Enchilada

1. Data: 2004-10-08 10:42:52

Temat: Enchilada
Od: "Maciuros" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Tak jak w temacie interesuje mnie zrobienie enchilady. Kiedyś zapychałem się
tym w jedniej bielskiej knajpce (ktorej niestety juz nie ma). Szukałem w
necie przepisow jak rowniez goglowalem ale nie znalazlem do konca tego co
szukam, a szukam tej enchilady ktora wygladala nastepujaco: nalesnik z
maczki kukurydzianej z przepysznym farszem z malymi kawalkami kurczaka,
polany byl przepysznymi sosami lagodnym lub ostrym ale roznily sie od siebie
nie tylko ostroscia.

pozdrawiam

Maciej

1. Data: 2004-10-08 15:04:54

Temat: Re: Enchilada
Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciuros <a...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> maczki kukurydzianej z przepysznym farszem z malymi kawalkami kurczaka,
> polany byl przepysznymi sosami lagodnym lub ostrym ale roznily sie od

Hmmm...
Jest - doslownie - miliony przepisow na enchilada. Tak samo na "biale" sosy
do enchilady. Problem bedzie z tortilla (to co nazywasz "nalesnik") bo
zrobic to trudno (trzeba wiedziec jak i miec praske do tortilla) a gotowych
tortillas kupic w PL chyba sie jeszcze nie da. Uzyj polskiego nalesnika
:-))) (Poczytaj tez tutaj watek o tortilla, burrito, etc. z przed paru
miesiecy.) Tak czy inaczej przed podaniem wloz nalesniki czy tortillas
szczelnie zawiniete w folie aluminiowa do piecyka na pare minut coby byly
cieple.

Sprobuj taki przepis na enchilada
4 piersi kurczaka
1 duza cebula pokrojona w plasterki
2 duze papryki - mozna dac jedna zielona jedna czerwona dla koloru.
Oczyscic i przekroic na pol i pokroic na talarki.
1/2 kg puszka pomidorow - najlepiej w kawalkach. Albo 1/2 kg pomidorow
obranych ze skorki z wyjetymi nasiennikami. Czy z puszki czy surowe pokroic
pomidory na male kawalki.
1 lyzka soli
1 lyzeczka kminu rzymskiego - po ang. cumin (to nie jest kminek...)
1 lyzka proszku chile (czerwonego)
3 zabki czosnku przez praske
Olej do smazenia

Ugotowac piersi kurczaka na "prawie" miekko w lekko osolonej wodzie.
Odstawic do ostygniecia. Rosol zostawic - potrzebne beda 2 szklanki do
kurczaka i ok. 1 szklanki na sos. Zdjac skore z piersi - jesli ja mialy - i
pokroic w kawalki ok 2,5 cm x 0,8 cm (male...)

W duzym naczyniu z przykrywka rozgrzac 3 lyzki oleju, dodac cebule, papryke
i czosnek. Jak papryka zacznie nieco miekknac a cebula stanie sie szklista
dodac pokrojeone piersi kurczaka. W miseczce wymieszac pomidory i 2
szklanki rosolu z kurczaka, dodac proszek chili, kmin rzymski i wlac do
kurczaka. Calosc przykryc, zagotowac, doprawic sola do smaku i dusic na
malym ogniu 10-15 minut az wszystko bedzie miekkie. Odparowac wode jesli
jest wodniste.

Na tortilla albo nalesniku polozyc duza luzke nadzienia i zawinac. Polac
sosem, posypac (dla koloru) slodka mielona papryka, polozyc pare
marynowanych papryczek "meksykanskich" np. jalapeno i podawac. Mozna
podawac np. z ryzem na sypko i meksykanska fasola odsmazana (frijoles
refritos.) Mozna tez podac jakas inna salse na boku (np. popularna pico de
gallo.) Opcjonalnie mozna przed polaniem sosem posypac grubo startym serem
np. cheddar. Mozna tez udekorowac paroma galazkami swiezej kolendry
("cilantro.")

Sos smietanowy. Ostry. Aby go nieco zlagodzic dodac mniej proszku chile
albo np. szklanke pomidorow bez skorek i nasiennikow pociapanych na drobne
kawalki.
Kazdy w Meksyku robi taki sos inaczej (a co dopiero w Polsce :-)))
Na przyklad:
1 szklanka gestej kwasnej smietany
1 szklanka rosolu
1 lyzka czerwonego proszku chile
1 lyzeczka kminu rzymskiego
1 lyzka masla
1 lyzka proszku z czosnku albo 2 zabki przez praske
1 lyzka maki (jesli potrzeba do zageszczenia.)

Rosol zagotowac, zmniejszyc plomien, dodac chile, kmin rzymski, maslo i
czosnek i powoli dodawac smietane ciagle mieszajac. Doprawic sola do
smaku. Ewentualnie zagescic maka.

1. Data: 2004-10-11 07:18:26

Od: "Maciuros" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki, widze ze chyba to jest to :)

Pozdrawiam

Maciej

powróciłem
Lodowka h<160cm i 2 termostaty