Dziwactwa ogrodowe...

1. Data: 2003-06-12 10:32:39

Temat: Dziwactwa ogrodowe...
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten rok od poczatku jest dosc dziwny u mnie na dzilecce....
Po zniknieciu rybek z oczka, zdziesiatkowaniu wiosennych cebulowych,
zminiaturyzowaniu reszty - tzn pozostalosci cebulowych (o czym pisalam),
szybkim przekwitaniu rododendronow, azalii i innych (o czym nie pisalam),
itp... pojawily sie kolejne.
Juz myslalam, ze mi odlatuje jukka ogrodowa, cala gromadka, bo tak sobie
chyba rosnie od paru lat. W sobote miala cala mase zolkniejacych lisci. Jak
wyrywalam, to wygladalo tak, jakby byly dziwnie mokre jakies 10 cm od nasady
:-((( A przedwczoraj zagladnelam z ciekawosci i obawy, a tam... piec pedow
kwiatowych. Mam nadzieje, ze zle chwile minely
Miliny w koncu raczyly odrosnac. Ruszylu oczywiscie od ziemi, a teraz widze,
ze chyba slusznie, ze nie obcielam suchych pedow, bo liscie pojawiaja sie
coraz wyzej. Jeden z nich jest przy plocie i u sasiada w malinach zauwazylam
malenki ted bardzo przypominajacy milina. Obserwuje go juz tydzien.
Poczatkowo sadzilam, ze to od korzenia, ale dwa dni temu, w trawie
znalazlam w odleglosci ok1,5 metra od drugiego identyczny ped. Moze sie
zasial ?!?!? Albo to jakis chwascior zludnie podobny, a ja po prostu nie
odrozniam, co ?!?
Trawa na dzialce tez zachowuje sie dziwnie. Wyglada tak, jakby ktos
opiekowal sie tylko jedna czescia, tzn tam jest soczyscie zeilona i ladna, a
ta druga, wypalona... A przeciez podlewane sa jednakowo, jednakowo dostaly
nawozu. Taka sama ilosc.....
W oczku pojawila sie zaba, ale jakas bardziej biala niz zielona. Troche sie
przerazilam, ze moze chora. A moze takie tez sa, tylko, ze ja o nich nie
wiem ??? Na moje uspokojenie, wiecej jej nie widuje, za to jest juz inna,
tradycyjnie zielona :-)
A w domu wsadzilam do doniczek zapomniane bulwy begonii zwisajacej i jedna
wypuscila od razu ped ... kwiatowy i sobie kwitla bez lisci :-)

I moze na koniec dorzuce, ze z kwiatkow wysianych z nasion wzeszly tylko
banalne aksamitki i maciejka (ta niestety nie przezyla, gdy jedna psa sobie
glowe na niej oparla). Juz chyba przestane cokolwiek kupowac, co jest w
postaci nasion.

To tyle marudzenia....wiecej w tej chwili nie pamietam :-)

Pozdrawiam
Asia

2. Data: 2003-06-12 10:55:09

Temat: Re: Dziwactwa ogrodowe...
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadzieje, ze zle chwile minely

> Pozdrawiam
> Asia
>
> Po takich przebojach życzę Tobie samych sukcesów.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-06-12 11:18:31

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> znalazlam w odleglosci ok1,5 metra od drugiego identyczny ped. Moze sie
> zasial ?!?!? Albo to jakis chwascior zludnie podobny, a ja po prostu nie

Milin tak ma.
Odrosty potrafią się nagle i nespodziewanie pojawić w dość dużej odległosci
od krzewu-matki.
Ja milinem bym się nie martwiła.
Przesadzałam jeden dwa lata temu , a potomstwo tępię bezskutecznie do dziś.

Kronopio
http://cronopio.geocad.katowice.pl

4. Data: 2003-06-12 11:23:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja milinem bym się nie martwiła.
> Przesadzałam jeden dwa lata temu , a potomstwo tępię bezskutecznie do
> [...]

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-06-12 11:25:31

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bc9krt$evg$1@news.onet.pl JotHa
<j...@p...onet.pl>napisał(a):

>Ten rok od poczatku jest dosc dziwny u mnie na dzilecce....

Hejka. Rok, a może tylko zima na pewno nietypowe. U nas wymarzła stara
budlea, na której na zimę usypałem kopczyk z ziemi. Natomiast zrobiona z
niej sadzonka w 2001 roku rośnie w najlepsze u sąsiadki mimo, iż nie była w
żaden sposób zabezpieczona przed mrozem.
Pozdrawiam zastanawiająco Ja...cki

6. Data: 2003-06-12 11:34:01

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odrosty potrafią się nagle i nespodziewanie pojawić w dość dużej
odległosci
> od krzewu-matki.
Ze odrasta, to wiedzialam - dlatego go mam :-)))
Bede sobie z sasiadem wymieniac :-) do tej pory przelazily mi od niego
malimy :-(

> Ja milinem bym się nie martwiła.
> Przesadzałam jeden dwa lata temu , a potomstwo tępię bezskutecznie do
dziś.

Moge je zbierac do doniczek, jak i inne mnozace sie rosliny, ktore w
nadmiarze... wiadomo....
Dlatego tez pytalam ponizej w poscie o te wymiane.
Niestety, na 300m2 nie za bardzo moge sobie zrobic szkolke, a skoro jest
pomysl wymiany....

Pozdrawiam
Asia

7. Data: 2003-06-12 11:52:22

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety, na 300m2 nie za bardzo moge sobie zrobic szkolke, a skoro jest
> pomysl wymiany....

Na stronie grupowej http://ogrody.agrosan.pl/witaj.html też jest bank
wymiany roślin.
Zajrzyj.

8. Data: 2003-06-12 12:15:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niej sadzonka w 2001 roku rośnie w najlepsze u sąsiadki mimo, iż nie była
> żaden sposób zabezpieczona przed mrozem.

A róże? Stare zabezpieczone szlag trafił, a świeże sadzonki pod butelkami
przeżyły bez kopczyków?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-06-12 12:42:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Rok, a może tylko zima na pewno nietypowe. U nas wymarzła stara
> budlea, na której na zimę usypałem kopczyk z ziemi.

Ten kopczyk zaszkodził na przedwiośniu.

10. Data: 2003-06-12 14:21:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Kronopio" <c...@o...pl> wrote in message

> Milin tak ma.
> Odrosty potrafią się nagle i nespodziewanie pojawić w dość dużej odległosci
> od krzewu-matki.

Odrosty czy siewki?

Pozdrowienia,
Michal