FARBOWANIE RZECZY - ja to zrobc trwale

1. Data: 2009-11-05 21:31:04

Temat: FARBOWANIE RZECZY - ja to zrobc trwale
Od: "NZSNNW" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak TRWALE (najtrwalej?) pofarbować rzeczy?

Mam dużo białych ręczników frotte, grubych, puszystych, _kiedyś_ białych.
Piszę "kiedyś", bo biel każdego jest dziś inna, a niemal wszystkie już albo
poszarzały, albo są ciemniejsze, albo robią się ecru.

Najchętniej pofarbuję na granatowo, niebiesko lub błekitno - część, a drugą
część na ciemny róż, czeriweń, wiśnię, bordo lub coś z tej gamy.

Jak farbować takie rzeczy, rzeby to zrobić skutecznie, i trwale.
Duży kocioł mam, jeśli to trzeba będzie gotować, jak i starą pralkę, w której
mogę też włączyć pranie 95°C jako surogat gotowania.

z góry dziekuję za wskazówki,
NZSNNW

2. Data: 2009-11-05 21:54:24

Temat: Re: FARBOWANIE RZECZY - ja to zrobc trwale
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 05 Nov 2009 22:31:04 +0100, NZSNNW napisał(a):

> [...]
>
> Najchętniej pofarbuję na granatowo, niebiesko lub błekitno - część, a drugą
> część na ciemny róż, czeriweń, wiśnię, bordo lub coś z tej gamy.

I potem będziesz każdy kolor prać osobno? Bo i tak kolory się spiorą i co
gorsza wymieszają. Nie ma w sprzedaży barwników aż tak odpornych i
trwałych.

Już lepiej wybielić ręczniki co jakiś czas.
http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=wybielacz&bt
nG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=wybielacz&fp=d1964a28
7023a406

--

Ikselka.

3. Data: 2009-11-05 22:37:43

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"NZSNNW" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
której
> mogę też włączyć pranie 95°C jako surogat gotowania.

Wszystkie na jeden kolor - łatwiej prać - z innymi rzeczami mogą farbować.
Zazwyczaj na farbach jest instrukcja, można dodac więcej octu...
Najlepiej jednak poszukać farbiarni lub popytać w przędzalni włóczek, gdzie
farbują. Ja dawniej kupowałem włóczki gobeliniarskie - córka tkała gobeliny,
więc szukałem w ten sposób.

4. Data: 2009-11-05 23:57:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2009 23:37:43 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
> farbują. Ja dawniej kupowałem włóczki gobeliniarskie - córka tkała gobeliny,

Barwniki do wełny są inne, niż do bawełny.
--

Ikselka.

5. Data: 2009-11-06 04:09:05

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Barwniki do wełny są inne, niż do bawełny.
> --
>
> Ikselka.

Jasne.

Re: Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
piekarnik mały
farba jakiej marki?
Grzejnik olejowy
Re: świetlówki philips tornado czy osram dulux superstar