Re: szczepienia

From: Jadrys <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: szczepienia
Date: Fri, 10 May 2013 20:45:50 -0600

Krycha_net wrote:
> Wracam do tematu szczepień.
> Oto zaszczepiony aronią jarząb
> https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
/albums/5875310047562116769/5875310091271038338?bann
er=pwa

> Zeszłej wiosny szczepiłam dziś przygotowuje się do owocowania.
> Cieszę się na drzewo, które będzie miało owoce czerwone i czarne.
>

> Pozdrawiam Krycha.

Jestem nowy w ogrodnictwie i ogólnie w obcowaniu z wszystkim co zielone
i jeszcze nie na talerzu ale ciągle jeszcze rośnie, więc o słowo
wyjaśnienia,proszę:

1/ "jarząb" - czy to jest drzewo znane jako "jarzębina"

2/ w przypadku szczepienia aronii na jarząbie/jarzębinie (to mnie
właśnie interesuje) czy ma znaczenie jaki to jarząb/jarzębina bo
szukając po necie ze zdziwieniem dowiedziałem się(nigdy nie zwracałem
uwagi) że jest co najmniej kilka odmian.

3/ Aronia to o ile się nie mylę to krzak, jarzębina to sporej wielkości
drzewo - jak ten aronia-jarzębina twór rośnie/wygląda po kilku latach?
Szczepi się bez końca,aż z jarzebiny pozostanie tylko pień czy powinno
zostać co nieco jarzębiny?
Pozdrawiam.