Dynia

1. Data: 2003-08-19 19:46:18

Temat: Dynia
Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostalem obdarowasny dosc pokazna dynia i teraz mam problem.Co z nej zrobic
?
Czy ktos ma jakas porade w tym temacie ?
Stanislaw

1. Data: 2003-08-20 05:38:46

Temat: Re: Dynia (zupy miks)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stanislaw <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bhtus7$n11$...@n...news.tpi.pl...
> Zostalem obdarowasny dosc pokazna dynia i teraz mam problem.Co z nej
zrobic
> ?
> Czy ktos ma jakas porade w tym temacie ?
> --

Stasiu.....aksamitna zupe....

ZUPA Z DYNI 1
6 porcji
1,5 kg pokrojonej w grubą kostkę dyni,
1 posiekana cebula,
1 posiekana marchewka,
1 posiekany ziemniak,
1 l wody,
1 łyżeczka imbiru,
1 łyżeczka gałki muszkatołowej,
2 łyżeczki koncentratu warzywnego,
sok z cytryny.

Wszystkie składniki włóż do dużego garnka. Zagotuj i pozostaw na wolnym
ogniu przez 20 minut. Dokładnie zmiksuj i przypraw do smaku. Podawaj z
odrobiną jogurtu lub chudej śmietanki. 55 kalorii

ZUPA Z DYNI 2
2 szklanki pokrojonych na plastry porow, tylko czesci biale i jasno zielone
1 zabek czosnku
2 lyzki dobrej oliwy
4 szklanki kawalkow dyni, najlepiej malej (albo jakiejs innej, niz zwykla,
pomaranczowa dynia - ja uzywam takiej, ktora ma bezowa skore w glebokie
pionowe faldy)
3 szklanki rosolu
2-3 liscie lubczyku lub kostka maggi
lisc bobkowy
1 lyzka sosu sojowego
sol, pieprz do smaku

W glebokim garnku pory zeszklic na oliwie, dodac pokrojony czosnek,
zeszklic. Dodac dynie, podsmazyc chwile. Dodac pozostale skladniki, dusic
mieszajac od czasu do czasu, az dynia sie rozleci, okolo 45 minut.
Przepuscic przez sito lub zmiksowac w blenderze, az sie osiagnie gesta,
gladka zupe. Doprawic do smaku.
Do zupy można podać grzanki zrobione na maśle ziołowym. Grzanki posypac na
talerzu.
ze strony www.kuchnia.3miasto.pl
"Prawie że dobrze... Tylko po co ten imbir i gałka? Nie dodawaj tego! To są
przyprawy dobre do duszenia żołądków z kurczaka... I koncentrat warzywny?
Nawet nie wiem, co to za sztuczydło... Weź jedną marchewkę więcej i dodaj
kawałek selera... Podaj ze śmietanką posypane zieloną pietruszką...
Mniam... Pyszotka!..." Joanna Duszynska

http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=1070

Zupa z dyni:
- 1 średniej wielkości dynia
- 3 ząbki czosnku
- 3 szklanki bulionu warzywnego
- tymianek, zioła prowansalskie, sól
Dynię wydrążyć, oddzielić pestki od miąższu.
Czosnek przecisnąć przez wyciskarkę, podsmażyć na patelni
na niewielkiej ilości oleju, dodać miąższ dyni, przyprawy.
Po chwili przełożyć całość do garnka, zalać bulionem.
Gotować na małym ogniu pod przykryciem 1/2 godziny.
Zmiksować zupę, podawać przybraną świeżymi listkami mięty.
autorstwa Patrycji Kazala

