Ekspres ciśnieniowy

1. Data: 2004-12-17 00:51:49

Temat: Ekspres ciśnieniowy
Od: "Fishman" <d...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ostatnio bardzo zasmakowałem w prawdziwych Cappu-cośtam-cośtam i
Mocca-cośtam-cośtam serwowanych w jednym z zielonogórskich pubów. Doszło już
nawet do tego, że na marne podróbki w proszku już patrzeć nie mogę, o piciu
nie wspominając. Niestety, na codzienne wpadanie na filiżankę czegoś
pysznego nie mam ani czasu, ani pieniędzy. Postanowiłem więc, że pora
rozejrzeć się za ekspresem ciśnieniowym i samemu po cichu coś w domu
pichcić.
Pobieżne zapoznanie się z ofertą sklepów postawiło mi włosy na głowie -
ceny, z których żadna nie spadała poniżej 4 cyfr, to dla mnie "odrobinę" za
dużo. Rozejrzałem się więc po Allegro i trafiłem na takie małe paskudztwo
(germaniec made in china;)) :
http://allegro.pl/show_item.php?item=37345503
http://allegro.pl/show_item.php?item=37380609

I teraz pytanie - czy taką plujką na 4bary da się zrobić cokolwiek
sensownego? Nie chodzi mi tu o obsługę przyjęć - wystarczy, że od czasu do
czasu strzelę sobie kubek lub dwa Cappucino.

Oczywiście, jeżeli komuś kurzy się w domu całkowicie niepotrzebny ekspres
ciśnieniowy, to jestem otwarty na propozycje ;)

Fishman.

1. Data: 2004-12-17 03:21:51

Temat: Re: Ekspres ciśnieniowy
Od: EC <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fishman wrote:
> [...]
>
> Oczywiście, jeżeli komuś kurzy się w domu całkowicie niepotrzebny ekspres
> ciśnieniowy, to jestem otwarty na propozycje ;)

IMHO zapomnij. Też jestem amatorem kawy i próbowałem wielu tzw.
ekspresów ciśnieniowych - kompletna porażka.
Jeśli chcesz pić coś co przypomina prawdziwe expesso to niestety trzeba
uciułać tą 4 cyfrową kwotę. Ja zbierałem się do tego ze dwa lata ale w
końcu kupiłem i jestem zadowolony (Saeco Incanto z wbudowanym młynkiem
żarnowym i możliwością parzenia kawy już zmielonej).

EC

1. Data: 2004-12-17 08:49:01

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EC" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> końcu kupiłem i jestem zadowolony (Saeco Incanto z wbudowanym młynkiem
> żarnowym i możliwością parzenia kawy już zmielonej).

Ciekawe jak to kawe parzyli jak takich cudeniek nie było ?

A może kawiarka stawiana na piecyk (tradycyjna jak najbardziej i
cisnieniowa) typu "costakiego"
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=37258405 (nie moja to aukcja żeby
było jasne) + ręczny młynek do kawy + kawa w ziarenkach.

Nie wiem jak z capuccino ale z powyzszego zestawu kawke popijam co rano i
chwale sobie.

Jak na mój gust podstawy dobrej kawy: to dobra kawa + dobra woda

brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2004-12-17 11:09:41

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I teraz pytanie - czy taką plujką na 4bary da się zrobić cokolwiek
> sensownego?

Nie.
Już lepszy jest taki ręczny zaparzacz przywołany w tym wątku (tyle że
zostają fusy).

Co do ceny - szukając cisnieniowego kupiłem niedawno w MM kombajn Krups-a
(przelewowy + ciśnieniowy 15 bar) za 799 pln.

Pozdr

1. Data: 2004-12-17 12:13:26

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jot.be" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Co do ceny - szukając cisnieniowego kupiłem niedawno w MM kombajn Krups-a
> (przelewowy + ciśnieniowy 15 bar) za 799 pln.

Czy jest to F874?Jesli tak, to gdzie kupiles za te cene?
Czy mozesz napisac z czego wykona jest lyzka, w ktora ladujesz kawe (stal
czy aluminium)? I w jaki sposob kawa jest ubijana (recznie czy ubijakiem
zainstalowanym w ekspresie)?

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-12-17 14:40:00

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I teraz pytanie - czy taką plujką na 4bary da się zrobić cokolwiek
> sensownego? Nie chodzi mi tu o obsługę przyjęć - wystarczy, że od czasu do
> czasu strzelę sobie kubek lub dwa Cappucino.

http://agdrtv.hipernet24.pl/view_item.php?item_id=45
16 na przykład

Cena jak najbardziej trzycyfrowa, a ciśnienie o wiele większe - 15 bar.

--
KingAM

"Nic nie dzieje się bez nas.
Nawet sny śnią się z naszym udzialem"
*danuta*stenka*odwiedź*mnie*we*śnie

1. Data: 2004-12-17 14:41:22

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://agdrtv.hipernet24.pl/view_item.php?item_id=43
70

Tu znalazłam jeszcze tańszy.

1. Data: 2004-12-17 16:33:51

Od: aml <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cptaj0$a8n$1@news.onet.pl>, Fishman says...

> [...]
> dużo. Rozejrzałem się więc po Allegro i trafiłem na takie małe paskudztwo

A ja polecam kawe po włosku. maszynke kupilem w komisie ze starociami za
20zl...
A kawa mniammmm...i zero fusow.

--
Adam Michal Lubkowski
a...@l...pl

1. Data: 2004-12-17 16:47:32

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:cpur6k$bgf$1@inews.gazeta.pl...
> http://agdrtv.hipernet24.pl/view_item.php?item_id=43
70

> Tu znalazłam jeszcze tańszy.

Tak się zastanawiam, czy moc ekspresu ma duże znaczenie. Te dwa są 15 barowe
i w zasadzie różnią się mocą. A różnica w cenie duża.

Pozdr. Ewa

1. Data: 2004-12-19 11:34:16

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy aluminium)? I w jaki sposob kawa jest ubijana (recznie czy ubijakiem

Tak.Media Markt w W-wie.
Łyżka korpus aluminium w środku stalowa wkładka.
Ubijanie ręczne.
Teraz jest już nowy model, ma przyciski zamiast pokręteł i jest trochę droższy.
Pozdr

Jaki alkohol bez alkoholu?
"Ślimaku" - gdzie jeeesteś???
zatrute karpie (cd)...