Wołowina

1. Data: 2003-08-19 19:03:53

Temat: Wołowina
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po dosc długiej przerwie

Pytanie moje dotyczy miesa wolowego.
Dokladnie mam dwa male kawalki, takie plastry i nie wiem jak je smacznie
przyrzadzic. Wolowinke jadlo sie u mnie w domu niezwykle rzadko wiec nie
mam z tym doswiadczenia. W wyszukiwarkach tez nie znalazlam niczego
fajnego. Moze ktos cos poradzi... :)
--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-08-19 19:11:01

Temat: Re: Wołowina
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bhts97$2m0$1@SunSITE.icm.edu.pl,
walkie! <w...@w...net.pl> a écrit:
> [...]
> rzadko wiec nie mam z tym doswiadczenia. W wyszukiwarkach tez nie
> znalazlam niczego fajnego. Moze ktos cos poradzi... :)

Zalezy jaka czesc wolu... (copyleft Waldek Krzok jezeli tu jest)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-08-19 19:19:27

Od: "" <h...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyrzadzic. Wolowinke jadlo sie u mnie w domu niezwykle rzadko wiec nie
> mam z tym doswiadczenia. W wyszukiwarkach tez nie znalazlam niczego

Jak mi zostają takie okrawki po zrazach to kroje to na paseczki, wrzucam do
marynaty na noc a potem pieke na bardzo rozgrzanym oleju tak żeby sie piekło a
nie gotowało, wychodzi coś jak chipsy mięsne, lubie mocno przypieczone :)

1. Data: 2003-08-19 19:25:16

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. napisał:

> Zalezy jaka czesc wolu... (copyleft Waldek Krzok jezeli tu jest)
>
> Ewcia

O matko! Ale mi zadalas pytanie - nie wiem. Takie czerwone placki a
przez srodek idzie taka mala cienka biala nitka tluszczu :]. Da sie to
jakos zidentyfikowac?

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-08-19 20:08:44

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bhtth9$c93$2@SunSITE.icm.edu.pl,
walkie! <w...@w...net.pl> a écrit:

> O matko! Ale mi zadalas pytanie - nie wiem. Takie czerwone placki

ciekawe...:-)

> przez srodek idzie taka mala cienka biala nitka tluszczu :]. Da sie to
> jakos zidentyfikowac?

IMHO antrykot.

Posyp ziolami (lub zamarynuj chwilke) i rob jak stek...
(howgh)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-08-19 20:25:20

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. napisał:

> IMHO antrykot.
Pewnie masz racje ;)

> Posyp ziolami (lub zamarynuj chwilke) i rob jak stek...
> (howgh)

Zamarynuje - jakie ziola pasuja?
Stek - dasz wskazowki?

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-08-19 21:17:33

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bhu11t$grs$1@SunSITE.icm.edu.pl,
walkie! <w...@w...net.pl> a écrit:
> Zamarynuje - jakie ziola pasuja?

Wszystkie "suche" : tymianek, rozmaryn, herbes de la Provence itd.
Alternatywnie oblozyc cebula & czosnek, np.

> Stek - dasz wskazowki?

Obsmazyc na ostrym ogniu przez chwile z kazdej strony, *potem* posolic,
popieprzyc, no i dosmazyc na malym ogniu (klasyczny stek jest czerwony w
srodku, jezeli masz cienkie "placki" to powinno dosmazanie trwac max.
6-7 minut)

Ewcia miesozerna

--
Vefour tysz siem zno :-)
Niesz !

1. Data: 2003-08-20 07:48:59

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Zalezy jaka czesc wolu... (copyleft Waldek Krzok jezeli tu jest)

jezdem! W poniedziałek wróciłem z urlopu.

A co do woła, to nie solić przed pieczeniem, bo inaczej będą się nadawać
wyłącznie jako półprodukt do produkcji butów.

Waldek

1. Data: 2003-08-20 20:28:36

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> popieprzyc, no i dosmazyc na malym ogniu (klasyczny stek jest czerwony w
> srodku, jezeli masz cienkie "placki" to powinno dosmazanie trwac max.
Dzieki! :)
Mam tylko pytanie - rozbic to tluczkiem czy zostawic? I czy wolowina
sie kurczy bardzo? I ile trwa zrobienie jej nie na czerwono. I jeszcze
czy to miesko krwiste w srodku jest miekki czy trzeba pila lancuchowa
ciac? I ewentualnie ile trwa zrobienie jej nie na czerwono?

--
+++++++++++++++++++++++++++++++
Justyna - walkie!

1. Data: 2003-08-20 21:54:01

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> [...]
> czy to miesko krwiste w srodku jest miekki czy trzeba pila lancuchowa
> ciac? I ewentualnie ile trwa zrobienie jej nie na czerwono?

W moim przekonaniu - jesli wolowina szlachetna, to nie trzeba nic tluc,
dobrze zeby steki byly dosc grube, 3cm i wiecej, a akcja (na bardzo
rozgrzanym grillu albo ciezkiej patelni z rowkami) powinna trwac po
kilka (4-8 minut) na strone. Tylko pieprz i sol w ostatniej chwili, nic
wiecej.

Jak masz kilka stekow to ostatecznie jeden mniejszy kawalek mozna
traktowac jako tester i przekroic go dla sprawdzenia "czy juz".

Czy to bedzie miekkie zalezy tzarowno od klasy miesa jak i czy nie
zostalo "spalone" ostrymi przyprawami wczesniej. Trudno orzec, skoro nie
jestesmy pewni, jaki masz kawalek do dyspozycji.

Amatorzy czesto maja przyszykowany ulubiony sos, ktorym smaruja mieso na
grillu w ostatniej minucie (zeby sos jeszcze sie "zlapal"), albo jakies
zimne, kontrastujace ze smakiem miesa smarowidlo (n.p. o smaku
mietowym), ktore podaja obok.

Ale jesli to nie sa super steki, tylko mieso cokolwiek przecietnego
rodzaju, to w ksiazkach zalecane jest postepowanie calkiem inne --
powoli, po natarciu ziolami lub mieszankami paprykowo-pieprzowymi
pseudeo-wedzenie, przez godzie, dwie, trzy, w relatywnie niskiej
temperaturze... Wiem o tym (na razie) tylko teoretycznie, planuje
wkrotce zaczac proby -- wowczas napisze cos wiecej.

Pozdr.

Zbyszek

test
Co to za potrawa?
Sos z kurek
Is there anybody who speaks english or german ?
naleśniki