Drut do winorośli

1. Data: 2013-05-07 17:44:24

Temat: Drut do winorośli
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolega kupił kilkadziesiąt sadzonek winorośli i zakłada "winnicę".
Chce puścić wzdłuż rzędów druty, po których poprowadzi rośliny.
Czy ktoś nam doradzi, jaki drut wybrać? Ocynkowany będzie lepszy, czy
powlekany? Jakiej średnicy?
Jacek

2. Data: 2013-05-07 17:48:52

Temat: Re: Drut do winorośli
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 May 2013 17:44:24 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> Chce puścić wzdłuż rzędów druty, po których poprowadzi rośliny.
> Czy ktoś nam doradzi, jaki drut wybrać? Ocynkowany będzie lepszy, czy

Nie wiem, ale tu jest obrazek, na którym coś tam widać - ocynkowany i gruby
drut:
http://www.top10tastes.com/uploads/companydirectory/
id1334/winnica_.jpg
--
XL

3. Data: 2013-05-07 17:58:50

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 17:48, Ikselka pisze:
> Nie wiem, ale tu jest obrazek, na którym coś tam widać - ocynkowany i gruby
> drut:
> http://www.top10tastes.com/uploads/companydirectory/
id1334/winnica_.jpg
Dzięki.
Między średnicą 4 a 6 mm jest spora różnica w cenie - ponad dwukrotna.
Wstępnie padło na drut od odgromników fi 6 mm, porządnie ocynkowany, ale
przy 600 mb to dobrze ponad 1000 zł, a za to może sobie nakupić dobrego
wina na parę lat. Zastanawiamy się na czwórką.
Jacek

4. Data: 2013-05-07 18:10:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 May 2013 17:58:50 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> przy 600 mb to dobrze ponad 1000 zł, a za to może sobie nakupić dobrego
> wina na parę lat. Zastanawiamy się na czwórką.

5mm to juz grubaśne drucisko - myślę że czwórka wystarczy.
--
XL

5. Data: 2013-05-07 19:55:45

Od: HGW <h...@h...abuse> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 17:44, Jacek pisze:
> [...]
> Chce puścić wzdłuż rzędów druty, po których poprowadzi rośliny.
> Czy ktoś nam doradzi, jaki drut wybrać? Ocynkowany będzie lepszy, czy

Ciekawym w jakim rejonie Polski? Na jakiejś górce czy na płaskim?

Drut to pikuś, ja bym wziął ten tańszy i cieńszy ale to Wasz wybór, choć
ocynkowany dłużej wytrzyma przycinanie pędów, zwróćcie jednak uwagę na
słupki i odciągi. Bez odciągów z czasem będzie klops, wielu się o tym
przekonało niestety po czasie :)

6. Data: 2013-05-07 20:14:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 May 2013 17:44:24 +0200, Jacek napisał(a):

> Kolega kupił kilkadziesiąt sadzonek winorośli i zakłada "winnicę".

http://regiodom.pl/portal/ogrod/rosliny/zakladamy-pr
zydomowa-winnice-pora-sadzic-winorosle

--
XL

7. Data: 2013-05-07 20:51:46

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 20:14, Ikselka pisze:

> http://regiodom.pl/portal/ogrod/rosliny/zakladamy-pr
zydomowa-winnice-pora-sadzic-winorosle
Ejże Koleżanko. Tu nie ma ani słowa o drutach ani rusztowaniach.
Jacek

8. Data: 2013-05-07 21:25:08

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 17:58, Jacek pisze:
> [...]
> przy 600 mb to dobrze ponad 1000 zł, a za to może sobie nakupić dobrego
> wina na parę lat. Zastanawiamy się na czwórką.

Nie przesadzasz? To do siatki ogrodzeniowej 3-3,5 wystarczy na naciąg.
Nie sądzę, żeby na podporę dla winorośli był potrzebny grubszy drut.

Pozdrawiam,
MW

9. Data: 2013-05-08 00:44:16

Od: "Ozon" <s...@b...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przy 600 mb to dobrze ponad 1000 zł, a za to może sobie nakupić dobrego
> wina na parę lat. Zastanawiamy się na czwórką.

Moja pnie się bardzo fajnie po zwykłym sznurku circa 2 mm.
6mm drut to przesada, przecież ta winorośl nie będzie ważyć setek kg.

Ozon

10. Data: 2013-05-08 10:01:52

Od: margol <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chce puścić wzdłuż rzędów druty, po których poprowadzi rośliny.
> Czy ktoś nam doradzi, jaki drut wybrać? Ocynkowany będzie lepszy, czy
Co prawda nie mam winnicy, ale robiłem "zadaszenie" i "ścianę"
nad tarasem z winorośli. Użyłem do tego ocynkowanego miękkiego
drutu 2mm, bo taki łatwiej zaczepiać i przeplatać. Myślę, że użycie
3mm sztywnego drutu powinno wystarczyć do zastosowań "amatorskich".
Do drutów powlekanych (zwłaszcza marketowych ) nie mam zaufania,
na ocynku przynajmniej widać czy coś się dzieje.

mg

Na grzyby
Kosiarka do trawy, zapalanie
Jagoda kamczacka.