Duma narodowa

11. Data: 2017-01-22 18:31:08

Temat: Re: Duma narodowa
Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych:5884e981$0$15192$6...@n...neostrad
a.pl...

W dniu 2017-01-22 o 17:57, Ikselka pisze:

>Zadziwiające :) Ikselka też nie zrozumiała :)

Nie rozumiem twojego zdziwienia.

12. Data: 2017-01-22 19:17:13

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-22 o 18:31, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> Nie rozumiem twojego zdziwienia.

Nie rozumiem, że nie rozumiesz ironii.

Pozdrawiam.
Piotr

13. Data: 2017-01-22 20:42:19

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

.pl...

W dniu 2017-01-22 o 18:31, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Nie rozumiem, że nie rozumiesz ironii.

Eno, do adresata z intelektem na poziomie dwulatka nie powinno się używać
ironii.

14. Data: 2017-01-22 22:20:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.01.2017 o 11:30, Kviat pisze:
> [...]
> mógłby być dumny, bo w przeciwnym wypadku nie odwoływałby się do czegoś,
> co podziela z tyloma milionami ludzi. Kto ma wybitne zalety osobiste,
> ten raczej dostrzeże braki własnego narodu, ponieważ ma je nieustannie
> przed oczyma. Każdy jednak żałosny dureń, który nie posiada nic na
> świecie, z czego mógłby być dumny, chwyta się ostatniej deski ratunku,
> jaką jest duma z przynależności do danego akurat narodu; odżywa wtedy i
> z wdzięczności gotów jest bronić ??? ??? ??? [rękami i nogami]
> wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cechują".

Oglądasz czasem jakiś sport w TV?

Ewa

15. Data: 2017-01-22 23:57:24

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-22 o 22:20, FEniks pisze:

> Oglądasz czasem jakiś sport w TV?

Czasem.

Pozdrawiam
Piotr

16. Data: 2017-01-23 08:21:18

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup

>Oglądasz czasem jakiś sport w TV?

Chodzi ci o to, że ludzie potrzebują pokazać, że ich stado w jakiś sposób
jest lepsze od sąsiedniego stada? Małpy mają podobny odruch.

17. Data: 2017-01-23 09:14:21

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-23 o 08:21, Ghost pisze:

> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup

> Chodzi ci o to, że ludzie potrzebują pokazać, że ich stado w jakiś
> sposób jest lepsze od sąsiedniego stada? Małpy mają podobny odruch.

Sport to nie tylko stado. Sportowcy są różnej narodowości.
I zależy czego oczekujesz od sportu. Od oglądania sportu, jeżeli już
piszemy o oglądaniu :)

Pozdrawiam
Piotr

18. Data: 2017-01-23 09:46:06

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

.pl...

W dniu 2017-01-23 o 08:21, Ghost pisze:

> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup

>Sport to nie tylko stado.

Że niby każdy kibic ma indywidualną drużynę do kibicowania?

>Sportowcy są różnej narodowości.

Stado to nie narodowość.

>I zależy czego oczekujesz od sportu.

Marny ze mnie kibic. Sport ma dla mnie znaczenie tylko wtedy gdy sam go
uskuteczniam.

>Od oglądania sportu, jeżeli już piszemy o oglądaniu :)

Jeśli nie chodzi o to, że jedni kibice czują się lepiej (lepsi) po wygranej
niż drudzy to daj znać.

19. Data: 2017-01-23 10:41:47

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 22 stycznia 2017 16:55:16 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> Przeczytaj cytat ze zrozumieniem.
> Patologią nie jest duma narodowa, ale duma narodowa zamiast.

No to czytam:

Tu jest coś o tym zamiast?
"Najmniej wartościowym natomiast rodzajem dumy jest duma narodowa".
To mówisz, iż to nie jest twierdzenie, że duma narodowa jest czymś w rodzaju
patologi?

Może tu jest coś o "zamiast"?
"Kto bowiem nią się odznacza, ten zdradza brak cech indywidualnych, z których
mógłby być dumny, bo w przeciwnym wypadku nie odwoływałby się do czegoś,
co podziela z tyloma milionami ludzi"
To co, poczucia dumy narodowej należy się wstydzić, gdyż inaczej jakiś niemiec wskaże
nas palcem i powie "człowiecze marny bez cech indywidualnych"?

Albo tu?
"Kto ma wybitne zalety osobiste,
ten raczej dostrzeże braki własnego narodu, ponieważ ma je nieustannie
przed oczyma"
Naród, jako naród nie może mieć braków, nie ma czegoś takiego jak "wzorzec narodu" do
którego można by odnosić. Konkretnie powyższe to bzdura. I aż dziw, że kto jak kto,
właśnie ty się pod tym podpisujesz. Pamiętasz jak całkiem niedawno dyskutowaliśmy o
uchdźcach czy o czymś w tym stylu? Sam się sprzeciwiałeś twierdzeniom, że każdy arab
to terrorysta, a uchodźca to złodziej itp. Chcesz tu teraz w ten sposób wynajdować
jakieś cechy, przypisywać je całemu narodowi w sensie "dostrzegania braków". I to ma
jeszcze świadczyć o "wybitnych cechach osobistych". Straszny kwas.

Pewnie o to to chodzi z tym zamiast:
[...]

Jest cząstką tego narodu, wnosi do niego swoje plusy i minusy, identyfikuje się z nim
i jest gotów go bronić. Skąd pomysł, że to "Każdy jednak żałosny dureń, który nie
posiada nic na świecie, z czego mógłby być dumny". Bo jakiś niemiec tak napisał?

> A kto ma taki pomysł? I kogo za to szanujesz?

Nie wiem dokładnie kto, natomiast proces był bardzo widoczny a i wykonawcy są znani.

> Bredzisz.
> Nazizm, ksenofobia, rasizm i chuj wie co jeszcze - to przeciwieństwo
> dumy narodowej.
> Nie moja wina, że puste kopuły tak widzą dumę narodową i w ten sposób
> psują jej opinię.

I tu by była zgoda, gdyby nie to, że z uporem maniaka próbujesz nazywać tymi
określeniami zjawiska, które nimi nie są. Tłumaczyłem ci to wielokrotnie, po raz
kolejny nie będę - to nie ma sensu, gdyż twoje twierdzenia o rasiźmie, naziźmie itp.
w pl są dla ciebie dogmatem "twojej podstawy programowej" i nie podlegają dyskusji.

> - wszytko masz w jednym - nie posraj
>
> Ja nie jestem z PIS, więc nie sram ze strachu przed klikaniem w linki.

Udowodnij że nie jesteś z PIS skacząc z Romanem ;)

Dębska

20. Data: 2017-01-23 11:16:21

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-23 o 09:46, Ghost pisze:

> Że niby każdy kibic ma indywidualną drużynę do kibicowania?

Sport to nie tylko drużyna.

> Stado to nie narodowość.

A sport to nie zawsze stado.
Ale jak już koniecznie chcesz o drużynach czy stadach, to np. w takiej
piłce nożnej drużyna składająca się z jednej narodowości to chyba tylko
w okręgówce...

> Jeśli nie chodzi o to, że jedni kibice czują się lepiej (lepsi) po
> wygranej niż drudzy to daj znać.

Jednym o to chodzi, a innym nie.

Pozdrawiam
Piotr

Prawo do swobody wypowiedzi
Hamerykańskie KODy 271 w pierdlu po jednym dniu pajacowania:)
Sedno!
To, co zostało z Lecha.
Petru - "ekonomista" .