Dzem z aronii potrzebny przepis!!!! Pilne!!!

1. Data: 2004-09-19 14:47:46

Temat: Dzem z aronii potrzebny przepis!!!! Pilne!!!
Od: "A" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Bylam dzis na dzialce i mam cala torbe aroni. Próbowalam w zeszlym roku
zrobic z niej kompot ale nikt nie chcial tego pic;) Czy ktos zna porzepis na
jakies przetwory z tego cierpkiego owocu? Dzem, czy cos???

Z góry dziekuje,
Anna

1. Data: 2004-09-19 15:06:42

Temat: Re: Dzem z aronii potrzebny przepis!!!! Pilne!!!
Od: "jagoda" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A" <a...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
na
> jakies przetwory z tego cierpkiego owocu? Dzem, czy cos???

Kiedyś Ola Wawrzynkiewicz z Poznania podawała tu jakiś przepis - poszukaj w
archiwum prk.
jagoda

1. Data: 2004-09-19 15:16:07

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Sep 2004 17:06:42 +0200, Waćpanna lub Waćpan *jagoda*, w
wiadomości news:<news:cik7g9$9d7$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> na
>>
> Kiedyś Ola Wawrzynkiewicz z Poznania podawała tu jakiś przepis - poszukaj w
> archiwum prk.

Po tym to raczej nikt nie znajdzie. Nigdy się tu tak nie podpisywałam.
A ja podawałam dżem z aronii, pomarańczy i jabłek. W proporcjach - jabłka 4
: pomarancza 2 : aronia 1.
Ale poszukaj ogólnie w archiwum, trochę tego jest i to lepszych, niż ten
ciotkowy rpzepis, gdzie aronia jest w zasadzie dodatkiem.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-09-19 18:38:20

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik A <a...@R...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cik6fm$bta$...@i...gazeta.pl...
> [...]
na
> jakies przetwory z tego cierpkiego owocu? Dzem, czy cos???
]
Miks

"Przepis na aronie do miesa:

2 kg aronii
70 dag cukru
kilka jablek lub gruszek

z 1 szkl cukru i 1/4 szkl wody zrobic syrop (zagotowac i wymieszac)

Aronie obrac, umyc, smazyc na wolnym ogniu z cukrem po 2 godz. przez 2 dni
Oddziellnie smazyc jablka lub gruszki pokrojone w osemki

Jak syrop zacznie bulgotac wrzucic do niego jablka, lekko wymieszac a po 20
minutach polaczyc z aronia (usmazona)
Gorace wkladac do sloikow (nie trzeba pasteryzowac)"
autorstwo Saman_tha

"Moja żona robiła pseudo-żurawinę do mięsa: 2 kg aronii, 2 kg
jabłek, 2 kg gruszek, 1 kg cukru. Aronię i utarte jabłka
prażyła, na końcu dodała gruszki pokrojone w ósemki, jeszcze troche
podprażyła, potem do słoików i na drugi dzień pasteryzacja.
Zobaczymy w zimie jak smakuje - przepis nie wypróbowany do tej pory."
Autor:Krzysztof Wilk

Aronia i moj dom ;)
"zagadalam do mamy i dowiedzialam sie ze "na oko na oko na oko"
i ze aronia i jablka i gruszki mieszane sa razem w tych
sloikach.....Najpierw zostaje zagotowany syrop z cukru i wody a
nastepnie zanurzone w nim owoce aronii - na 15 minut z mieszaniem na
malym gazie. Po tym czasie dolozone zostaja pocwiartowane owoce
i dusza sie przez 30 minut do uzyskania szklistosci. Gorace
dostaja sie do sloikow......

Moja mama wspiera sie ksiazka kucharska...i na kilogram aronii bierze po
okolo 35dkg gruszek i 35dkg kwasnych jablek, 23dkg cukru i okolo 1/8l
wody....
cukier z woda na syrop, nastepnie dodaje aronie....okolo 15 minut delikatnie
mieszajac...potem obrane, wypestkowane cwiartki owocow....i calosc 30
minut.....mieszajac i do momentu az stana sie przezroczyste....
Gorace w sloiki....zakrecic.....i hop to gory nogami......

autorstwo Agataw

(jestem juz PO tegorocznych sloikach aroni...siedza w piwnicy czekaja na
dziczyzne)

1. Data: 2004-09-20 06:32:48

Od: "A" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dzieki za przepisy;) Kompot już gotowy, dziś może dżem do mięcha.

Pozdrawiam,
Anna

1. Data: 2004-09-21 08:33:24

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> (jestem juz PO tegorocznych sloikach aroni...siedza w piwnicy czekaja na
> dziczyzne)

A ja siedzę i czekam na obiecany przepis na jarzębinę z gruszkami :-)

pozdrawiam
Toffi też z aronią w piwnicy

1. Data: 2004-09-21 17:46:19

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja siedzę i czekam na obiecany przepis na jarzębinę z gruszkami :-)

Jak dostaniesz, podzielisz sie? Prosze ...
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-09-21 21:59:58

Temat: Odp: Dzem z aronii potrzebny przepis!!!! Pilne!!!
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Toffi <t...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ciop0l$d07$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> A ja siedzę i czekam na obiecany przepis na jarzębinę z gruszkami :-)
>
> pozdrawiam
> Toffi też z aronią w piwnicy

O Matko...;)
to Wy sobie pogadajcie chwile do jutra a ja jutro zadzialam juz na spokonie

(jestem po 14godzinie pracy...widze podwojnie)

do zobaczenia
agataw...z tradycyjnym mrozcie jarzebine i czekajcie :)

1. Data: 2004-09-22 08:17:04

Temat: Odp: Dzem z aronii ...i jarzebina do mies (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarzebina do mies...

1 kg jarzebiny koniecznie wczesniej zamrozonej...od 2 dni do 2
tygodni...traci gorycz
60 dkg jablek pokrojonych w kostke
60 dkg twardawych gruszek (w kostke)
2 lyzki koniaku (dla amatorow)
1 kg cukru (opcje sa dwie - przepis namawia do uzycia elementu
zelujacego...jesli pojdziemy tym tropem to mozemy skorzystac z 1 kg cukru
zelujacego, jesli nie chcemy substancji zelujacych to z samego cukru)

Najpierw robimy syrop z cukru i wody ( 1/4 szklanki). Na goracy wrzucamy
zamrozona jarzebine i chwile gotujemy. Teraz owoce pozostale i 3 minuty na
srednim ogniu - mieszamy...chwile przed wylaczeniem dodajemy koniak
Przekladamy w sloiki i pasteryzujemy okolo 15 minut

- nasze - robione od czasow Piasta Kolodzieja - nie dostawaly zelujacego
srodka bo go wowczas nie bylo

agataw

1. Data: 2004-09-22 09:01:50

Temat: Re: Dzem z aronii ...i jarzebina do mies (P)
Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jarzebina do mies...

Teraz to już tylko muszę na coś zapolować do tej jarzębiny :-)) Dzięki za
przepis. Aaaa...zapytam jeszcze o tę jarzębinę . Ponoć jest tych gatunków od
groma i ciut ciut. Skąd mam wiedzieć czy ta którą zamierzam wyszabrować jest
jadalna ?;-))

Pozdrawiam
Toffi

Marynowane patisony - pomocy - PILNE!
Grzyby - lista dyskusyjna o grzybach i grzybobraniu!
co na parapetówe?
Re: jak zrobić zielony makaron???
nugaty w katalonii?