Duszności po intubacji

1. Data: 2007-05-09 13:27:43

Temat: Duszności po intubacji
Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładnie 2 tygodnie temu miałam przeprowadzany nieduży zabieg w
znieczuleniu ogólnym. Po wyjęciu rurki intubacyjnej zaczęłam się dusić i
potem długo nie mogłam dobrze oddychać.Przez kilka dni dosyć ciężko mi się
oddychało. poszłam do pulmologa, niby nic nie ma. Biorę lek wziewny
Alvesco , ale nie czuję poprawy . Cały czas czuję trudności w oddychaniu.
Może ktoś wie, czy tak może być? Jestem tym już trochę zmęczona....

2. Data: 2007-05-09 16:08:24

Temat: Re: Duszności po intubacji
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Samanta Warsińska" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:f1si8e$n89$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> Alvesco , ale nie czuję poprawy . Cały czas czuję trudności w oddychaniu.
> Może ktoś wie, czy tak może być? Jestem tym już trochę zmęczona....

Nic nie piszesz , czy były jakieś trudności przy intubacji.
Czasem zdarzają się po ekstubacji zaburzenia oddychania- moga by związane z
kurczem krtani ,aspiracją , obrzękiem krtani - zwykle mijają samoistnie w
ciągu kilku godzin do kilku dni. Możliwe jest (bardzo rzadko)uszkodzenie
strun głosowych, zwichnięcie chrząstki nalewkowatej, porażenie nerwu
krtaniowego wstecznego . Czasem zdarza się uszkodzenie błony śluzowej z
możliwym późniejszym bliznowatym zwężeniem tchawicy.
W każdym razie proponuję wizytę u laryngologa. Jeśli doszło do mechanicznych
powikłań on jest najwłaściwszym specjalistą. Konieczne pewnie będzie
wykonanie laryngoskopii a byc może badanie tchawicy przy użyciu
fiberoskopu.
Domyślam się , że miałaś wykonaną spirometrię ?

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2007-05-10 14:11:50

Od: "Samanta Warsińska" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

regen <r...@-...pl> napisał(a):

> [...]
> regen
> Proszę o dokładniejszy opis, co to za badanie tchawicy fiberoskopem, bo u
laryngologa byłam , badał krtań i ponoć nic nie ma, byłam u pulmonologa,
zbadał, ponoć nic nie ma , dał leki wziewne, spirometrii nie było.

Torbiel skórna farmakologicznie?
guz tarczycy
Instytut zaburzeń łaknienia
Niebezpieczne kosmetyki i detergenty -a "piersi" u chłopców?
pytanie do dentysty