Dwa antybiotyki na raz!

1. Data: 2009-01-21 19:21:14

Temat: Dwa antybiotyki na raz!
Od: "Edi" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy spotkał się ktoś z przepisaniem przez lekarza dwóch antybiotyków do
zażywania równocześnie? W ostatnich 3 miesiącach miałem dwie anginy i teraz
zaś jestem chory (nie angina). Laryngolog przepisał mi Duomox 500 + Forcit
1000. Mam to połączyć i brać 2 razy dziennie.

Obajwy: zapchane zatoki i ucho katarem (ból), suchy kaszel, wysoka gorączka
(39st.c), pozostałości ropy na migdałach po anginie, ból stawów. Mam 23lata
(62kg).

Edi

2. Data: 2009-01-21 19:30:50

Temat: Re: Dwa antybiotyki na raz!
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jan 2009 20:21:14 +0100, Edi wrote:

> Czy spotkał się ktoś z przepisaniem przez lekarza dwóch antybiotyków do
> zażywania równocześnie?

Oczywiście. Jeśli skojarzy się dwa antybiotyki o różnych mechanizmach
działania, to bywa, że działają synergistycznie.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

3. Data: 2009-01-21 19:48:36

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
> Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

W tym wypadku chodzi o zwiekszenie stosunku amoxycyliny do kwasu
klawulanowego. Taka wersja Augmentinu ES dla ubogich.

4. Data: 2009-01-21 20:23:55

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jan 2009 20:48:36 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:

> W tym wypadku chodzi o zwiekszenie stosunku amoxycyliny do kwasu
> klawulanowego. Taka wersja Augmentinu ES dla ubogich.

Dobrze wiedzieć :)

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

Antybiotyk, a jogurty - proszę o poradę.
Elektroniczny sprzęt medyczny
okulary korekcyjne i aberacja chromatyczna
Dietetyka i wizaż w jednym miejscu :)
Alkohol a beznodiazepiny ?