szczepienia

1. Data: 2013-05-07 20:47:26

Temat: szczepienia
Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wracam do tematu szczepień.
Oto zaszczepiony aronią jarząb
https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
/albums/5875310047562116769/5875310091271038338?bann
er=pwa
Zeszłej wiosny szczepiłam dziś przygotowuje się do owocowania.
Cieszę się na drzewo, które będzie miało owoce czerwone i czarne.

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2013-05-07 20:54:12

Temat: Re: szczepienia
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 May 2013 20:47:26 +0200, Krycha_net napisał(a):

> [...]
> Zeszłej wiosny szczepiłam dziś przygotowuje się do owocowania.
> Cieszę się na drzewo, które będzie miało owoce czerwone i czarne.

Bardzo ładne zestawienie kolorystyczne będzie - ale poza tym nic dziwnego
przecież, jarząb to typowa podkładka dla aronii.
--
XL

3. Data: 2013-05-07 21:32:28

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 20:47, Krycha_net pisze:
> [...]
>
> Zeszłej wiosny szczepiłam dziś przygotowuje się do owocowania.
> Cieszę się na drzewo, które będzie miało owoce czerwone i czarne.

Czy to aby nie jest GMO? :)

4. Data: 2013-05-07 22:35:01

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-07 21:32, wolim pisze:
/albums/5875310047562116769/5875310091271038338?bann
er=pwa

> Czy to aby nie jest GMO? :)

A co mi tam :-D

Krycha.

5. Data: 2013-05-08 08:59:18

Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 07.05.2013 20:47, Krycha_net wrote:
> [...]
>
> Zeszłej wiosny szczepiłam dziś przygotowuje się do owocowania.
> Cieszę się na drzewo, które będzie miało owoce czerwone i czarne.

Super sprawa. Moglabys napisac kiedy szczepilas i kiedy pobieralas
zrazy? Mam kilka jarzebin i chetnie bym je przeksztalcil na zdrowa aronie.

--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

6. Data: 2013-05-08 23:22:35

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-08 08:59, Marek pisze:
> [...]
>>
> Super sprawa. Moglabys napisac kiedy szczepilas i kiedy pobieralas
> zrazy? Mam kilka jarzebin i chetnie bym je przeksztalcil na zdrowa aronie.

Marku, szczepiłam stosując metodę "stosowanie" w zeszłym roku.
Najprawdopodobnie w marcu albo na początku kwietnia.
W każdym razie zanim rośliny wypuszczą listki.
Zraz brałam od sąsiadów z aronii i od razu szczepiłam.
Trzeba uważać na grubość obu łączonych części.
Aronia na cieńsze gałązki niż jarząb.
Latem 2012 roku stosowałam okulizacje na różnych drzewach
i przyjęły się tylko 'aronia na jarząbie'.
Tu poczytasz o okulizacji czyli oczkowaniu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Okulizacja
W najbliższym czasie zrobię zdjęcie tych okulantów.
Krycha.

7. Data: 2013-05-10 22:43:48

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> Super sprawa. Moglabys napisac kiedy szczepilas i kiedy pobieralas
> zrazy? Mam kilka jarzebin i chetnie bym je przeksztalcil na zdrowa aronie.

Marku,
dołączyłam trzy zdjęcia z zeszłorocznego oczkowania latem.
W dwóch przypadkach efekt jest oczywisty, w trzecim niepewny.

https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
/albums/5875310047562116769?banner=pwa

Nie wiem co pozmieniali, że teraz nie mogę, a kiedyś mogłam, zmienić
kolejność zdjęć.
To zdjęcie z prawie niewidocznym listkiem, chciałam umieścić jaklo
ostatnie, ale ustawiło się jako drugie i nie umiem tego zmienić.

Czyli nie czekaj do wiosny, ale latem zastosuj oczkowanie.
Np. tak:
https://www.google.pl/search?q=okulizacja+jab%C5%82o
ni&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=cVuNUcLAGsHUPJ
ODgMgK&ved=0CC4QsAQ&biw=1024&bih=653

Pozdrawiam Krycha.

8. Data: 2013-05-11 04:45:50

Od: Jadrys <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha_net wrote:
> [...]
>
> Zeszłej wiosny szczepiłam dziś przygotowuje się do owocowania.
> Cieszę się na drzewo, które będzie miało owoce czerwone i czarne.

Jestem nowy w ogrodnictwie i ogólnie w obcowaniu z wszystkim co zielone
i jeszcze nie na talerzu ale ciągle jeszcze rośnie, więc o słowo
wyjaśnienia,proszę:

1/ "jarząb" - czy to jest drzewo znane jako "jarzębina"

2/ w przypadku szczepienia aronii na jarząbie/jarzębinie (to mnie
właśnie interesuje) czy ma znaczenie jaki to jarząb/jarzębina bo
szukając po necie ze zdziwieniem dowiedziałem się(nigdy nie zwracałem
uwagi) że jest co najmniej kilka odmian.

3/ Aronia to o ile się nie mylę to krzak, jarzębina to sporej wielkości
drzewo - jak ten aronia-jarzębina twór rośnie/wygląda po kilku latach?
Szczepi się bez końca,aż z jarzebiny pozostanie tylko pień czy powinno
zostać co nieco jarzębiny?
Pozdrawiam.

9. Data: 2013-05-11 10:23:02

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-11 04:45, Jadrys pisze:
(...)

> [...]
> wyjaśnienia,proszę:
>
> 1/ "jarząb" - czy to jest drzewo znane jako "jarzębina"

Tak jarząb, popularnie nazywany jarzębiną

> [...]
> szukając po necie ze zdziwieniem dowiedziałem się(nigdy nie zwracałem
> uwagi) że jest co najmniej kilka odmian.

Nie zwracałam na to uwagi. Moja 'jarzębina, to siewka. Owoce ma czerwone.

> [...]
> drzewo - jak ten aronia-jarzębina twór rośnie/wygląda po kilku latach?
> Szczepi się bez końca,aż z jarzebiny pozostanie tylko pień czy powinno

Dla mnie to nowe doświadczenie, więc nie wiem jak będzie wyglądać po latach.
Moim celem jest drzewo o owocach aronii i jarzębiny.
Jedne i drugie nadają się na przetwory.
Drzewo będzie przycinane, aby nie zdominowało innych roślin na działce.

Krycha.

10. Data: 2013-05-11 21:55:50

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Tak jarząb, popularnie nazywany jarzębiną

Jarząb to roślina. Jarzębina to owoce jarząba. Tarnina to roślina, a owoce
to tarka. Jabłoń to roślina, a owoce to jabłka.

Leszek

Drut do winorośli
Na grzyby
Kosiarka do trawy, zapalanie