Dziwne "drgawki"

1. Data: 2009-05-27 20:59:24

Temat: Dziwne "drgawki"
Od: t...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od około 2 miesięcy mam problem z dziwnymi "drgawkami". Spróbuje
opisać na czym to polega.

Siedząc sobie normlanie (komputer/TV) prakycznie cały czas widze jak
"ruszają" mi się mięśnie na łydce. Raczej tylko jednej - lewej. Czasem
są to troche większe skurcze mięśni, które wtedy również odczuwam.
Oczywiście gdy chodze takich problemów nie odczuwam. Czasem są to na
tyle małe "drgawki" że ich nie widać, a czuje je, tak jkaby były sobie
gdzieś w środku nogi.
Niestety podobnie mam też z rękami, tzn mniej więcej dłonie i tak do
miejsca na około 20 cm przed łokciem też czuje takie dziwne drgania, o
tyle dziwne ze ich nie widać.

Po prostu czuje jakbym się cały trząsł, a gdy patrze na ręce, czy
nogi, to sie nie ruszają :) czasem mam też wrażenie że trzęsie mi się
głowa/ szczęka, albo szyja, przez co się oczywiście zaczynam
denerwować.

Wydaje mi się że objawy zaczęły się po antybiotyku Cipronex, który
brałem przez 4 dni, ale to było już prawie 2 miesiące temu. Ale może
to tylko przypadek.

Badania robiłem, tarczyca, ob, morfologia, nerki, wątroba, wszystko
ok. Wszystkie wyniki mam zawsze w normie, 99% z nich równo w środku
normy. Badał mnie również neurolog i powiedział że wszystko jest ok.

Zawsze sądziłem że drgania mięśni spowodowane są brakiem magnezu albo
potasu, zrobiłem sobie więc badania.

w moim lab
Norma dla Potasu: od 3,5 do 5.0
Norma dla Magnezu: od 0,73 do 1,06

moje wyniki
~15 kwiecien: Potas : 3,5
~15 maja: Potas 3,65, Magnez: 0,79

więc niby mieści się w normie, ale ledwo.
Po tym pierwszym badaniu miałem kroplówke z potasem, potem jadłem dużo
bananów, piłem soki z bananów i 15 maja potas tylko 3,5. Do tego pije
codziennie Plusss Magnez.

nie widze poprawy, a objawy są dość denerwujące, i pewnie gdy takie
drga

czy takie objawy o jakich mówie mogą być właśnie z braku tych 2
pierwiastków czy może coś zupelnie innego? albo np za dużo czegoś?
Po jakim okresie czasu warto powtórzyć badanie poziomu magnezu i
potasu? czy 2-3 tygodnie diety bananowej połączonej z Plussss Magnez
albo Supradyn wystarczy?

p.s dodam jeszcze że nie pale, kawy w sumie wcale nie pije.

2. Data: 2009-05-27 21:39:42

Temat: Re: Dziwne "drgawki"
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@o...pl wrote:

> [...]
> albo Supradyn wystarczy?
>
> p.s dodam jeszcze że nie pale, kawy w sumie wcale nie pije.

Idź z tym do dobrego (!) lekarza, takie coś faktycznie świadczy o
niedoborach, ale skoro nie ma powodów do ich wystąpienia (nie pijesz litrów
kawy czy cocacoli, nie masz ostrych rozwolnień, nie uprawiasz wyczynowo
sportu pocąc się litrami etc) to powodem może być ucieczka elektrolitów z
organizmu (np przez nerki). A tutaj lepiej nie próbować naprawiać domowymi
sposobami.

A jeśli chcesz sam sobie postawić diagnozę, zastanów się, jak mogłeś pozbyć
się elektrolitów - rozwolnienia, picie napoi gazowanych albo z kofeiną etc.
Zwłaszcza zwróć uwagę na rozwolnienia, po antybiolu mógłbyś dostać
zagrzybienia układu pokarmowego.

