Dziwny winobluszcz

1. Data: 2004-05-15 18:54:26

Temat: Dziwny winobluszcz
Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadziłam przy płocie 5 szt. Wszytkie to trójklapowce. Jeden ma również zaszczepioną
gałązkę pięcioklapowego. Może dla starych orgrodników to norma, dla mnie miła
niespodzianka. Zastanawiam się czy ruszać ją czy niech sobie spokojnie rośnie będzie
ładnie.

Pozdrawiam

Kasia-Zuzia

2. Data: 2004-05-15 19:46:43

Temat: Re: Dziwny winobluszcz
Od: "Piotr" <b...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może dla starych orgrodników to norma, dla mnie miła
> niespodzianka. Zastanawiam się czy ruszać ją czy niech sobie spokojnie
rośnie będzie

Norma.
Trójklapowe (mało odporne na mróz) są szczepione na pięciolistkowych
(zdecydowanie bardziej odpornych na mróz).
We wstępnym okresie wegetacji (2-3 sezony) podkład nadal budzi się do życia.
Można je obłamywać, zaś pędy z ziemi usuwać. Można też zostawiać i miesza
się oba gatunki na ścianie. Co kto lubi - wybór należy do posiadacza ;)

Pozdrówka
Piotr (co nie jest starym ogrodnikiem, ale zdecydowanym fanem winobluszczy
:-)

Coś zżera malwy
Żywopłot z klonu
Actinidia - Kiwi