Egzamin sprawdzajacy

1. Data: 2003-05-31 10:57:32

Temat: Egzamin sprawdzajacy
Od: "Ja_NoSiK" <ja_nosik(nospamm)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Jestem uczniem III klasy gimnazjum i mam pewien problem. Otóż jestem z moim
nauczycielem historii na wojennej stopie. Niestety rozmowy nic nie pomagają,
gdyż po prostu nie można z nim przeprowadzić jakiejkolwiek normalnej
rozmowy. Podpada nawet innym nauczycielom. Teraz kiedy zbliża się koniec
roku i czas wystawiania ocen końcowych wystawił mi na koniec ocene dobra.
Wiem, że moja wiedza zasługuje na ocene bardzo dobra, a dostałem dobrą gdyż
mnie nie lubi i tyle. Moze gdyby wystawil mi taka ocene w II klasie to nie
robił bym problemów ale teraz podczas rekrutacji do liceow liczy sie kazdy
najmniejszy punkt. Dlatego też chciałbym pisać egzamin sprawdzający ale mam
pare pytań:
1. Czy nauczyciel historii bedzie siedział w komisji ?
2. Czy przed egazminem moge dostać informacje jaki materiał bedzie ode mnie
wymagany ?
3. Czy zakładajac ze mam zastrzezenia do drugiego smestru bede pisal własnie
z niego czy z calego roku ( z pierwszego semestru mam 5) ?
4. Kiedy pisze się egzaminy sprawdzające, jak to jest pozniej ze skladaniem
dokumetow do szkol pogimnazjalnych ?
5. Czy gdzies w internecie znajdują sie podania o egzamin sprawdzający ( nie
mam pojecia jak takie cos napissac) ?
6. Czy jesli nie zdam mogę otrzymać jeszcze niższą ocenę na koniec roku |?
7. Gdzie mogę znależć wymagania na ocene bardzo dobra z historii ??
8. Jaki bede mial czas na powtorzenie materiału ?

Serdecznie dziekuję i pozdrawiam
Janusz

2. Data: 2003-05-31 12:46:58

Temat: Re: Egzamin sprawdzajacy
Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ja_NoSiK" <ja_nosik(nospamm)@wp.pl> napisał w wiadomości
<..>
Dlatego też chciałbym pisać egzamin sprawdzający ale mam
> pare pytań:
<..>
Róznie to bywa...
Po wystawieniu oceny, piszesz podanie.
Patrz: Statut Szkoły! Są tam załączniki.
np Regulamin i zasady przystępowania do Egzaminów Sprawdzających.
Pomocny bedzie tu Wychowawca (najlepiej idź z rodzicem).
W razie problemów (oddział) Kuratorium.

--
Roman
Nie wiesz? Zobacz tu:

3. Data: 2003-06-01 21:22:18

Od: "Yorick" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ja_NoSiK" <ja_nosik(nospamm)@wp.pl> napisał w wiadomości

> Dlatego też chciałbym pisać egzamin sprawdzający ale mam
> pare pytań:

Rozporządzenie MENiS gwarantuje tylko egzamin poprawkowy w przypadku oceny
niedostatecznej. Kwestię egzaminów sprawdzających regulują statuty szkół -
nie są one obligatoryjne i wiele szkół po prostu z nich zrezygnowało.
Polecam zdecydowanie to samo co pan Roman - czyli dokładne przeczytanie
statutu szkoły, oraz takich dokumentów (powinny być załącznikami do statutu)
jak wewnątrzszkolny system oceniania (w nim powinna być informacja o tym,
czy dana szkoła dopuszcza przeprowadzanie egzaminów sprawdzających i jeżeli
tak, to na jakich zasadach) oraz przedmiotowe kryteria oceniania - w tym
wypadku z historii (powinny tam być określone szczegółowe wymagania na
poszczególne oceny z danego przedmiotu). Dokumenty te powinny być
bezwzględnie dostępne dla ucznia i rodziców - może u wychowawcy, może w
bibliotece, może w sekretariacie lub na stronie internetowej szkoły, ale
gdzieś muszą być.

Z poważaniem,
Yorick

4. Data: 2003-06-02 10:55:23

Od: M...@f...edu.pl (Marek Pawłowski) szukaj wiadomości tego autora

>Rozporządzenie MENiS gwarantuje tylko egzamin poprawkowy w przypadku oceny
>niedostatecznej. Kwestię egzaminów sprawdzających regulują statuty szkół -
>nie są one obligatoryjne

Obawiam się, że się mylisz - jakieś formy poprawiania być muszą.
Reguluje to rozporządzenie
o ocenianiu (par. 3 ust. 1 pkt. 4 fraza po spójniku "i"). Jeśli kogoś to
interesuje, to mam w tej
sprawie na piśmie zupełnie jednoznaczne stanowisko ministerstwa: szkoły,
które mają tylko
egzaminy poprawkowe po klasyfikacji, a nie mają form poprawiania w ciagu
tych 2 tygodni
po "zaproponowaniu", łamią prawo i muszą zmienić statut.

>i wiele szkół po prostu z nich zrezygnowało.

To przykra prawda. Stąd była moja interwencja w MENiS-ie.