3. Data: 2009-05-27 21:48:54

Od: t...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> organizmu (np przez nerki). A tutaj lepiej nie próbować naprawiać domowymi

coca-cole piłem litrami, jakieś pól roku temu dużo, 3-4 miesiące temu
też,ale już troche mniej.
Troche mniej tzn powiedzmy 4-6 litrów tygodniowo. Ale kawy zero.
Chociaz podobno cola
jest gorsza od kawy.
Od stycznia nie, ale normlanie jestem bardzo aktywny fizycznie:
siłownia, rower, plus
bieżnia na siłowni co potrafi baardzo wypocić.

Nerki badałem, tzn miałem USG całej jamy brzusznej i są ok. Dodatkowo
zarówno
mocznik jak i Kreatynine mam w normie. Tylko jakiś eGFR mam 83 (a
powinien być
powyżej 90), ale Pani w laboratorium powiedziała mi że to jest tylko
taki orientacyjny
wskażnik i żeby się nim nie przejmować, że to zależy od wzrostu, wagi,
(a ja waże 90kg przy 177cm)
i że u kulturystów to się wogóle nie sprawdza. Kulturystą nie jestem,
ale pare lat chodzenia na siłownie
napewno nie poszły na marne. Więc nerki są ok

> [...]
> się elektrolitów - rozwolnienia, picie napoi gazowanych albo z kofeiną etc.
> Zwłaszcza zwróć uwagę na rozwolnienia, po antybiolu mógłbyś dostać

Przez blisko 2 miesiące miałem problemy z żołądkiem - na to własnie
brałem
ten antybiotyk. Były rozwolnienia (ostre) i bóle żołądka, ale już
przeszło
i od 2 miesiący żołądek jest w super stanie;] co nie zmienia faktu że
schudłem
w tym czasie około 12 kg.
Zagrzybienie - miałem podniebienia po antybiotyku, ale po kilku
posmarowaniach
nystatyną (chyba tak się to nazywalo) przeszło i jest ok.

4. Data: 2009-05-28 08:21:15

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 May 2009 13:59:24 -0700 (PDT), t...@o...pl wrote:

> Siedząc sobie normlanie (komputer/TV) prakycznie cały czas widze jak
> "ruszają" mi się mięśnie na łydce. Raczej tylko jednej - lewej. [...]

Tak na pierwszy rzut oka mogą to być tzw. drżenia pęczkowe, czyli
fascykulacje. W większości przypadków to sprawa niewinna, nie świadcząca
o żadnej patologii, ale lekarza warto odwiedzić, bo fascykulacje bywają
objawem choroby.
Może to też być coś innego, ale neurolog raczej powinien umieć te stany
zróżnicować.

Łagodne fascykulacje były opisywane wielokrotnie w literaturze i nawet
doczekały się eponimu - zespół Denny-Browna i Folleya :)

> Zawsze sądziłem że drgania mięśni spowodowane są brakiem magnezu albo
> potasu

To mit. Owszem, jeśli masz niedobory magnezu/potasu to ich suplementacja
ogólnie spowoduje, ze pewnie poczujesz się lepiej, ale z tego co wiem (a
sprawdzałem czy coś się zmieniło już parę razy w ciągu ostatnich kilku
lat, bo zagadnienie wypływa na grupie periodycznie) nie ma danych na to,
że ich jedzenie pomaga na łagodne fascykulacje.

Jeśli byłeś zbadany przez neurologa, który wykluczył różne stany, gdzie
fascykulacje są objawem choroby, to możesz być raczej spokojny. Jeśli
nie jesteś - poszukaj drugiej opinii. Zresztą zasadniczo zaleca się
ponowną ocenę pacjenta z podejrzeniem łągodnych fascykulacji po
usunięciu czynników mogących je nasilać (takich jak np. zmęczenie,
palenie papierosów, kofeina, niektóre leki czy amfetamina).

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

5. Data: 2009-05-28 09:12:47

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@o...pl wrote:

> [...]
> posmarowaniach
> nystatyną (chyba tak się to nazywalo) przeszło i jest ok.

