Duszności, problemy z oddychaniem

1. Data: 2007-02-13 08:00:02

Temat: Duszności, problemy z oddychaniem
Od: "Dario" <m...@t...me> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich
pisze, poniewaz od 5-6 dni mam kłopoty z oddychaniem - przynajmniej tak mi
sie wydaje. Mam wrazenie jak by usiadl mi ktos na klatce piersiowej - nie
jest to bol, a pewne uczucie ciezkosci w gornej czesci mostka. Po prostu
oddycham, a jak by mi brakowało powietrza. Niekiedy odczucie to sie
zmniejsza, a chwilami nawet zanika. Zauwazylem, ze zdecydowanie lepiej czuje
sie na swiezym powietrzu.

Pierwszy dzien dolegliwosci zbagatelizowalem, pod koniec drugiego dnia,
poszedlem zrobic RTG klatki piersiowej na wlasna reke (i tak mialem robic w
tym roku) - opis badania "serce i pluca bez zmian". Pomyslalem, ze to
chwilowe dolegliwosci jakies i znowu zbagatelizowalem, przez weekend
niestety sie nie poprawilo i wczoraj udalem sie do lekarza pierwszego
kontaktu. Zalecil mi badania OB, morfologia, cukier, mocz i jakies
takiedziwne badanie, co pierwszy raz w zyciu mam - skrót TSH ? - pobieraja
krew i odbior wynikow w pracowni izotopowej. Lekarz powiedzial, ze poki co
nie widzi niczego, co by go mocno niepokoilo, jedyne co, to ma wrazenie, ze
mam lekko powiekszana tarczyce.

Od wczoraj do dolegliwosci doszedl jeszcze stan podgoraczkowy (37), a
nastepnie oslabienie (36,3) - dzis rano mialem 36 stopni. O ile wczoraj
jeszcze mialem sily, zeby chodzic po miescie i zalatwiac sprawy, tak dzis
najchetniej lezalbym w lozku - oslablem. Nie mam pojecia co sie ze mna
dzieje - mam dopiero 25 lat.

Winien jeszcze jestem dodania informacji, ze od czasu do czasu lubie
zanurkowac - i zanurkowalem ostatnim razem 04.02.2007r. Dolegliwosci zaczely
mi dokuczac okolo 08.02.2007. Moze powinienem wiazac moje samopoczucie z
nurkowaniem ? - nurkowalem na basenie, max do 3m, nie wstrzymywalem oddechu,
nie dzialo sie nic, co mogloby mnie niepokoic. Po pierwszym wynurzeniu na
powierzchnie, cos tam mnie moze zadrapalo w drogach oddechowych - w sensie
zakaslalem lekko kilka razy, ale nie bylo to cos, co mogloby mnie martwic,
po tym byly jeszcze ze 3 zanurzenia/wynurzenia - wszystko wydawalo sie ok

Jutro bede mial wyniki badan, prosze o rady, czy powinienem jeszcze cos
zbadac, zeby miec pewnosc, ze wszystko jest w porzadku ? Udac sie do
pulmunologa na badanie wydolnosci oddechowej ? Moze powinienem isc do
lekarza medycyny nurkowej ? - choc nie mam odczucia, zeby to nurkowanie
moglo mi cos zrobic... choc oczywiscie nigdy nie mozna wykluczac takij
mozliwosci.

dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

2. Data: 2007-02-13 13:25:08

Temat: Re: Duszności, problemy z oddychaniem
Od: "Włodzimierz Kołacz" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dario" <m...@t...me> napisał w wiadomości
> [...]
> lekarza medycyny nurkowej ? - choc nie mam odczucia, zeby to nurkowanie
> moglo mi cos zrobic... choc oczywiscie nigdy nie mozna wykluczac takij

Słuchaj To się nie da tak jednoznacznie powiedzieć przez Internet co Ci
jest. To musi zdiagnozować Twój lekarz.

Cztery dni od nurkowania do pierwszych objawów gdyby miało stanowić
świadectwo wystąpienia UCP było by niezwykle rzadkim przypadkiem.

Nie wiem też czy jest możliwa tak długa faza bezobjawowa i skąpo objawowa.

Dlatego nie powinieneś ukrywać tego że wcześniej nurkowałeś. Nie można chyba
wykluczyć jakiegoś związku, ale to mało prawdopodobne.
Pozdrawiam Włodek

3. Data: 2007-02-13 14:46:27

Od: "Kraken Zakrzówek" <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy nie zaszkodzi skonsultować się z lekarzami z komory.
Może poradzą ci co możesz sprawdzić na badaniach specjalistycznych

Telefon alarmowy (czynny całą dobę dla wypadków nurkowych): 0-58 622-51-63
Telefon sekretariatu (do spraw administracyjnych): 0-58 699-86-10
Telefon/fax sekretariatu: 0-58 622-27-89
E-mail sekretariatu: h...@a...gdynia.pl

4. Data: 2007-02-13 20:05:23

Od: WM <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekarza medycyny nurkowej ? - choc nie mam odczucia, zeby to nurkowanie
> moglo mi cos zrobic... choc oczywiscie nigdy nie mozna wykluczac takij

Czy automat masz sprawny? Czy mozesz sprobowac uzyc innego?

Pozdrawiam.

WM

5. Data: 2007-02-13 20:05:40

Od: WM <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2007-02-13 20:07:11

Temat: Re: Duszno?ci, problemy z oddychaniem
Od: Wojciech Miłek <W...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dario wrote:

> [...]
> lekarza medycyny nurkowej ? - choc nie mam odczucia, zeby to nurkowanie
> moglo mi cos zrobic... choc oczywiscie nigdy nie mozna wykluczac takij

Taka jeszcze banalna przyczyna: Czy automat masz sprawny? Czy mozesz
sprobowac uzyc innego?

Pozdrawiam.

WM

7. Data: 2007-02-13 20:07:20

Od: Wojciech Miłek <W...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2007-02-14 21:50:37

Od: "Wojtek B" <p...@p...cc> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekarza medycyny nurkowej ? - choc nie mam odczucia, zeby to nurkowanie
> moglo mi cos zrobic... choc oczywiscie nigdy nie mozna wykluczac takij

Zrób sobie EKG
To może być dolegliwość sercowa

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
p...@p...cc

[WARSZAWA] Usuwanie wrastających paznokci
Co pan doktor miał na myśli.?!?
Oczyszczanie organizmu
Ciąża bliźniacza i zakrzepica
Astygmatyzm, Cylinder