Pąki na bzie nie rozwijają si

1. Data: 2004-05-15 16:49:03

Temat: Pąki na bzie nie rozwijają si
Od: "Lidia K" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie jedno miejsce w ogrodzie, gdzie od trzech lat obserwuję dziwne
zjawisko. Trzy lata temu kupiłam w sklepie ogrodniczym bez. Posadziłam go w
ogrodzie. Na wiosnę drzewko miało pąki i już wydawało się, że zacznie
normalnie rozwijać liście, a tu nic. Wkoło wiosna, bzy kwitną, a mój bez
zatrzymał się na etapie pąków i tak przez całe lato. Jesienią przesadziłam
bez w inne miejsce, a wiosną następnego roku wsadziłam w tamto stare miejsce
inny krzew bzu, mniej szlachetny gatunek i już kwitnący. Rósł ten bez i
kwitł, może trochę słabiej, ale powiedzmy, że to zrozumiałe po posadzeniu.
Niestety, w tym roku historia powtórzyła się. Znowu były pączki i znów
wydawało się, że wszystko w porządku. A tu znowu nic. Bez zatrzymał sie na
etapie pączków, chociaż wkoło wszystko kwitnie. Co ciekawsze, tamten stary
bez, który przesadziłam w inne miejsce ogrodu i który kiedyś nie kwitł,
teraz obsypany jest liśćmi i kwiatami. O co tu chodzi? Może ktoś mi pomoże i
da dobrą radę?