Drzwi harmonijkowe - ile cm po zlozeniu?

1. Data: 2004-01-31 09:43:52

Temat: Drzwi harmonijkowe - ile cm po zlozeniu?
Od: "FunnyFrog" <f...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie do posiadaczy drzwi harmonijkowych, ile zajmuja miejsca w chwili
kiedy sa zlozone (czyli przejscie otwarte :) )? Mam naprawde waskie drzwi
(70 cm i 80 cm), do ktorych najpraktyczniej byloby zalozyc wlasnie takie
drzwi, dlatego prosze o info, ile przy takich wymiarach, zostaje centymetrow
do przechodzenia : ) ?

Pozdrawia FuunyFrog :)

P.s. Wszelkie uwagi na temat funkcjonalnosci, wad i zalet baaardzo mile
widziane!

1. Data: 2004-01-31 09:55:44

Temat: Re: Drzwi harmonijkowe - ile cm po zlozeniu?
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31.01.2004 10:43, Użytkownik FunnyFrog napisał:

> [...]
> drzwi, dlatego prosze o info, ile przy takich wymiarach, zostaje centymetrow

Wg mnie 80 to standard ale mogę się mylić. Zastanów się czy nie da się
wygospodarować miejsca na drzwi przesuwne gdzie szyna przykręcana jest
nad ościeżnicą - wymaga to jednak późniejszej zabudowy. Zrobiłem tak w
dwóch pomieszczeniach i jestem zadowolony.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-01-31 14:23:42

Od: "JKK" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FunnyFrog" <f...@W...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> (70 cm i 80 cm), do ktorych najpraktyczniej byloby zalozyc wlasnie takie
> drzwi, dlatego prosze o info, ile przy takich wymiarach, zostaje

moje mają 8 cm grubości po złożeniu

> P.s. Wszelkie uwagi na temat funkcjonalnosci, wad i zalet baaardzo mile
> widziane!

Teraz założyłbym przesuwne.

1. Data: 2004-01-31 14:29:11

Od: "Ewka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem dokładnie ile centymetrów, ale zajmują sporo miejsca. Mam
porównanie bo u moich rodziców w jedynym pokoju są drzwi harmonijkowe, w
drugim przesuwane. Sama jestem przed wyborem drzwi do pokoi i na pewno nie
wstawie harmonijkowych.

Na szczęście mam na tyle miejsca że mogę sobie pozwolić na przesuwane. Nie
trzeba ich zabudowywać, są też systemy naścienne. I mogą być dwuskrzydłowe,
jeżeli po jednej stronie nie masz wystarzająco dużo miejsca.

Na tej stronie jest zdjęcie jak to może wyglądać:
http://www.wepa.itl.pl/poradnik.html. (zawartości strony nie oceniam, chodzi
tylko o zdjęcie)

Pozdrawiam,

1. Data: 2004-02-01 18:08:04

Od: jjw <januszwojcik.@.wykasuj.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FunnyFrog zapytał:

> ile zajmuja miejsca w chwili
> kiedy sa zlozone (czyli przejscie otwarte :) )?
drzwi harmonijkowe składające się z 6 paneli z PCV
zwężają u mnie przejście o jakieś 18 do 20 cm

> Mam naprawde waskie drzwi (70 cm i 80 cm),
mam założone i w drzwiach 70 i w 80 cm, jak łatwo się domyślić
mniej przeszkadzają w tych drugich, ale da się żyć i przy 70 ;-)

> P.s. Wszelkie uwagi na temat funkcjonalnosci,
Funkcjonalność? Sam zdecyduj, to Twoje mieszkanie i Ty będziesz w nim
mieszkał. Jeśli tak jak mnie przeszkadzają Ci drzwi skrzydłowe
i uważasz, że uzyskasz więcej miejsca w mieszkaniu kosztem zwężenia
przejścia to śmiało instaluj, jeśli jednak masz duże mieszkanie
i można w nim mieć drzwi skrzydłowe. to ja bym ich nie zamienił
na harmonijki, które "z natury" wydają się być mniej trwałe.

> ...wad i zalet baaardzo mile widziane!
Nie zauważyłem jakiś strasznych wad, poza okresowym smarowaniem
prowadnic, nie wymagają żadnych specjalnych zabiegów konserwacyjnych.

pozdro
JJW

1. Data: 2004-02-07 21:44:44

Od: "FunnyFrog" <f...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dziekuje wszystkim za rady i sugestie. Jednak przyszlo mi wczesniej wymienic
okna (moze juz za 2 tygodnie) i narazie sprawa drzwi odplynela :) Oby nie za
daleko ;-)

Pozdrawia FunnyFrog : )

Czym wyczyścić boazerję ?
Hydrofor - zwiększenie ciśnienia