Pozdrawiam,

MP

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

5. Data: 2003-06-02 15:13:53

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 7. Gdzie mogę znależć wymagania na ocene bardzo dobra z historii ??
> 8. Jaki bede mial czas na powtorzenie materiału ?

Ja bym jeszcze zadał pytanie 9. Dlaczego tak się stało?
Nawet sądy w swoich wyrokach uwzględniają opinię o człowieku, a
co dopiero mniej lub bardziej zmęczeni czy sfrustrowani nauczyciele.

I rada taktyczna. Proponuję przyjąć jako oficjalną wersję, że to
Twoi rodzice chcą tego egzaminu, a nie Ty. Ty wiesz, że podpadłeś.
Tak będzie i bezpieczniej i dyplomatyczniej.

My Ciebie lubimy

SZ

6. Data: 2003-06-02 17:08:43

Od: "Ja_NoSiK" <ja_nosik(nospamm)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Żaboklicki" <z...@n...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bbfpjb$5ml$1@news.onet.pl...

> [...]
> Twoi rodzice chcą tego egzaminu, a nie Ty. Ty wiesz, że podpadłeś.
> Tak będzie i bezpieczniej i dyplomatyczniej.

Teoretycznie niby tak. Ale w tym roku kończę gimnazjum i równocześnie kończę
szkołę, wiec może mi on podskoczyć. Chyba że to on będzie układał pytania.
Wtedy to całkowicie zmieni postać rzeczy, będę musiał udawać, że jest moim
ulubionym nauczycielem. Z drugiej strony chyba jednak powinienem żyć w
zgodzie nawet z nie lubianym nauczycielem :P.

Pozdrawiam
Janusz

7. Data: 2003-06-02 20:25:04

Od: "Yorick" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Pawłowski" <M...@f...edu.pl> napisał w
wiadomości news:3EDB2CC4.6040607@fuw.edu.pl...
> [...]
> tych 2 tygodni
> po "zaproponowaniu", łamią prawo i muszą zmienić statut.

Obawiam się, że jednak się nie mylę. Pan pisze - i tu ma Pan rację - o
możliwości poprawiania oceny po jej 'zaproponowaniu' ja zaś wypowiedziałem
się w kwestii możliwości poprawy oceny po jej 'wystawieniu', czyli po radzie
klasyfikacyjnej, bo tego według mnie dotyczyło pytanie.
Proszę również zauważyć, że przytoczone przez Pana rozporządzenie ani słowem
nie wspomina o takiej formie jak 'egzamin sprawdzający'.

Poza tym byłbym wdzięczny za wyjaśnienie skąd ten dwutygodniowy termin.
Paragraf 9 ustęp 7 rzeczonego rozporządzenia mówi o obowiązku
poinformowania ucznia o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych w "terminie
i formie określonych w statucie szkoły."
Z poważaniem,
Yorick

PS. Stanowisko MENiS-u oczywiście mnie interesuje. Gdyby mógł Pan podesłać
mi - niekoniecznie na grupę, tylko na mój prywatny mail - jakąś kopię tego
dokumentu, np. jako skan w załączniku, byłbym zobowiązany.

8. Data: 2003-06-03 00:20:17

Od: M...@f...edu.pl (Marek Pawlowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
radzie
> klasyfikacyjnej, bo tego według mnie dotyczyło pytanie.

Nie chce mi się grzebać. Jeśli tak było, to zwracam honor, choć mam
wrażenie, że dyskutowana jest kwestia aktualna, a rad klasyfikacyjnych
jeszcze raczej nigdzie nie było.

> Proszę również zauważyć, że przytoczone przez Pana rozporządzenie ani
słowem
> nie wspomina o takiej formie jak 'egzamin sprawdzający'.

Tak. Każda szkoła może to nazwać dowolnie (taki mamy pluralizm :-).
Kiedyś nazywało się to egzamin komisyjny.

> Poza tym byłbym wdzięczny za wyjaśnienie skąd ten dwutygodniowy termin.

Z rozpędu i skrótu. Paragrafu na termin rzeczywiście nie ma. Dwa
tygodnie wydaje mi się typowe i rozsądne. Użyłem tego terminu symbolicznie.

> [...]
tego
> dokumentu, np. jako skan w załączniku, byłbym zobowiązany.

Nie ma problemu. Prosili o to już inni dyskutanci.

Pozdrawiam,

MP

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

9. Data: 2003-06-03 04:51:43

Od: a...@p...gazeta.pl (A) szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma problemu. Prosili o to już inni dyskutanci.
>
> Pozdrawiam,
>
> MP

ja też proszę o ten dokument
AK

------------ R E K L A M A ------------
Weź udział w konkursie. Wygraj kamerę cyfrową JVC. Zapraszamy:
http://www.konkurs.jvc.pl/
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

10. Data: 2003-06-03 07:35:52

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pytania.
> Wtedy to całkowicie zmieni postać rzeczy, będę musiał udawać, że

A ilu historyków jest w szkole?

SZ

profesor i profesor
kiedy i gdzie wyniki egzaminu gimnazjalnaego w necie ?
Awans - dwie prace
Dyplomy.
poprawna odmiana..