FORMALINA-zadanie do rozwiązania

1. Data: 2007-02-20 23:01:12

Temat: FORMALINA-zadanie do rozwiązania
Od: z...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania.
10% sol. formalini 250.0
-ile 40% formaldehydu?
-ile wody?
sprawa pilna!

-CZY PRZYJMUJE SIĘ ŻE 40% FORMALDEHYD TO 100% FORMALINA ?
TO ZADANIE TO SPRAWA SPORNA MIEDZY MNA, A KOLEŻANKAMI!
Z GÓRY DZIEKUJE!

2. Data: 2007-02-21 23:11:22

Temat: Re: FORMALINA-zadanie do rozwiązania
Od: "BoldTM" <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@g...pl napisał(a):

> [...]
>
> -CZY PRZYJMUJE SIĘ ŻE 40% FORMALDEHYD TO 100% FORMALINA ?
> TO ZADANIE TO SPRAWA SPORNA MIEDZY MNA, A KOLEŻANKAMI!

Witam!

Tak. Można to ująć tak, jak napisałaś.

Surowcem farmakopealnym jest jedynie formalina (40% r-r formaldehydu) a
nie formaldehyd a z takich tylko wolno nam przyrządzać leki, zresztą
lekarz napisał "formalini" - sprawa raczej jasna. Gdyby lekarz napisał
"formaldehydi", to i tak trzebaby zrobić z formaliny, uprzednio do
niego zadzwoniwszy.

Wg mojej wiedzy 100% formaldehyd zdaje się nie istnieje, bo jest
nietrwały i łatwo polimeryzuje.

Podsumowując w/w receptę należy sporządzić mieszając 25g formaliny z
225g wody (wyjdzie wtedy w istocie 4% roztwór formaldehydu).

Dość podobnie jest z kwasem solnym (nie pamiętam stężenia
farmakopealnego), albo siarczanem magnezu (FP jest sześciowodny).

Pozdrawiam,
-BoldTM

--
"Optymista wierzy, że życie stoi przed nim otworem - pesymista wie
dokładnie którym."

http://www.youtube.com/w atch?v=jk33qVgCWmc
homeopatia
Staż
Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images
coś dla ciebie