: 2009-01-19 19:44:21

Od: wojto83 <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Sty, 18:22, Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> wrote:

> [...]
> --
> Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
> Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

No właśnie dlatego jutro ide do lekarza - wole tego nie
zbagatelizować.
Jak już się dowiem co to jest to opowiem na forum.
Dzięki za pomoc

7. Data: 2009-01-19 21:56:01

Od: "Basia" <b...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojto83" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
[...]

***********************************
Moim zdaniem to problem neurologiczny/?/
Przeczulica, bardzo nieprzyjemny objaw.
Skóra parzy jak po pokrzywie.
Jaki powód? U mnie z powodu SM.
Wszystko należy wziąć pod uwagę, wybacz.
Oby to była sprawa banalna!

8. Data: 2009-01-22 01:04:24

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojto83 napisał/a:

> Od przypadkowych osób - do lekarza idę jutro.
> Ale jesteś już kolejną osobą która mówi, że to może być półpasiec.

Poczekaj jeszcze ze 2 dni, az Ci wywali to swędzące uczulenie.
Ja myślałam parę lat temu, że mam jakiś zawał serca,ból niesamowity
napadowy, gwałtowny. Zaczęło się od bólów pleców od strony serca, gdzieś
na łopatce. Rodzinka smarowała mi plecy spirytusem kamforowym i żelem
fastum. Potem te bóle serca. Już się zastawianaliśmy, czy pogotowia nie
wezwać. Wkrótce wywaliło mi się pod sercem cos swędzącego, potem na
całej lewej stronie tułowia. Lekarka mi zapisała Hewiran (bodajże) oraz
codziennie kupowałam maści na opryszczkę i smarowałam, smarowałam,,,i
tak przez jakiś miesiąc. Miałam nawroty juz ze 2 razy, ale starałam je
jak najszybciej ujrzmić. Najgorsze jest to, ze ten półpasiec zaatakował
mi tez uszy i kręgosłup lędźwiowy.

9. Data: 2009-01-23 13:16:54

Od: wojto83 <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sty, 02:04, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

> [...]
> tak przez jakiś miesiąc. Miałam nawroty juz ze 2 razy, ale starałam je
> jak najszybciej ujrzmić. Najgorsze jest to, ze ten półpasiec zaatakował

Już wszystko jasne, po tym jak na nodze zauważyłem małe skupisko
bardzo brzydkich i jątrzących się krost (powierzchnia o średnicy piłki
do golfa), poszedłem do lekarza - diagnoza była natychmiastowa:
półpasiec i to w końcowym stadium. Na szczęście podobno mój organizm
sam go zwalczył i jedyne co mi pozostało to te krosty na nodze, ale
mam nadzieję że już niedługo zejdą.
Trochę się przestraszyłem jak się o tym dowiedziałem bo dwa dni
wcześniej dowiedziałem się że moja żona jest w ciąży a słyszałem że to
może być dla niej niebezpieczne. Na szczęście lekarka powiedziała, że
jak żona miała już kiedyś ospę to jest bezpieczna. ufff....

Dzięki wszystkim za rady i pomoc.

10. Data: 2009-01-24 12:37:45

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojto83 <w...@o...pl> writes:

> [...]
> bardzo brzydkich i jątrzących się krost (powierzchnia o średnicy piłki
> do golfa), poszedłem do lekarza - diagnoza była natychmiastowa:

A nie mówiłem? 8-)

> Na szczęście podobno mój organizm sam go zwalczył

Jak zawsze, bo szczerze mówiąc leczenie to za wiele na tę chorobę nie
pomaga...

MJ

boli a siniaka nie ma ?
nerw lokciowy ?
krem
iloraz akomodacji
Mierzenie ciśnienia na lewej vs prawej ręce