Dynia

1. Data: 2004-08-28 20:44:27

Temat: Dynia
Od: "Iwona" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

nie udzielam się na grupie, ale czasem czytuję. Teraz jednak mam spory
kłopot. Kupiłam ćwiartkę dyni. Z części gotuję właśnie kompot, ale nie wiem
co z resztą. Zastanawiam się czy dynię można zamrozić.
Nie mam czasu np. na weki ponieważ jutro rano wyjeżdżam. Nie mam w domu
nawet octu, co by ją zrobić w nim.

Może macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam

Iwona

1. Data: 2004-08-29 09:06:18

Temat: Re: Dynia
Od: KasJa <fiume(skasujto)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Aug 2004 22:44:27 +0200, Iwona napisał(a):

> [...]
> co z resztą. Zastanawiam się czy dynię można zamrozić.
> Nie mam czasu np. na weki ponieważ jutro rano wyjeżdżam. Nie mam w domu

mam kilka niewyprobowanych przepisow na dynie i jeden wyprobowany, ale
bardzo fikusny i z calej dyni. rzucam wiec przepisem na niewyprobowana
zupe z dyni:

1,5 kg miazszu z dyni
1 l rosolu drobiowego
250 ml smietany
2 cebule
2 lyzki oleju
sok z cytryny
sol, pieprz, pieprz cayenne

sos:
peczek natki pietruszki
20g migdalow bez skorki
zabek czosnku
125 ml oliwy z oliwek
lyzka parmezanu
sol

miazsz dyni pokroic na kawalki (nieduze).
cebule obrac i posiekac
olej rozgrzac na patelni i poddusic na nim dynie z cebula
warzywa zalac rosolem i gotowac ok 15 min
zaprawic smietana
zupe przestudzic, zmiksowac
doprawic sola i pieprzem, pieprzem cayenne i sokiem z cytryny
natke posiekac i wymieszac z pozostalymi skladnikami na sos i zmiksowac
zupe podawac z sosem.

1. Data: 2004-08-29 09:24:42

Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co z resztą. Zastanawiam się czy dynię można zamrozić.
> Nie mam czasu np. na weki ponieważ jutro rano wyjeżdżam. Nie mam w domu

pokroic w 0,5 cm nieduze plsterki
posolic, pzryprawic pieprzem ziolami, albo sosem sojowym
obtoczyc w jaju i bulce tartej i smazyc pyszne kotleciki jak z cukini:)
pzdr
Ktoska

1. Data: 2004-08-29 10:04:26

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <a...@g...pl>
[...]
> Może macie jakieś pomysły?

Drożdżowe z dynią. Pychota i długo trzyma wilgoć/świeżość.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-08-29 16:42:41

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co z resztą. Zastanawiam się czy dynię można zamrozić.
> Nie mam czasu np. na weki ponieważ jutro rano wyjeżdżam. Nie mam w domu

zupa dyniowa:
70 dag dyni
cebula
łyżeczka soli
500 ml mleka
łyżeczka cukru
szczypta łagodnej przyprawy curry (ostrożnie, żeby zupa nie była za ostra)
gałka muszkatołowa (najlepiej świeżo zmielona)
10 dag makaronu
pół pęczka natki pietruszki
Dynię umyć, obrać ze skóry, przekroić na pół i wydrążyć nasiona. Miąższ
pokroić w kostkę. Cebulę obrać, opłukać, drobno posiekać. Pokrojoną dynię
razem z posiekaną cebulą włożyć do garnka, oprószyć solą, podlać niewielką
ilością wody. Dusić pod przykryciem na wolnym ogniu około 15 minut, aż dynia
będzie miękka. Odstawić do ostudzenia, a następnie zmiksować razem z
mlekiem. Przelać ponownie do garnka, wsypać cukier, curry oraz szczyptę
gałki muszkatołowej. Zupę zagotować na ostrym ogniu, a następnie podgrzewać
5 minut na bardzo małym ogniu. Makaron ugotować w dużej ilości osolonego
wrzątku, przelać zimną wodą i dokładnie osączyć. Zupę nalać na talerze,
posypać opłukaną, otrzepaną z wody i posiekaną natką pietruszki. Na osobnym
talerzu podać ugotowany makaron. Na przyjęciu możesz tę zupę podać w
wydrążonej dyni. Świetnym dodatkiem jest makaron sojowy lub ryżowy.
Zupę można zamrozić.

1. Data: 2004-08-31 01:08:19

Temat: Re: Dynia/przepis na ciasto
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Iwona wrote:

> [...]
> co z resztą. Zastanawiam się czy dynię można zamrozić.
> Nie mam czasu np. na weki ponieważ jutro rano wyjeżdżam. Nie mam w domu

Dynie pokroic w duze kawalki, upiec w goracym piecu (pod przykryciem), az
bardzo miekka. Ostudzic, wyskrobac miazsz, ubic go troche widelcem, napakowac
do sloikow, zapasteryzowac. Doskonale nadaje sie do ciasta piernikowego:
Ciasto piernikowe

250 ml cukru
120 ml oleju
2 jajka
250 ml miazszu z upieczonej dyni (swiezego lub pasteryzowanego)
1+3/4 szklanki maki
1 lyzeczka sody oczyszczonej
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1 lyzeczka przypraw do piernikow lub mieszanki z mielonych gozdzikow, cynamonu
i galki muszkatolowej (mozna dodac kardamon, jak kto lubi)
250 ml rodzynek

Piec rozgrzac do 160C. Jedna keksowke wysmarowac maslem i oproszyc maka.
Cukier, olej i jaja zmiksowac 1 minute. Dodac miazsz z dyni i przyprawy,
miksowac 30 sekund. Make, proszek i sode wymieszac i dodac do reszty. Miksowac
3 minuty. Dodac rodzynki, wymieszac, przelac do formy, piec 70-90 minut, az
patyczek wstawiony w srodek wyjdzie zupelnie czysty. Ciasto urosnie po srodku
i peknie. Dla ulepszenia smaku mozna po upieczeniu polukrowac ciasto lukrem z
soku cytryny i cukru pudru.

Rowniez mozna to ciasto upiec w dwu krazkach, sciac i odrzucic czubki (zjesc
po cichu), a krazki przelozyc masa z serka homogenizowanego, cukru pudru i
soku z cytryny - proporcje na oko do smaku.

Nikt nie zgadnie, ze to ciasto jest z dyni.
Magdalena Bassett

eksperyment z bakłażanem
jakie ciasto do kurczaka?
Jak upiec sernik wiedeński?
Do praktykow chleba zytniego - co i jak robic..?
Robaczywy bob c.d.