Dziwna budowa języka.

1. Data: 2008-10-22 10:55:32

Temat: Dziwna budowa języka.
Od: Radek D <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Tak przy okazji trafiłem na tę grupę i sobie
tak myślę, że pomożecie mi rozwiązać nurtujący mnie
od dawna problem.

Więc odkąd pamiętam to mam bruzdy na języku.

Wygląda to tak jak na tej fotce
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Tongue.agr.jpg
z tym, że u mnie bruzda wzdłuż całego języka jest dość
głęboka i w dodatku mam też takie bruzdy w poprzek języka.
Nie boli mnie to, nie mam jakichś stanów zapalnych i mam tak
od urodzenia.

Co to może być (taka uroda / jakaś choroba) ?

Zastanawia mnie to czy ma to może wpływ na odczuwanie smaków?

Nie piję alkoholu, nie palę, nie lubię rzeczy kwaśnych, cierpkich,
gorzkich. Kiedyś na TVP2 był film dokumentalny o zmysłach
i przy okazji smaku była poruszona kwestia tego, że niektóre
osoby mają bardzo wyczulony smak. Jednym z "objawów" nadwrażliwości
były właśnie wymieniona wyżej niechęć, do niektórych smaków.

Dzięki za wszelkie spostrzeżenia.

2. Data: 2008-10-22 15:59:57

Temat: Re: Dziwna budowa języka.
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek D <r...@p...onet.pl> writes:

> Więc odkąd pamiętam to mam bruzdy na języku.

Nazywa się toto "język mosznowy" i zazwyczaj nie wiąże się z żadną
chorobą. Jeśli masz od zawsze, no to masz i tyle. Poszukaj sobie w
sieci...

MJ

3. Data: 2008-10-23 12:40:45

Od: Radek D <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nazywa się toto "język mosznowy" i zazwyczaj nie wiąże się z żadną
> chorobą. Jeśli masz od zawsze, no to masz i tyle. Poszukaj sobie w
> sieci...

Dzięki za pomoc.

PS. Tylko dlaczego mosznowy - przecież po jajkach się nie liżę ;-)

4. Data: 2008-10-24 10:06:58

Od: ipek <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski pisze:
dkąd pamiętam to mam bruzdy na języku.

> Nazywa się toto "język mosznowy" i zazwyczaj nie wiąże się z żadną
> chorobą. Jeśli masz od zawsze, no to masz i tyle. Poszukaj sobie w
> sieci...

Czego to się człowiek o sobie nie dowie :) Też mam taki język, ale z
racji tego, że nie zwracam przesadnej uwagi na takie sprawy, to raczej
nie szukałem wcześniej przyczyny tego stanu rzeczy ;)
No ale jak już sie dowiedziałem to mam pytanko:

Czy ten typ języka może powodować zintensyfikowane odczuwanie smaków?
Np. nie mogę jeść zbyt ostrych rzeczy bo momentalnie oblewam sie potem
na całej twarzy. Czy ten typ budowy języka ma z tym jakiś związek?

5. Data: 2008-10-25 16:36:55

Od: Radek D <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Np. nie mogę jeść zbyt ostrych rzeczy bo momentalnie oblewam sie potem
> na całej twarzy. Czy ten typ budowy języka ma z tym jakiś związek?

Kurcze tak jak wcześniej pisałem mam podobne odczucia.
Nie toleruję jakiegokolwiek alkoholu, aż mnie w drugą stronę od niego
wykrzywia. Nie używam żadnych pikantnych przypraw. Nie jem kwaśnych
ani cierpkich warzyw.

Z chęciom więc dowiedziałbym się czegoś więcej apropo tej przypadłości.

6. Data: 2008-10-28 09:14:35

Od: ipek <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek D pisze:

> [...]
> ani cierpkich warzyw.
>
> Z chęciom więc dowiedziałbym się czegoś więcej apropo tej przypadłości.

Z twojej wypowiedzi wnioskuje, ze widocznie takie sa efekty uboczne
posiadania tego typu jezyka. Chociaz u mnie nie sa az tak skrajne,
alkohol pije ;), nie mam z tym problemow, chodzi przede wszystkim o
kwaśne (kapusta kiszona, ogórki kiszone) oraz ostre potrawy. Wtedy
zrasza mi czoło ;)
Natomiast co jest zaletą, to to, że mam bardzo wrażliwy/wyczulony smak,
żona bierze mnie zawsze do doprawiania dań :>

podniebienie
zatrucie ołowiem
Ból mięśnia łydki
grzybica?!