ZUPA Z DYNI
Składniki:

pół dyni
kilka cebul
kilka ząbków czosnku
włoszczyzna (2 marchewki, pietruszka, kawałek selera, kapusty/kalarepki,
zielona część pora i selera i to co zwą "maggi")
woda (może być wywar np. z kalafiora, gotowania strączkowych itp.)
olej/oliwa do duszenia
sos sojowy jasny
miso (dobrze jeśli jest, ale zje się i bez ;-)
sok z cytryny
mąka do zagęszczenia (pszenna razowa, amarantusowa)
kilka kromek chleba razowego
przyprawy: pieprze różnych rodzajów, papryka ostra, sól
migdały starte do posypania
Przepis:
gotować wywar z włoszczyzny
obrać i pokroić dynie w ok. 2 cm kostkę
posiekać cebulę, dusić na złoto na oleju, pod koniec dodać czosnek
przeciśnięty, dorzucić do włoszczyzny, gotować do półmiękkości warzyw, dodać
dynię, gotować do miękkości dyni (niedługo)
zacząć przygotowywać grzanki
zagęścić mąką rozwodnioną wodą, doprawić do smaku solą, sosem sojowym, miso
i sokiem z cytryny (nawet z połówki) i przyprawami
juz w naczyniach posypać startymi migdałami
Wskazówki i uwagi:
zupę można zmiksować na krem
autorstwa Wojmata

.............tyle agataw

1. Data: 2003-08-20 18:44:05

Temat: Re: Dynia
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw wrote:

> [...]
> ?
> Czy ktos ma jakas porade w tym temacie ?

Mozesz zamarynowac kostki dyni w slodkokwasnym sosie, zrobic ciasto z
masa dyniowa lub zupe dyniowa kremowa.
MB

1. Data: 2003-08-20 20:51:47

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz i podpowiedz.
Tak wlasnie myslalem o kompocie i marynacie w zalewie slodko kwasnej.
Mam troche w pamieci cos takiego co robila moja mama ale" juz mi nie
podpowie" .
Magda, gdybys mogla podpowiedzieci jak zrobic taka marynate bylbym
wdzieczny.

Stanislaw z Gdanska

1. Data: 2003-08-21 02:01:36

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw wrote:

> [...]
> podpowie" .
> Magda, gdybys mogla podpowiedzieci jak zrobic taka marynate bylbym

Podaje przepis z Kuchni Polskiej (rok wydania 1982), bo sama tez nie
pamietam - moja Babcia w Poznanskim robila duzy sloj co roku, ale tez
tylko pamietam mniej wiecej, wiec wlasnego przepisu nie mam:

"Dynia w occie
1 kg dyni dojrzalej, ale twardej
1/2 litra octu 6%
25 dkg cukru
gozdziki, cynamon
Dynie umyc, obrac, wyjac pestki i miekisz. pokrajac w kostke 2 do 3 cm,
lekko obgotowac w wodzie i wyjac. Z octu i cukru przygotowac zalewe:
cukier zalac bardzo mala iloscia wrzacej wody (1/4 szklanki) i po
rozpuszczeniu wlac ocet. Syrop zagotowac, do wrzacego wlozyc dynie i raz
zagotowac. Zostawic do nastepnego dnia. Syrop zlac, zagotowac i wrzacym
zalac dynie. Na trzeci dzien zagotowac dynie w syropie, jezeli jest
twarda, chwile podgotowac. Zimna wlozyc do sloi, zakleic sloje celofanem
lub obwiazac pergaminem. Przechowywac w suchym, chlodnym pomieszczeniu."

Nie bardzo rozumiem, dlaczego na koniec wlozyc do sloi zimna, ja bym po
prostu po ostatnim zagotowaniu przelala goraca dynie i syrop do sloikow
i zakrecila. Rowniez nie pisza, w ktorym momencie dodac te gozdziki i
cynamom - ja bym dodala do ostatniego zagotowania na ten trzeci dzien.

Mam nadzieje, ze Ci wyjdzie, daj znac, bo ja mam kilkanascie dyn
rosnacych w ogrodzie i tez nie bede miala co z nimi zrobic :))
Magdalena Bassett

GARNKI DO GOTOWANIA NA PŁYCIE INDUKCYJNEJ
Wołowina
test
Co to za potrawa?
Sos z kurek