Dzbanecznik - Nepenthes - wilgotność ?

1. Data: 2003-12-25 22:05:43

Temat: Dzbanecznik - Nepenthes - wilgotność ?
Od: Maciek 'Matzec' Adamowski <m...@N...astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ostatnimi czasy kupiłem sobie roślinkę - dzbanecznika.
To taka bestyjka która teoretycznie pozera owady.
Problem oczywiscie jest taki, ze jest to raczej roslina zyjaca w puszczy (jak
żubr) kochająca wilgoć.
Pomijam fakt, że jest zima, bo póki co jest piękne słoneczko.

DO RZECZY:
postanowiłem zrobić na oknie drobną szklarnię. Konkretnie wziąłem kulę po
złotej rybce i przykryłem roślinkę.
Spryskuję (zraszam) ją kilka razy dziennie i przykrywam. To chyba dość
niegłupi pomysl, ale sie bje o niedobór tlenu. Czy taka roslinka potrzebuje
duzo tlenu ? i czy wystarczy ze kula jest otwarta u dołu i się od dołu wietrzy
przez dziurki w podstawce (dość duza poweirzchnia wietrzenia)

Teraz tylko pytanie jak to wlasciwie jest... Czy to ze wietrze, nie niszczy
moich szklarnianych warunkow ? I czy jak poprostu zamkne dostep powietrza, to
bedzie dobrze ?

Prosze o pomoc, a moze jakieś inne sposoby zwiekszania wilgotnosci ?

2. Data: 2003-12-25 23:44:45

Temat: Odp: Dzbanecznik - Nepenthes - wilgotność ?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciek 'Matzec' Adamowski <m...@N...astercity.net> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@4...com..
.

> DO RZECZY:
> postanowiłem zrobić na oknie drobną szklarnię. Konkretnie wziąłem kulę po
> złotej rybce ?

Rybka poszła na święta na patelnię....??? :-(
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2003-12-26 08:05:27

Temat: Re: Dzbanecznik - Nepenthes - wilgotność ?
Od: Maciek 'Matzec' Adamowski <m...@N...astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

> Rybka poszła na święta na patelnię....??? :-(

Dziękuję serdecznie za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie zawierającą
wszystko co tylko mógłbym sobie wymarzyć

4. Data: 2003-12-29 16:54:25

Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bedzie dobrze ?
>

> Prosze o pomoc, a moze jakieś inne sposoby zwiekszania wilgotnosci ?

Witaj !

Dzbanecznik potrzebuje b.wysokiej wilgotnosci powietrza, ok. 90%, inaczej
nie będzie wytwarzał nowych dzbanków. Twój pomysł z kulą jest calkiem dobry,
ale wietrzenie musi być koniecznie bo inaczej bedziesz mial klopoty z
plesnia i zagniwaniem. Zeby dodatkowo podniesc wilgotnosc mozesz nasypac na
podstawke keramzytu i zalac go woda, musisz tylko uwazac zeby doniczka sie z
nia bezposrednio nie stykala, zeby podloze nie przemakalo. Moj jeden
dzbanecznik ma 70% wilgotnosci, nie stoi w akwarium i ma przepiekne dzbanki,
a dwa nastepne kupione z przeceny przechodza reanimacje na oknie w lazience.

powodzenia w uprawie
samaki

5. Data: 2003-12-30 22:06:01

Temat: Re: Dzbanecznik - Nepenthes - wilgotno?ć ?
Od: Joystick <j...@N...eko.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a dwa nastepne kupione z przeceny przechodza reanimacje na oknie w lazience.

Przede wszystkim - dzieki za zainteresowanie ! (dlugo czekalem)

Jak narazie to moja hodowla wyglada tak:
temperatura - 22 stopnie
wilgotnosc - 60-70 %
u dolu jest szklany polmisek wypchany kamieniami zalanymi wodą.
u góry - kula.
kula sie nei styka z polmiskiem przez wyboistosc kamienim, wiec w sumie jest
wymiana powietrza.
Tylko ciagle nie mam pomyslu na tę wilgotnosc. Bo ta woda niby paruje
spomiedzy kamieni, ale to ciagle za malo !
A poza tym wyglada na to, ze ta roslinka mi podsycha :(
juz jestem troszke zdesperowany ;)

6. Data: 2003-12-31 13:48:22

Temat: Odp: Dzbanecznik - Nepenthes - wilgotno?ć ?
Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spomiedzy kamieni, ale to ciagle za malo !
> A poza tym wyglada na to, ze ta roslinka mi podsycha :(

Nie ma sprawy ;) To w gruncie rzeczy jest grupa ogrodowa a nie doniczkowa, a
poza tym pytania o owadozerne pojawiaja sie dosc czesto. Moim zdaniem twoja
roslinka ma teraz dobre warunki i wystarczającą wilgotnosc, ale musisz
pamietac o tym co przeszla w czasie transportu i w sklepie. Moim
dzbanecznikom uschly wszystkie dzbanki co do jednego, a nowe pojawiaja sie
dopiero na nowych lisciach wiec jedyne co moge ci doradzic to cierpliwosc.

powodzenia
samaki

7. Data: 2003-12-31 14:25:21

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"samaki" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie ma sprawy ;) To w gruncie rzeczy jest grupa ogrodowa a nie doniczkowa

Doniczka tez ogrod, tyle ze maly.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-12-31 22:38:16

Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:l%AIb.39956$m...@f...columbus.rr.com...
> "samaki" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]

A w ogrodzie uzywa sie doniczek (donic) .
Ale mimo wszystko wydaje mi sie ze pytania o rosliny doniczkowe uprawiane na
stale w mieszkaniach (mam nadzieje ze mnie teraz nikt za slowko nie zlapie
;))) ) sa traktowane na grupie nieco po macoszemu.

pozdrawia noworocznie
samaki

9. Data: 2003-12-31 22:46:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> Ale mimo wszystko wydaje mi sie ze pytania o rosliny doniczkowe uprawiane na
> stale w mieszkaniach (mam nadzieje ze mnie teraz nikt za slowko nie zlapie
> ;))) ) sa traktowane na grupie nieco po macoszemu.

Moze to wynikac stad, ze wiekszosc grupowiczow
ma wieksze doswiadczenie w uprawie gruntowej.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2004-01-01 18:47:17

Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:NkIIb.105790$0...@f...columbus.rr.com...
> "samaki" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> Moze to wynikac stad, ze wiekszosc grupowiczow
> ma wieksze doswiadczenie w uprawie gruntowej.

> [...]

A więc jednak grupa ogrodowa a nie doniczkowa ... ;)
Chociaz jesli ktos zyc nie moze bez roslinek, ogrod swoj hołubi no to pewno
w domu tez ma troche zieleniny.

pozdrawia
samaki

Skarpa czy murek oporowy?