homeopatia

1. Data: 2007-02-14 18:23:11

Temat: homeopatia
Od: " koniecznie" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem ignorantem medycznym

ale powiedzcie mi dlaczego lekarze którzy studiowali chemię i fizykę zapisują
pacjentom leki homeopatyczne, bo czegoś nie rozumiem

szukając informacji znalazłem następującą stronę
http://www.resmedica.pl/zdart40015.html
artykuł dr. n. med. Jacka Czeleja

jak ma sie interpretacja zasady "Similia similibus curantur" wg następującej
wykładni: "Zasada podobieństwa polega na tym, że dana substancja podana
zdrowemu człowiekowi wywołuje u niego objawy podobne do objawów określonej
choroby, a w wypadku wystąpienia tej choroby ta sama substancja odpowiednio
opracowana w postaci leku homeopatycznego ma właściwości lecznicze." do życia
i rzeczywistości ???

czy jako ignorant powinienem zacząć stosowac kofeinę "odpowiednio opracowaną"
jako środek uspakajający?

"Wyjaśnijmy to na przykładzie. Jeśli kroimy świeżą cebulę, prędzej lub
później, zależnie od indywidualnej wrażliwości (pojęcia ważnego w
homeopatii), zaczynamy płakać, kichać, dochodzi też czasami do podrażnienia
błony śluzowej nosa. Powstaje sztucznie wywołany katar z określonymi objawami.

Jeśli więc do lekarza homeopaty zgłosi się osoba z katarem spowodowanym
infekcją z podobnymi objawami jak przy tym wywołanym cebulą (obfity wyciek z
nosa, łzawienie, podrażnienie błon śluzowych nosa), to zaordynuje on
pacjentowi lek sporządzony z cebuli i katar szybko zniknie. Dwa różne
czynniki - lek sporządzony z cebuli i wirus wywołujący katar powodują prawie
takie same objawy chorobowe."

hm.. znaczy to że lekarze homeopaci idąc za radą autora powinni z podzeniem
stosować komponenty bojowych gazów drażniących ... ! gdyz rownież i one
powodują łzawienie oczu, katar, kichanie ... ba nawet obrzek oskrzeli - czyli
powinno sie stosować je w astmie oskrzelowej!

na ile mogłem sie zorientowac ... cebula cebuli Allium cepa L. jest ceniona
jako lek na infekcje dzięki obecności związków siarki o działaniu
bakteriobóczym ... (nie wiem czy dziła przeciwko wirusom czy tylko chroni
przed inf bakteryjną w czasie inf wirusowej)

dalej
"Homeopatia jest terapią maksymalnie zindywidualizowaną. Ma to związek z
różnicami dotyczącymi sfery fizycznej i psychicznej, a także duchowej każdego
człowieka."

na marginesie pytam o jakich czynnikach "duchowych" mowi autor ?
jak można je pomierzyc?

"Homeopatia jest, z grubsza rzecz ujmując, metodą bodźcową i przestrajającą.
W terapii homeopatycznej stosujemy minimalne dawki określonych leków,
starając się pobudzić organizm do walki, a w konsekwencji do samowyleczenia.
Lek homeopatyczny działa tu jak specyficzny stymulator naturalnych procesów
obronnych organizmu. I o ile procesy chorobowe nie zaszły za daleko, jeżeli
nie nastąpiły np. nieodwracalne zmiany organiczne, człowiek zdrowieje."

czy nieprzypadkowo ww. fragment kojarzy mi sie z zastosowaniem placebo ???
np tabletki z cukru pudru?

poza tym -skoro stosujemy dawkę substancji aktywnej minimalną i rozcienczoną
to kiedy możemy powiedzieć iż przekroczona została wartość progowa po której
substancji juz nie ma w roztworze lub stęzenie danej substancji nie ma prawa
wywierac wpływu na organizm?

2. Data: 2007-02-15 20:30:27

Temat: Re: homeopatia
Od: "kral" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Lut, 19:23, " koniecznie" <k...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
> pacjentom leki homeopatyczne, bo czegoś nie rozumiem
>
> szukając informacji znalazłem następującą

lekarze nie studiowali ani fizyki ani chemii, ich kurs fizyki i chemii
skończył sie na pierwszym roku
i średnio w zalezności od lokalizacji nie trwał łacznie wiecej niż
200h w ciągu dwóch semestrów

3. Data: 2007-02-16 13:32:16

Od: " koniecznie" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kral <p...@g...com> napisał(a):

> lekarze nie studiowali ani fizyki ani chemii, ich kurs fizyki i chemii
> sko=F1czy=B3 sie na pierwszym roku
> i =B6rednio w zalezno=B6ci od lokalizacji nie trwa=B3 =B3acznie wiecej ni=
> =BF
> 200h w ci=B1gu dw=F3ch semestr=F3w

czyli lepiej post skierować do grup medycyna i chemia ?
dam odnosniki...

Staż
Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images
coś dla ciebie
spirytus w lekach recepturowych
Kredyt od hurtowni farm. na zakup punktu aptecznego