Drzwi

1. Data: 2001-05-29 12:36:02

Temat: Drzwi
Od: "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
mam pytanko: czy można obsadzić w starą ościeżnicę nowe drzwi? Nasza
sypialnia jest po generalnym remoncie: gładzenie scian, nowa podłoga
drewniana, nowe okna, malowanie; a zapomnielismy o drzwiach. Jeśli tak, to
co trzeba brać pod uwagę/zmierzyć? Drzwi 80tki. "Socjalistyczna" framuga
(niestety już nie do usunięcia - za późno).
Dzieki
Joanna

1. Data: 2001-05-29 14:25:57

Temat: Re: Drzwi
Od: "Peter Wolf" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> co trzeba brać pod uwagę/zmierzyć? Drzwi 80tki. "Socjalistyczna" framuga
> (niestety już nie do usunięcia - za późno).

Ościeżnicę zmierz w środku (szerokość), a potem w sklepie (bo rozumiem, że
drzwi jesze nie kupione) zmierz drzwi - szerokość z węższej strony (ta część
która wchodzi w ościeżnicę) - powinno tam być 80cm, a z zewnętrznej 84-85cm.
Jeżeli w ościeżnicy w środku też jest 80, to będą pasowały. Nie ma znaczenia
czy ościeżnica jest socjalistyczna, ważne ile ma lat, ponieważ kiedyś
zmieniono normy. Jeżeli masz te bardzo stare ościeżnice, to standardowo
drzwi do nich nie dokupisz, po prostu kiedyś 80-tki miały bodajże 82 czy 83
cm w wewnątrz i zostanie szpara.
Nie zapomnij czy mają być lewe, czy prawe. Patrząc (mówiąc najprościej) na
drzwi z ich szerszej strony, patrzysz po której stronie są zawiasy i jeżeli
są np. po lewej to drzwi są lewe.

1. Data: 2001-05-30 07:24:21

Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peter Wolf" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

Ościeżnicę zmierz w środku (szerokość), a potem w sklepie (bo rozumiem, że

To nie wszystko: a zamocowanie zawiasów, teraz są troszkę inne zawiasy, na
innych wysokościach, dalej masz ściankę (z ościeżnicą) 7 czy 10 cm. Do tych
7-mio centymetrowych naprawdę trudno znaleźć drzwi. Mam ten sam problem. Po
remoncie stwierdziłem, że szkoda że nie wymieniłem drzwi do łazienki. Teraz
za późno. A umnie jeszcze jest ścianka 7 cm grubości, a współczesne
ościeżnice mają 10 cm. Tylko Porta robi ościeżnice o grubości regulowanej od
7 do 11 cm.

Pozdrawiam
Janusz

1. Data: 2001-05-30 07:57:20

Od: "Joanna Wysocka" <m...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Wam za te wnioski.
A ja myslalam, że jedynym problemem będzie wybór koloru i fasonu drzwi ;)
Nie chcialabym wziąć jakiegoś dziwadła ozdobnego tylko dlatego, ze akurat
pasuje do mojej ościeżnicy :(
Podobają mi się proste drzwi.
Ach, jeszcze jedno, jak myślicie, jakie są preferowane do sypialni: z szybą
czy bez (ślepe)?
Senk ju
Joasia

1. Data: 2001-05-30 08:03:13

Od: "Grzegorz Porowski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Wysocka <m...@p...promail.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9f256f$c6$...@z...man.szczecin.pl...
> Ach, jeszcze jedno, jak myślicie, jakie są preferowane do sypialni: z
szybą
> czy bez (ślepe)?

Ja zdecydowanie polecam bez szyby. Podczas zasypiania nie denerwuje mnie
zapalenie i gaszenie światła w przedpokoju.
Pełne są też cichsze.
Grzesiek

1. Data: 2001-05-30 11:46:25

Temat: Odp: Drzwi
Od: "Darek Kałdunek" <d...@p...bptnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Wazna jest grubosc felcu, jesli skrzydlo jest z felcem podobna
sa spore problemy z dopasowaniem i na pewno traci sie gwarancje
na drzwi (struganie i takie tam prace). POL-SKONE tez oferuje regulo
wane oscieznice. Podobno PORTA robi oscieznice z HDF czy MDF i
sa wrazliwe na wilgoc w czasie montazu.

1. Data: 2001-05-30 12:13:32

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Wysocka wystukała w wiadomości <9f256f$c6$1@zeus.man.szczecin.pl>:

> [...]
> Nie chcialabym wziąć jakiegoś dziwadła ozdobnego tylko dlatego, ze akurat

A tych, które masz nie można "reanimować"? Wygładzić, pomalować, sama
nie wiem już co?

Swego czasu, gdy jupienie nowych drzwi nie było rzeczą banalną spotkaliśmy
firmę, która wymieniała standardowe szybu w drzwiach na (cholera,
zapomniałam słowa) takie złożone z iluś-tam małych szybek. To +
przemalowanie drzwi z białego na inny kolor zupełnie je odmieniło.

> Ach, jeszcze jedno, jak myślicie, jakie są preferowane do sypialni: z szybą
> czy bez (ślepe)?
> Senk ju

Ja wolę z szybą, chyba, że w domu są małe dzieci, a szyba jest duża. Wtedy
zamiast wymieniać całe drzwi można zamiast szyby wstawić płat sklejki
ozdobiony wedle gustu - jakis malunek czy cóś.

Ogólnie tym, którzy usiłują odnowić mieszkanie bez wydawania na to majątku
i mają w TV BBC Prime polecam programy "Ready Rooms" - odnawianie pokoi
i nie tylko - oraz IIRC "Change That" - przeróbki pojedynczych mebli.
Można tam podejrzeć ciekawe rozwiązania.

Nie pamiętam tylko godziny nadawania, zawsze na nie poluję ;)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-06-13 05:22:25

Od: "Szczepan Boruciński" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może zainteresuje Cię strona www.calsc.com.pl robią drzwi drewniane
solidne i w ościeżnicach regulowanych na grubość muru.
Bardzo ciekawa oferta.

Sprzedam mieszkanie własnościowe w Gdyni -
prlaki amica
Re: Remont kuchni
Instalacje plastikowe
amica czy polar, lodowki