Drenaz w poniemieckim domu - problem

1. Data: 2007-05-03 08:36:02

Temat: Drenaz w poniemieckim domu - problem
Od: "kkk" <...@...oj> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam problem z drenażem w poniemieckim domu z 1900 roku. Koło domu
znajdują się 2 ceglane studzienki a z nich wychodzą ceramiczne rury.
Dodatkowo w piwnicy domu sa 2 studzienki i rory pod posadzka. Ten caly
system nie dziala, gdzie znajde specjaliste ktory doradzi mi co z tym
wszystkim zrobic? Sasiad mowi ze kiedys przetykali dreny za pomoca motopompy
pozyczonej z OSP, jednak nie jest on w stanie podac szczegolow - gdzie
biegna rury.
Moze istnieja jakies publikacje ktore podaja metody budowy drenazu w
Niemczech ok roku 1900 - moze bym sam odtworzyl system na podstawie
aktualnej wiedzy.

Karol

2. Data: 2007-05-03 20:06:22

Temat: Re: Drenaz w poniemieckim domu - problem
Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kkk" <...@...oj> napisał w wiadomości
> [...]
> system nie dziala, gdzie znajde specjaliste ktory doradzi mi co z tym
> wszystkim zrobic? Sasiad mowi ze kiedys przetykali dreny za pomoca

Tak się kiedyś budowało :) Powiem jak było u mnie. W piwnicy mała
studzienka do której schodzą się dreny spod domu i wychodzi jeden do
ogrodu. W tej chwili całoś nie działa, ale kiedyś walczyłem i udało się
uruchomić. Dreny są ceramiczne, ułożone w warstwie gliny. Zostały zamulone
i nie było szans ich odetkać. Zostały odkopane co ~5m i przepłukiwane wodą
z węża. Motopompa da większe ciśnienie i może iść lepiej. Potem musisz
ponownie ułożyć wyjęte kawałki drenów i obłożyć gliną. Dzisiaj odkopałbym
całość i wymienił na jakieś PCV. Jeżeli masz po drodze jakieś
krzaki/drzewo to korzenie mogły uszkodzić dreny. U mnie problem został
zawieszony z powodu obniżki wód gruntowych :)
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!

3. Data: 2007-05-07 19:50:43

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze istnieja jakies publikacje ktore podaja metody budowy drenazu w
> Niemczech ok roku 1900 - moze bym sam odtworzyl system na podstawie
> aktualnej wiedzy.
weź różdżkarza to ci wskaże
SJS

lodówka do zabudowy
Stara podłoga drewniana na legarach zbutwiałych :-( do budowlanców i fachowców
wygiety drazek na zaslone prysznicowa
Ankieta dotycząca żywności wygodnej
Wanna z kabina prysznicowa