Ekipa pani Be-zaśmiecanie grupy

1. Data: 2003-09-02 05:54:40

Temat: Ekipa pani Be-zaśmiecanie grupy
Od: "bakszysz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pojawiła się grupa osób, która zaśmieca grupę łamiąc wątki i wstawiając ni z
gruszki ni z pietruszki jakieś durackie quasi przepisy. To jednak prowadzi
do rozbijania pl.rec.kuchnia. Celuje w tym grupa osób zgromadzona wokół
Magdaleny Be, jak i ona sama. No cóż nie udało się "wygaszenie" prk poprzez
demonstracyjne jej opuszczenie i próby skaperowania stałych uczestników
grupy. Pora teraz na wszczynanie burd i zamętu. :-((
bakszysz

1. Data: 2003-09-02 06:27:42

Temat: Re: Ekipa pani Be-zaśmiecanie grupy [P] sos z selera naciowego
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pojawiła się grupa osób, która zaśmieca grupę łamiąc wątki i wstawiając ni
> gruszki ni z pietruszki

A właśnie, wiecie, to mi przypomniało, że miałam dać tu przepis na sos do
makaronu z selerem naciowym.
jest bardzo aromatyczny

Sos z selerem naciowym:
4 łodygi selera
1 duża marchew
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
1 puszka pomidorów
bazylia (może być suszona)
oliwa / masło
sól, papryka

Wszystko najlepiej wrzucić do malaksera lub posiekać na drobno. Wrzuicić do
garnka, dolać trochę wody i dusić do miękkosci. Lub 30 min :) Trochę
odparować, wlać do miksera i zmiksować na papkę. Można odparowac jak za
rzadkie. Na drugi dzien tez dobre.
Smacznego :)

Sasannka

1. Data: 2003-09-02 07:00:25

Temat: Re: [P] pierogi ruskie
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> napisał w wiadomości
> A właśnie, wiecie, to mi przypomniało, że miałam dać tu przepis na sos do
> makaronu z selerem naciowym.
> jest bardzo aromatyczny

to mi przypomnialo, ze pare dni temu ktos pytal o pierogi ruskie, hehehe:
ciasto:
pół kilo mąki pszennej
żółtko
płaska łyżka masła
230 ml ciepłej wody
sól - około płaskiej łyżeczki
farsz:
kilogram ziemniaków
pół kilo twarogu
2 średnie cebule
sól, pieprz, ostra papryka

Ziemniaki ugotować w osolonej wodzie, dokładnie rozgnieść specjalnym
tłuczkiem z dziurkami i zmiksować z twarogiem, jak jeszcze będą ciepłe -
powstanie wtedy gładka masa i łatwiej będzie można formować farsz na
placuszkach. Cebulę pokroić w kosteczkę i zrumienić na złoto na patelni.
Wymieszać z twarogiem z ziemniakami. Przyprawić na ostro solą, pieprzem i
papryką, farsz nie powinien być mdły.
Ciasto: Do michy wsypać mąkę, sól, wbić żółtko, dodać masło i rozetrzeć
składniki. Teraz jedną ręką wlewać powoli ciepłą wodę, a drugą mieszać
ciasto, żeby składniki ładnie się połączyły. Zagnieść gładkie ciasto i
rozwałkować je na cieniutko na blacie posypanym nieco mąką. Szklanką
wykrawać placuszki, sowicie nakładać farsz, dokładnie sklejać i wrzucać
partiami na gotującą się, osoloną wodę.
Podawać polane masłem ze zrumienioną na brązowo cebulą, dobre są też ze
skwarkami z chudego boczku albo nawet z podwędzanej ogonówki.
Na drugi dzień dobre są odgrzane w piekarniku w naczyniu żarodopornym.

pozdrawiam
Wkn :))

1. Data: 2003-09-02 07:22:28

Temat: Re: Ekipa pani Be-zaśmiecanie grupy
Od: Tomek Głowacki <tomek@nospam_pseinfo.pl> szukaj wiadomości tego autora

bakszysz wrote:
> [...]
> demonstracyjne jej opuszczenie i próby skaperowania stałych uczestników
> grupy. Pora teraz na wszczynanie burd i zamętu. :-((

A ja proponuję , ostatnio na czasie, bo mamy do tego składniki, potrawę.
Jest banalna, ale bardzo smaczna.

Grillowane warzywa
1 cukinia nieduża
1 kabaczek
1 bakłażan
1 cebula duża
1 pomidor duży (albo ze 2, pomidory są najsmaczniejsze :) )
sól, pieprz, oliwa z oliwek, przyprawy: rozmaryn, lubczyk, bazylia,
odrobina oregano, czosnek

Wszystko kroimy na plastry, układamy w żaroodpornym naczyniu,
przekładamy jedno drugim. Dobrze zalewamy oliwą, zasypujemy przyprawami
(jednak tak, żeby nie chrzęściło w zębach :) ), czosnkujemy (rozsądnie,
ja polecam czosnek granulowany).