No, to MOŻE być to - wypłukane ostrą infekcją przewodu pokarmowego
składniki, których miałeś bardzo mało już wcześniej na skutek wypłukania
cocacolą. Magnezu powinno się w takich sytuacjach brać przynajmniej
(podkreślam przynajmniej) 300 mg / dziennie czystego magnezu (z reguły na
tabletce pisze coś w rodzaju 500 mg mleczanu magnezu i ludzie myślą, że 500
mg biorą, tymczasem samego magnezu jest tam tylko 50 mg), do tego sok
pomidorowy, banany, wapno rozpuszczalne (bez aspartamu), witamina B
complex - i jeśli nie ma jakiejś choroby układu pokarmowego np blokującej
wchłanianie, po tygodniu - dwóch powinno być OK.

Ale podkreślam, to tylko możliwość, może być też tak, że masz jakąś inną
chorobę blokującą wchłanianie czy zwiększającą wydalanie.

6. Data: 2009-05-28 09:18:48

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> To mit.

LOL, neurolog, aaaaaaahahahahahahahaa

widziałem już ze 20 osób którym wystąpienie skrajnych niedoborów
elektrolitów wywołało fascykulacje, znikające zaraz po uzupełnieniu tych
niedoborów. Nie widziałem jeszcze ani jednego przypadku wywołanego czymś
innym. Fakt, że zazwyczaj nie był to magnez sensu stricto, ale właśnie
silne odwodnienia wywołane biegunkami, zaburzające gospodarkę
elektrolitami.

Oczywiście danych na to, że magnez za 5 zł to leczy nie ma i pewnie nie
będzie póki ich nie przeprowadzisz, bo wtedy nie można by sprzedawać
pacjentom wielokrotnie droższych leków maskujących objawy.

7. Data: 2009-05-28 11:55:43

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 28 May 2009 11:18:48 +0200, tomek wilicki wrote:

> LOL, neurolog, aaaaaaahahahahahahahaa

Tak, neurolog. I w przeciwieństwie do ciebie wie o czym pisze.

m.

8. Data: 2009-05-28 14:13:45

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Tak, neurolog. I w przeciwieństwie do ciebie wie o czym pisze.

tia, właśnie widzę jak wiesz. Nawet głupia anglojęzyczna wikipedia trafnie
wskazuje, że ostra utrata magnezu na skutek biegunek niemal zawsze wywoła
fascykulacje. Fakt znany każdemu DOBREMU lekarzowi. Sam zresztą miałem
fascykulacje połączone z parestezjami po kilku miesiącach przewlekłych
biegunek. Mogę nawet +/- opisać mechanizm.

Kolejna poważna wpadka pana neurologa, poprzednio nie wiedział o czynnikach
dietetycznych wpływających na prawdopodobieństwo rozwoju stwardnienia
rozsianego - mało tego, wykłócał się że takowe nie istnieją.

Wróćże chłopie do szkoły, a przynajmniej nie udawaj że coś wiesz poza wąską
specjalizacją diagnostyki na podstawie obrazów MRI, czy w czym tam się
specjalizujesz.

9. Data: 2009-05-28 14:32:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 28 May 2009 16:13:45 +0200, tomek wilicki wrote:

> tia, właśnie widzę jak wiesz. Nawet głupia anglojęzyczna wikipedia [...]

Hint: Sprawdź sobie co to są fascykulacje.

Co do reszty - no comments, szkoda sensu.

m.

10. Data: 2009-05-28 15:01:28

Od: Makro <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek pisze:

> Hint: Sprawdź sobie co to są fascykulacje.
>
> Co do reszty - no comments, szkoda sensu.
>
> m.

T.W zawsze ma rację ;) i zna angielski.
A jak jej nie ma to się obrazi i zwyzywa wszystkich.
I nie zna "dobrego" lekarza.

Makro

--
http://www.mam-efke.pl Portal i forum o psychiatrii
http://psychiatra.miasta.pl Blog o Zakręcie

Soja jest jednym z dziwieciu powaznych alergenow .
praktyczne spostrzeżenia odnośnie choroby Meniere'a :(
Pobieranie krwi z zyly i z palca
badanie krwi a lek przeciwalergiczny
Diohespan - jak stosować ?