Fastjekt - pytanie do lekarzy, najlepiej alergologów

następny post »
Data: 2006-07-27 20:33:19
Temat: Fastjekt - pytanie do lekarzy, najlepiej alergologów
Od: "Paweł W." <a...@s...pl>

Witam,
Jakie są wskazania do przepisania epinefryny w zastrzyku.
W związku ze śmiercią pani Ewy Sałackiej zaczęło przychodzić sporo ludzi
do lekarzy 1 kontaktu i prosić o adrenalinę. Podobno słyszeli w prasie i
telewizji wypowiedzi ekspertów (których to ja nie słyszałem, ale gdyby
nawet, to mnie to do niczego nie zobowiązuje), którzy twierdzili, że
każdy uczulony powinien mieć ze sobą adrenalinę.
Znam przeciwwskazania. Są dość liczne.
Wskazaniem jest uczulenie (udowodnione) na konkretny alergen.
Moje wątpliwości dotyczą też dawania do ręki leku, który zawiera ok. 10
dawek epinefryny. Nie jest to lek, który ma wyleczyć, po 2 lek będzie
używany niepotrzebnie i pewnie często w nadmiarze, co może doprowadzić
do poważnych powikłań. Po 3 ludzie uznają, że należy podać lek i z
głowy. Nie pojadą do lekarza, a za 15 minut będą musieli znowu go użyć.
Jak do tej pory, nie wystawiłem recepty na żaden lek z tej grupy.
Uważam, że nie są to leki do stosowania samemu, doraźnie, jak np.
Zyrtec, o który ludzie proszą na uczulenie i nie mam oporów przed
wypisaniem opakowania (30szt) na receptę.

Dziękuję za rady (jak wyjaśniać pacjentom) i odpowiedzi.
--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl