spirytus w lekach recepturowych

1. Data: 2007-02-09 10:12:21

Temat: spirytus w lekach recepturowych
Od: "Krzysiek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można u Was w aptece wykonać w następujący sposób napisane leki ( proszę
napiszcie także za ile ryczałtów ) :
1. Rp.
Mentholi 2,0
Resorcinoli 2,0
Ac. salicylici 2,0
Ethanoli 70' ad 200,0

2. Rp.
Resorcinoli 1,0
Ethanoli 70' ad 100
2x (chodzi o podwójną ilość leku)

Chodzi mi głównie o to czy jeśli ilość spirytusu 95' (stopniowego)
przekracza 100g to czy można wykonać lek i policzyć dwa ryczałty = 10 zł

2. Data: 2007-02-09 14:10:49

Temat: Re: spirytus w lekach recepturowych
Od: cyklista <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Chodzi mi głównie o to czy jeśli ilość spirytusu 95' (stopniowego)
> przekracza 100g to czy można wykonać lek i policzyć dwa ryczałty = 10 zł

Ja uważam że mozna wykonac, ale przepis nr.2 wykonał bym tylko 100g nie
wziął bym pod uwage takiego zalecenia "2x".

3. Data: 2007-02-09 20:58:35

Od: "Krzysiek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spotkalem sie z takim oznaczeniem na recepcie(x2), ale bardziej mi zależy
czy można wykonać receptę i użyć ponad 100g ale mniej oczywiscie niz 200g
czystego spirytusu i policzyć 2 ryczałty. Ja myślę też, że można zobaczymy
czy ktoś ma inne zdanie. Dzięki!

4. Data: 2007-02-10 01:23:34

Od: "Dori" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jasne że można robić takie recepty (tzn. nie spotkałam się z wątpliwościami
w żadnej aptece), a ryczałt naliczamy na podstawie ilości spirytusu -
niezależnie od postaci leku.
Czyli powyżej 100,0 (spirytusu 95%) - 10,-; powyżej 200,0 - 15,-
i tak za każde kolejne rozpoczęte 100,0 liczymy 5,-
pozdrawiam
Dorota

5. Data: 2007-02-11 10:28:29

Od: "ruchomymost" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 02:23, "Dori" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
> Czyli powyżej 100,0 (spirytusu 95%) - 10,-; powyżej 200,0 - 15,-
> i tak za każde kolejne rozpoczęte 100,0 liczymy 5,-

oczywiście nie można wykonać takich recept.

ilość spirytusu stężonego czyli 95' na jednej recepcie nie może
przekroczyć 100g.

w przypadku pierwszej recepty możemy bez porozumienia z lekarzem
zmniejszyć proporcjonalnie ilości wszystkich składników tak aby ilość
spirytusu była prawidłowa ( w praktyce najłatwiej jest zrobić połowę
porcji, co praktykujemy w naszej aptece)

w drugim przypadku należy wykonać jedną porcę.

pozdrawiam.

6. Data: 2007-02-12 08:13:03

Od: cyklista <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

z tym sie nie zgodze bo nie widze możliwości legalnego pobrania więcej
niż dwóch ryczałtów, przepisy mówią o ryczałcie za jedną porcje i
zezwalają na przepisanie podwójnej ilosci i pobranie dwóch ryczałtów -
więcej legalnie nie mozna

> oczywiście nie można wykonać takich recept.
>
> ilość spirytusu stężonego czyli 95' na jednej recepcie nie może
> przekroczyć 100g.

nie wiem skąd ci się wział zakaz przekraczania na jednej recepcie 100 g,
pewnie z zapisu że w jednej porci leku za jeden ryczałt może byc
maksymalnie 100 g spirytusu ale inny przepis zezwala na zrobienie
podwójnej ilosci leku recepturowego a wiec mozna dac spirytusu 200g

kto sądzi inaczej niech podaje juz konkretne paragrafy z ustaw lub
rozporządzeń to będziemy o tym dalej dyskutować

7. Data: 2007-02-12 11:59:55

Od: "Krzysiek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zatem czy istnieją jakieś przpisy, które zabraniają wydania więcej niż 100g
95% spirytusu ne jednej recepcie???

8. Data: 2007-02-12 12:23:36

Od: cyklista <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zatem czy istnieją jakieś przpisy, które zabraniają wydania więcej niż 100g
> 95% spirytusu ne jednej recepcie???

jeden przepis mówi o ilości za którą należy sie jeden ryczał, drugi
przepis mówi o mozliwości przepisania podwójnej ilości leku i wzięciu za
nią dwóch ryczałtów i stąd wynika możliwość zrobienia spirytusu do 200g
natomiast żaden przepis nie zezwala na pobranie od pacjenta więcej niż
2xryczałt w związku z tym ja nie widze legalnego sposobu zrobienia
większej ilości spirytusu i pobrania za niego więcej niż dwa ryczałty

Jak ktoś sądzi jednak inaczej to niech przedstawi konkretne przepisy
prawne zezwalające na wydanie więcej niż podwójnej ilości leku
recepturowego i pobranie za to więcej niż dwa ryczałty.

Natomiast nie widze problemu przy receptach pełnopłatnych, śmiało mogę
komuś sprzedać i 1 litr spirytusu jak to będzie w postaci jakiegokolwiek
leku.

9. Data: 2007-02-12 15:55:47

Od: "OsiouPotfur" <K...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 13:23, cyklista <a...@...com> wrote:

> [...]
> prawne zezwalające na wydanie więcej niż podwójnej ilości leku
> recepturowego i pobranie za to więcej niż dwa ryczałty.

Może inaczej - przedstaw przepis, który mówi, że nie możesz wydać
więcej niż dwa ryczałty wynikające z "Rozporzadzenia MZ z dn.
17.12.2004 r.w sprawie wykazu leków, które mogą być traktowane jako
surowce farmaceutyczne, wysokości opłaty ryczałtowej za leki
podstawowe i recepturowe, ilości leku recepturowego, którego dotyczy
opłata ryczałtowa, oraz sposobu obliczania kosztu sporządzania leku
recepturowego "... Bo z Rozporządzenia MZ z dnia 28 września 2004 r. w
sprawie recept lekarskich (Dz.U. 2004 nr 213 poz. 2164 ) wynika tylko,
że "Na jednej recepcie można przepisać podwójną ILOŚĆ leku
recepturowego, jeżeli zostanie zachowana jego trwałość w okresie
stosowania." Rozporządzenie nie określa natomiast, czego dotyczy ta
ILOŚĆ, a już na pewno nie wskazuje w żaden sposób na rozporządzenie w
sprawie wykazu (...)...
pozdrawiam
OP

10. Data: 2007-02-12 23:57:32

Od: "OP" <K...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 13:23, cyklista <a...@...com> wrote:
---ciach

> [...]
> prawne zezwalające na wydanie więcej niż podwójnej ilości leku
> recepturowego i pobranie za to więcej niż dwa ryczałty.

--ciach

> [...]

stosowania." Rozporządzenie nie określa natomiast, czego dotyczy ta
ILOŚĆ, a już na pewno nie wskazuje w żaden sposób na rozporządzenie w

Kredyt od hurtowni farm. na zakup punktu aptecznego
Zbedne leki
Gojenie ran
Serwis www.PolscyProducenci.pl
Vasolastine - generyk