Drut do winorośli

11. Data: 2013-05-08 10:58:08

Temat: Re: Drut do winorośli
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 May 2013 20:51:46 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
zydomowa-winnice-pora-sadzic-winorosle
> Ejże Koleżanko. Tu nie ma ani słowa o drutach ani rusztowaniach.
> Jacek

Ale jest o ZAKŁADANIU winnicy 3-)
--
XL

12. Data: 2013-05-08 11:00:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 May 2013 00:44:16 +0200, Ozon napisał(a):

> przecież ta winorośl nie będzie ważyć setek kg.

Wieloletnie karpy plus kilogramy owoców na pędach... Chyba nie masz za
bardzo pojęcia o winorośli. Babcia mojego męża miała winorośl, ostatnie
kilkudzieisęcioletnie karpy zostały usunięte przy remoncie domu, były
imponujące. Natomiast pędy obciążone owocami potrafiły wygiąć porzadną
metalową/drucianą kratę.
--
XL

13. Data: 2013-05-08 16:13:08

Od: "Ozon" <s...@b...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilkudzieisęcioletnie karpy zostały usunięte przy remoncie domu, były
> imponujące. Natomiast pędy obciążone owocami potrafiły wygiąć porzadną

no tak, kilkudziesięcioletnie, ale czy on tego dożyje?
:)

Ozon

14. Data: 2013-05-08 16:33:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 May 2013 16:13:08 +0200, Ozon napisał(a):

> no tak, kilkudziesięcioletnie, ale czy on tego dożyje?
> :)

Jak ktoś zakłada winnicę, to przynajmniej z zamiarem dożycia, nie?
:-)

--
XL

15. Data: 2013-05-08 23:49:12

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-08 11:00, Ikselka pisze:

> [...]
> kilkudzieisęcioletnie karpy zostały usunięte przy remoncie domu, były
> imponujące. Natomiast pędy obciążone owocami potrafiły wygiąć porzadną

Skoro Jacek zakłada winnicę, to chce mieć przede wszystkim dorodne
owoce, a nie gąszcz zasłaniający przed słońcem.
Winorośle owocują na jednorocznych pędach, więc nie powinno być dużo
starego drewna.
Tutaj znajdziesz informacje - dyskusja o drutach:
http://www.winogrona.org/forum/uprawa/druty-do-ruszt
owan-t8047.html
Tutaj ocięciu w winnicach:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
ge&v=f3HHtEukiok
http://www.youtube.com/watch?v=UDDzeP_Hjj8

Dużo wiedzy o uprawie winorośli znajdziesz na:
www.winogrona.org

Krycha.

16. Data: 2013-05-09 00:25:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 May 2013 23:49:12 +0200, Krycha_net napisał(a):

> [...]
ge&v=f3HHtEukiok
> http://www.youtube.com/watch?v=UDDzeP_Hjj8
>
> Dużo wiedzy o uprawie winorośli znajdziesz na:

I te młodzizny z jedną łozą pokazujesz jako argument? - przyjrzyj się:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/
Old_vine_cabernet.jpg
--
XL

17. Data: 2013-05-09 22:36:14

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-09 00:25, Ikselka pisze:
(...)
> I te młodzizny z jedną łozą pokazujesz jako argument? - przyjrzyj się:
> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/
Old_vine_cabernet.jpg

Jestem przekonana, że Jacek nie myśli o takich jak powyżej winnicach.

Tak wyglądają winnice w Chorwacji w XXI wieku:
https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
/albums/5876078260639470705?banner=pwa

Krycha.

18. Data: 2013-05-09 23:13:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 May 2013 22:36:14 +0200, Krycha_net napisał(a):

> [...]
>
> Jestem przekonana, że Jacek nie myśli o takich jak powyżej winnicach.
>
> Tak wyglądają winnice w Chorwacji w XXI wieku:

Moja droga, cóż za upór u Ciebie, pokazujesz mi ciągle młode winnice, no
nie rozumiesz, że winnicę zakłada się na pokolenia, bo karpy winorośli sa
jak karpy drzew oliwnych, nie usuwa się ich tak sobie, są bogactwem całych
pokoleń - zapytam zatem pytaniem pomocniczym: jak wyglądać będa TE winnice
w Chorwacji za 50 lat?
:-]
--
XL

19. Data: 2013-05-10 16:27:27

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jestem przekonana, że Jacek nie myśli o takich jak powyżej winnicach.
> Tak wyglądają winnice w Chorwacji w XXI wieku:

Krycho, Krycho! Ukorz się przed wszechwiedzącym bóstwem pl.rec.ogrody.
Jak nie to cię zapluje, zakrzyczy i do swego poziomu sprowadzi ;)

20. Data: 2013-05-10 17:25:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 May 2013 16:27:27 +0200, Fazi napisał(a):

> Krycho, Krycho! Ukorz się przed wszechwiedzącym bóstwem pl.rec.ogrody.
> Jak nie to cię zapluje, zakrzyczy i do swego poziomu sprowadzi ;)

Na razie sam sprowadzasz do swego. W dodatku sam plując - żółcią.
--
XL

Na grzyby
Kosiarka do trawy, zapalanie