Dzwonek na 230V na miejsce dzwonka 7V

1. Data: 2005-07-06 17:54:06

Temat: Dzwonek na 230V na miejsce dzwonka 7V
Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Po remoncie kupiłem nowy dzwonek do dzwi. Jest na 230V. Jak się potem
okazało stary dzwonek nie był na 230V ale na 7V. Miernik na kablach pokazuje
około 13V. W którym miejscu i w jaki sposób (opornik ?) jest zmieniany prąd
230V na te ok.13V ??? Jak fachowo podpina się dzwonki na 7V do instalacji
230V ?

PhoeniX

2. Data: 2005-07-06 18:40:44

Temat: Re: Dzwonek na 230V na miejsce dzwonka 7V
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PhoeniX <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> wrote:
> [...]
> kablach
> pokazuje około 13V. W którym miejscu i w jaki sposób (opornik

Gdzieś w pionie instalacyjnym jest transformator.

> Jak fachowo podpina się dzwonki
> na 7V do instalacji 230V ?

Fachowo, to najlepiej iśc do sklepu i wymienić dzwonek na
niskonapięciowy, rpodukowane są takie i takie i zwykle nie robią
z tym problemów. Podłączenie dzwonka 230V do niskonapięciowej
instalacji nie jest niemożliwe, ale na tylem kłopotliwe, że w
zasadzie nie ma sensu. Na upartego można próbować kupic
transformator "dzwonkowy" i podaczyć go odwrotnie - strone wtórna
na zasilanie, pierwotna do dzwonka.

J.

3. Data: 2005-07-06 21:51:19

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Jul 2005 19:54:06 +0200, PhoeniX napisał(a):

> [...]
> 230V na te ok.13V ??? Jak fachowo podpina się dzwonki na 7V do instalacji

Ja wstawiałem przekaźnik sterowany z 12V (przez diody) i podciągnąłem
zasilanie 230V (niskie napięcie zmienne podawane było przez instalację
domofonową)

Danny
http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

4. Data: 2005-07-07 14:53:47

Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Danny <d...@i...pl> napisał:
> Ja wstawiałem przekaźnik sterowany z 12V (przez diody) i podciągnąłem
> zasilanie 230V (niskie napięcie zmienne podawane było przez instalację
> domofonową)

Dzisiaj właśnie wpadłem na taki sam pomysł :)
Problemem był tylko ten zmienny 12V ale tak jak napisałeś to się da zrobić
przez diody. Bo jak dzisiaj sprawdziłem to jednak mam zmienne 12V, na
włączniku jest normalnie 230V i transformatorka nie widać. Całość jest
podpięta pod zasilanie inne niż te domowe bo po wyłaczeniu bezpieczników na
dzwonku dalej jest napięcie. Tak więc podłączam przez przekaźnik :)

PhoeniX

5. Data: 2005-07-08 06:55:46

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> napisał
w wiadomości news:dajfn8$61v$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> Całość jest podpięta pod zasilanie inne niż te domowe bo po
> wyłaczeniu bezpieczników na dzwonku dalej jest napięcie. Tak więc

Jeśli na wyłączniku dzwonkowym masz 230V, to transformator musi być
gdzieś u Ciebie, prawdopodobnie zabudowany w puszce w przedpokoju,
może poszukaj najpierw i po prostu go wywal?

J.

6. Data: 2005-07-10 13:20:15

Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał:
> Jeśli na wyłączniku dzwonkowym masz 230V, to transformator musi być
> gdzieś u Ciebie, prawdopodobnie zabudowany w puszce w przedpokoju,
> może poszukaj najpierw i po prostu go wywal?

Wydłubałem dzisiaj puszke ale niestety nie ma tam nic poza kablami i kostką
połączeniową.

PhoeniX

7. Data: 2005-07-10 18:23:44

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-10 15:20, PhoeniX napisał(a):

> Wydłubałem dzisiaj puszke ale niestety nie ma tam nic poza kablami i
> kostką połączeniową.

Jeśli mieszkasz w bloku (takim z lat 70-tych - 5 kondygnacyjnym) to
transformator był zakładany zawsze na parterze, w każdej klatce, w
skrzynce obok liczników osób mieszkających na parterze lub w skrzynce
gdzie znajduje się również automat (czasowy) do sterowania światłem na
klatce.
Nie możliwe jest, aby każde mieszkanie miało własne trafo, w tamtych
czasach zakup trafo do dzwonka graniczył z cudem i jako taki zaliczał
sie do dóbr luksusowych, w związku z czym był montowany jak najmniejszej
możliwej ilości.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

8. Data: 2005-07-10 21:18:32

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olo <w...@j...cy> wrote:

> [...]
> zaliczał
> sie do dóbr luksusowych, w związku z czym był montowany jak

Zgadza się to, co piszesz, ale w takim przypadku on by w życiu
nie miał napięcia 230V na wyłączniku.

J.

9. Data: 2005-07-10 21:20:19

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PhoeniX <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> wrote:

> Wydłubałem dzisiaj puszke ale niestety nie ma tam nic poza
> kablami i
> kostką połączeniową.

Sam nie wiem, gdzie, ale jeśli na wyłaczniku masz 230V, to
trafolec musi wisieć gdzieś u Ciebie, cudów nie ma. To nie jest
duże, ma wielkość mniej więcej dwóch sklejonych ze sobą pudełek
zapałek.

J.

10. Data: 2005-07-11 07:31:14

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Sam nie wiem, gdzie, ale jeśli na wyłaczniku masz 230V, to trafolec
> musi wisieć gdzieś u Ciebie, cudów nie ma. To nie jest duże, ma
> wielkość mniej więcej dwóch sklejonych ze sobą pudełek zapałek.

Może właśnie jest to ta "kostka"?

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

czy sama ładowarka żre prąd ?
czy soda zmiekcza wode?
Cena frontu kuchennego i płyty wiórowej
Przegradzanie chodnika