Farsz do pieczonych pierogów - jakies pomysły?

1. Data: 2004-10-07 12:41:35

Temat: Farsz do pieczonych pierogów - jakies pomysły?
Od: "ET" <t...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma jakiś pomysł na nadzienie pasujące do pieczonych pierogów z
półkruchego ciasta?

Kusi mnie żeby przetestować jakiś farsz do tarty lub quiche'u ale czy uda
się zamknąć pieróg z sosem w środku?
Czy nie "wyjdzie mu to bokiem"?

MarchEwa

1. Data: 2004-10-07 12:50:01

Temat: Re: Farsz do pieczonych pierogów - jakies pomysły?
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Oct 2004 14:41:35 +0200, Waćpanna lub Waćpan *ET*, w wiadomości
news:<news:ck3di7$rve$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> półkruchego ciasta?
>
> Kusi mnie żeby przetestować jakiś farsz do tarty lub quiche'u ale czy uda

Ja robię z kapustą i grzybami, oraz ze szpinakiem i czosnkiem (można dodać
na przykład fety albo mozarelli).
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-10-07 13:18:26

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"ET" <t...@k...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> półkruchego ciasta?
>
> Kusi mnie żeby przetestować jakiś farsz do tarty lub quiche'u ale czy uda

Farsz:mieso mielone z cebula i zielona papryka., sol + pieprz , to
udusic/usmazyc i do francuskiego ciasta zawinac( robie takie poduszki
wyciete kwadraty skladam w trojkat), piec w piekarniku, do tego pasuje
czerwony barszcz.
Smaczego
Ilona

1. Data: 2004-10-07 13:51:21

Od: "Ewka" <t...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> --
> Pozdrawiam, Ti`Ana
> "Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

Robiłam podobne z z pieczarkami, cebulka i czosnkiem.
Ale szpinak z czosnkiem i fetą brzmi bardzo zachęcająco!

Dzięki
MarchEwa

1. Data: 2004-10-07 17:55:30

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ET wrote:
> Czy ktoś ma jakiś pomysł na nadzienie pasujące do pieczonych pierogów z
> półkruchego ciasta?

Farsz a'la chińszczyzna. Warzywa pokrojone w słupki, podsmażone z
dodatiem sosu sojowego
i innych "chińskich" przypraw, np. olej sezamowy, świeży imbir (nie za
dużo).
Do smażących się warzyw można dodać kurczaka pokrojonego w kostkę lub
mielone mięso.
Robię samosy z podobnym farszem. Całkiem smaczne wychodzą.

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-10-07 21:33:10

Od: cherokee <c...@a...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk wrote:

> Robię samosy

U mnie ostatnio tez samosy sa na topie - z farszem z pieczarek i
cebulki, doprawione curry. I barszczyk z duza ilościa czosnku:P

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-10-08 08:41:00

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ET" <t...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> półkruchego ciasta?
>
> Kusi mnie żeby przetestować jakiś farsz do tarty lub quiche'u ale czy uda

jeśli najpierw zalepisz ze sobą jeden bok,robiąc taką jakby "tutkę, to
potem po włożeniu w to nadzienia, w większości przypadków powinno udać Ci
się zalepić resztę (trick polega na robieniu kwadratów z ciasta i składaniu
ich w trójkąty, a nie okręgów, które faktycznie trudno by było zalepić)

Ja lubię samosy z warzywami na maśle (marchew, brokuł, kalafior, ziemniak,
trochę szpinaku ew, groszku uduszone z masłem i napchane do samosów).

Sowa

1. Data: 2004-10-08 10:40:25

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cherokee wrote:

> U mnie ostatnio tez samosy sa na topie - z farszem z pieczarek i
> cebulki, doprawione curry. I barszczyk z duza ilościa czosnku:P
>
> cherokee

Ciekawy przykład kuchni fusion. Hinduskie samosy i polski barszczyk.
Musze wypróbować to zestawienie.

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-10-08 12:05:34

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ET" <t...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś ma jakiś pomysł na nadzienie pasujące do pieczonych pierogów z
> półkruchego ciasta?

Ostatnio u nas były pierogi z takim farszem:
zielona soczewica rozgotowana, cebula usmażona na złoto, czosnek pokrojony w
plasterki podsmażony, słonecznik uprażony na suchej patelni, jajka na twardo
dość drobno pokrojone.
Wszystko doprawione solą, pieprzem, kolendrą i majerankiem

Pyszne były :-)

Asieńka P.

1. Data: 2004-10-11 10:49:28

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

ET:

> Czy ktoś ma jakiś pomysł na nadzienie pasujące do pieczonych pierogów z
> półkruchego ciasta?

Kaszanka lekko przesmażona z cebulą, doprawiona majerankiem. Do gotowanych
pierogów pasuje, do pieczonych powinna też.

Pozdrawiam :)

Evva

pizza + mleko?
Kurczak