Fastjekt - pytanie do lekarzy, najlepiej alergologów

1. Data: 2006-07-27 20:33:19

Temat: Fastjekt - pytanie do lekarzy, najlepiej alergologów
Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jakie są wskazania do przepisania epinefryny w zastrzyku.
W związku ze śmiercią pani Ewy Sałackiej zaczęło przychodzić sporo ludzi
do lekarzy 1 kontaktu i prosić o adrenalinę. Podobno słyszeli w prasie i
telewizji wypowiedzi ekspertów (których to ja nie słyszałem, ale gdyby
nawet, to mnie to do niczego nie zobowiązuje), którzy twierdzili, że
każdy uczulony powinien mieć ze sobą adrenalinę.
Znam przeciwwskazania. Są dość liczne.
Wskazaniem jest uczulenie (udowodnione) na konkretny alergen.
Moje wątpliwości dotyczą też dawania do ręki leku, który zawiera ok. 10
dawek epinefryny. Nie jest to lek, który ma wyleczyć, po 2 lek będzie
używany niepotrzebnie i pewnie często w nadmiarze, co może doprowadzić
do poważnych powikłań. Po 3 ludzie uznają, że należy podać lek i z
głowy. Nie pojadą do lekarza, a za 15 minut będą musieli znowu go użyć.
Jak do tej pory, nie wystawiłem recepty na żaden lek z tej grupy.
Uważam, że nie są to leki do stosowania samemu, doraźnie, jak np.
Zyrtec, o który ludzie proszą na uczulenie i nie mam oporów przed
wypisaniem opakowania (30szt) na receptę.

Dziękuję za rady (jak wyjaśniać pacjentom) i odpowiedzi.
--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl

2. Data: 2006-07-28 12:08:54

Od: LM <s...@...sigu> szukaj wiadomości tego autora

Paweł W. pisze, dnia 27-07-2006 22:33:

> Dziękuję za rady (jak wyjaśniać pacjentom) i odpowiedzi.

Spytaj ich, czy wiedzą, ile ten preparat kosztuje - jeśli dobrze
pamiętam, jedna strzykawka ponad 200 PLN, to ich pewnie ostudzi.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-07-29 06:32:42

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Paweł W."" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (30szt) na receptę.
>
> Dziękuję za rady (jak wyjaśniać pacjentom) i odpowiedzi.

W czerwcowej MP jest akurat artykuł o alergii na jad błonkoskrzydlych.
Cytuje: "...osoby które przebyły ogólnoustrojową reakcję anafilaktyczną po
użądleniu przez owada....powinny nosić ze sobą złaszcza w sezonie aktywnosci
owadów zestaw 1 pomocy:
Anopen lub Fastject+cetyryzyne +encorton. Co do dawki to nie mialem fastject
nigdy w reku. W ampulkostrzykawce jest ponad 2mg adrenaliny a podaje sie
0,3mg. moze ktos wie jak to urzadzenie dziala?
IMo pewnym rozwiazaniem jest posiadanie amp adrenaliny i strzykawki.
Adrenalina nie wyleczy? Byc moze ale zycie uratuje.

szukam urologa onlie czy ktos zna jakis adres
alergia
Ból w pachwinie i nieco wyżej
Głodówka
Bol głowy +gęsia skórka