FIBROADENOMA

następny post »
From: "Helisa" <h...@a...bydg.pdi.net>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: FIBROADENOMA
Date: Fri, 1 Aug 2003 19:18:15 +0200

Dzien dobry wszystkim.
Mam kilka pytan do specjalistów zajmujacych sie chorobami piersi. Tydzien
temu bylam na pierwszym badaniu USG piersi. Powodem tego, ze poszlam do
specjalisty radiologa byl bol odczuwany w obu piersiach, podobny do tego,
ktory sie odczuwa kiedy piersi rosna. Przy badaniu okazalo sie, ze w prawej
piersi po prawej stronie na godzinie 10:30 mam zmiane wielkości 6, 2 mm na 7
mm. Lekarz zidentyfikowal badana zmiane jako cystis (torbiel) lub jako
fibroadenoma (gruczolakowlokniak), a watpliwosci te miala rozstrzygnac
biopsja. Biopsje przeprowadzono 4 dni pozniej, okazalo sie, ze zmiana owa to
gruczolakowlokniak, specjalista patomorfolog napisal na wyniku : "uwaga! w
najblizszej przyszlosci, nalezy rozwazyc koniecznosc zabiegu chirurgicznego
usuniecia wykrytej zmiany".
Poszlam wiec do lekarza chirurga, aby powiedzial mi, co w konsekwencji owych
wynikow mam dalej poczac z moim problemem. Lekarz zbadal piersi i
powiedzial, ze nie ma pospiechu, ze lepiej nie usuwac i poobserwowac zmiane,
a usunie sie dopiero jak urosnie o jakies 50%. Wzbudzilo to moje zdziwnie w
zwiazku z tym, poszlam do innego lekarza w poradni chirurgii piersi. Lekarka
zbadala mnie dokladnie powiedziala, ze badana zmiane nalezy usunac,
oczywiscie bazowala na wczesniejszych wynikach, ktore jej przedstawilam.
Powiedziala tez, ze istnieja 2 metody usuniecia takiej zmiany : tradycyjna
pozostawiajaca blizne oraz metoda "przez dziurke od klucza" (tak to
okreslila) gdzie przez niewielki otworek usuwa sie guzka i ta metoda
pozostawia tylko niewielka blizne. W zwiazku z moja historia mam pytania do
osob zajmujacych sie chirurgia piersi:
1) Ktory lekarz mial slusznosc w swoim postepowaniu? Ten ktory zwlekal z
zabiegiem, czy ten ktory zalecil zabieg natychmiast?
2) Na czym polega metoda usuniecia wykrytego gruczolakowlokniakametoda
"przez dziurke od klucza"?
3) Czym jest gruczolakowlokniak - spotkalam sie z opinie iz jest to nowotwor
niezlosliwy, a w google, na amerykanskich stornach uwage, ze nie jest to
guzek, gdyz wywodzi sie z wielu komorek, a nie z pojedynczej, ktora daje
poczatek nowotworom w momencie gdy nie ulega apoptozie i namnaza sie bez
kontroli.
Pozdrawiam serdecznie
Helisa