Nagrzewamy piekarnik do jakichś 180-200 stopni, i zapiekamy. Warzywka
mają "puścić" sok, od dołu się tak fajnie poddusić, a z wieszku "przypiec".

Potrawa ma taki fajny, włoski smak. Można potem na ciepło ozdobić
plasterkami mozarelli. Można też posypać to parmezanem (nie miałem, więc
nie zastosowałem).

Smacznego!

Pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2003-09-02 07:25:43

Od: "Agnieszka Brzeska" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> napisał w wiadomości
> >
> to mi przypomnialo, ze pare dni temu ktos pytal o pierogi ruskie, hehehe

mnie z kolei to przypomnialo, ze mialam zapytac czy knedle mozna mrozic tak
jak pierogi?
Agnieszka Brzeska

1. Data: 2003-09-02 07:42:40

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Głowacki" <tomek@nospam_pseinfo.pl> napisał:
> A ja proponuję , ostatnio na czasie, bo mamy do tego składniki, potrawę.
> Jest banalna, ale bardzo smaczna.
>
> Grillowane warzywa

No to juz mamy w tym watku pelny smietnik ;-)
A moze ktos tu jeszcze wrzuci jakies odpadki? ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-09-02 07:57:23

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2003-09-02 at 09:00, Wkn wrote:
> Użytkownik "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> napisał w wiadomości
> >
> to mi przypomnialo, ze pare dni temu ktos pytal o pierogi ruskie, hehehe:
> ciasto:

A to mi dla odmiany przypomnialo, jak kiedys robilam superpikantne
pierozki z twarogiem - gladko rozciapciany twarog z kwasna smietana
zaprawilam pokrojona w male kawaleczki papryka chili marynowana, dodalam
pokrojony w kostke ogorek kiszony (w sumie warzyw bylo wiecej niz
twarogu - on glownie kleil), posolilam serdecznie i szu do pierogow.
Calkiem niczego sobie to bylo ;-)

Kot

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2003-09-02 08:00:02

Temat: Re: Re: Ekipa pani Be-zaśmiecanie grupy
Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

At 09:42 AM 9/2/2003 +0200, you wrote:

>No to juz mamy w tym watku pelny smietnik ;-)
>A moze ktos tu jeszcze wrzuci jakies odpadki? ;-)
>
>Pozdrawiam
>Lilla

Odpadki??? Niee, warzywa na grilla musza byc swiezutkie:)))
A swoja droga, tego baklazana przed zapiekaniem solisz aby puscil nieco
soku i pozbyl sie goryczki czy w tym nie trzeba? A jakby tak te warzywa
przed wlozeniem do naczynia zapiekanioweg przedtem podpiec na grillu
wlasnie aby aromatu nabraly?

Agnieszka

DBDG

1. Data: 2003-09-02 08:17:54

Temat: Odp: Ekipa pani Be-zaśmiecanie grupy
Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bakszysz <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bj1bd7$ivu$...@n...news.tpi.pl...
> Pojawiła się grupa osób, która zaśmieca grupę łamiąc wątki i wstawiając ni
> gruszki ni z pietruszki

Jesli chodzi o gruszki to ja mam zamiar zrobic marynowane. Wyszperalam sobie
przepis i wklejam jakby ktos chcial skorzystac. Niestety nie znam autora,
ale oto przepis:

Gruszki:
1 i 1/2 kg twardych grszek lub niezbyt dojrzałych klapsów (właśnie takie
miałam),
1 kg cukru,
szklanka octu winnego (ja użyłam jabłkowego),
10-15 ziaren czarnego pieprzu,
kilka goździków,
kawałek laski cynamonu,
2 listki laurowe,
sok z jednej cytryny.

Gruszki umyć, obrać, duże przekroić na połowę, włożyć do zimnej wody
zakwaszonej sokiem z cytryny.
Ocet, 2 szklanki wody, cukier i resztę przypraw zagotować.
Gruszki włożyć do zalewy, gotować na wolnym ogniu do chwili jak troszeczkę
zmiękną - około 15 minut.
Cynamon wyjąć z zalewy. Gruszki przełożyć do słoików, zalać gorącą zalewą i
zamknąć. Pasteryzować ok. 5 minut. Ja nie pasteryzowałam tylko otuliłam
kocykiem. Zamknęły się.

***Gosia_KIKI***

1. Data: 2003-09-02 09:10:36

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pokrojony w kostke ogorek kiszony (w sumie warzyw bylo wiecej niz
> twarogu - on glownie kleil), posolilam serdecznie i szu do pierogow.

rzeczywiscie, tez kiedys robilam, potem calkiem o nich zapomnialam, a
nieslusznie, bo bardzo fajne byly :)

wkn

Pogoda - lekko NTG, ale nie bardzo ;-)
przepraszam za test