ECA - do endokrynologa i pulmonologa

1. Data: 2002-05-10 14:36:37

Temat: ECA - do endokrynologa i pulmonologa
Od: "Ewelina Kadyła" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam bardzo powazne pytanie do lekarzy w zwiazku z ECA. Uwazam, ze to jedyna
nadzieja dla mojej mamy, ktora ma coraz wieksze problemy z nadwaga i coraz
gorzej sie czuje. Potrzebuje jednak opnii specjalistow (bylam u lekarza
mamy - pani doktor jest skrajnie konserwatywna i bez wyjasnienia dlaczego,
powiedziala NIE dla ECA i "do widzenia" do mnie, bo to nielegalne w Polsce).

Moja mama w styczniu 2000 przeszla operacje tarczycy w zw. z nadczynnoscia.
Automatycznie po operacji rozpoczeto leczenie na niedoczynnosc (Euthyroxem).
Mama nigdy nie nalezala do osob szczuplych, a po operacji zaczela dodatkowo
tyc, pomimo tego, ze nie zmienila swojego trybu zycia. Od niedawna
stwierdzono bardzo duza niedoczynnosc (eutherox 150/dzien), mama ostatnio
jeszcze bardziej przytyla (o okolo 15 kg). Obecnie powinna pozbyc sie co
najmniej 25kg. Coraz gorzej sie czuje psychicznie i fizycznie, nie chce
nawet isc na spacer bo sie szybko meczy, wchodzac po schodach na 4-te pietro
musi kilka razy odpoczywac po drodze. Co gorsza tak zniechecila sie do
wysilku, ze zaczela po pracy tylko siedziec przed telewizorem, czesto z
nudow jedzac.
Bardzo chce jej pomoc, a nie naklaniam jej do diety, bo wiem, ze jeszcze
bardziej zniecheci sie do siebie brakiem wymiernych efektow przy takim
trybie zycia. Do tego wszystkiego dochodzi fakt, ze jest po wycieciu jednego
pluca z powodu guza oskrzeli (pluco bylo martwe), wiec najmniejszy wysilek
przychodzi jej jeszcze trudniej i konczy sie zadyszka (ale bez tej nadwagi
wczesniej bez problemow funkcjonowala bez pluca, z przyjemnoscia jezdzila na
rowerze, normalnie wchodzila po schodach itd.).
Lekarka mamy wg mnie juz dawno powinna sie zainteresowac jej nadwaga, ale
jakos zupelnie nie zwrocila na to uwagi. Mama ma zdrowe serce, nigdy nie
miala problemow z nadcisnieniem, a obawiam sie, ze za pare lat zacznie miec,
jak nie zrzuci tego nadmiaru kilogramow=nie zacznie prowadzic b.aktywnego
trybu zycia. Czy Waszym zdaniem, moja mama moglaby przyjmowac ECA? Ja jestem
po 12 dniach kuracji, efekty sa swietne, czuje sie bardzo dobrze, wreszcie
nie jestem wiecznie zmeczona i ospala (mam b.niskie cisnienie). Tez mam
problem z niedoczynnoscia tarczycy i nigdy nie udawalo mi sie zrzucic
zbednych kg, dopiero przy stosowaniu ECA zauwazam efekty diety.

Jak efedryna dzialalaby na tarczyce przy podawaniu takiej dawki Euthyroxu?
Czy nalezalo by zmienic dawke leku? Mama ma w pelni zdrowe oskrzela, wiem,
ze ECA rozszerza oskrzela i ulatwia oddychanie, ale czy przy posiadaniu
tylko jednego pluca nie ma jakis przeciwwskazan? Niestety obawiam sie, ze
nawet jak zaczne biegac po innych osrodkach zdrowia w tej sprawie, to nie
znajde lekarza, ktory mnie od razu nie wyprosi :(.

pozdrawiam
Ewelina Kadyła

PS: mama stosowala juz kiedys diety i jakies srodki ziolowe na odchudzanie,
ale bez zadnych rezultatow.

2. Data: 2002-05-10 18:05:59

Temat: Re: ECA - do endokrynologa i pulmonologa
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 May 2002, Ewelina Kadyła wrote:

> Witam!
> Mam bardzo powazne pytanie do lekarzy w zwiazku z ECA. Uwazam, ze to jedyna

Sorry Ewelino, ale co to jest ECA?

Piotr
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>